به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ سال ۹۴ نیز با تمام فراز و نشیب هایی که داشت به پایان رسید، دراین مدت دانشگاهیان وعده های بسیاری را از مسئولان آموزش عالی شنیدند. رتبه بندی دانشگاه های دولتی پایان سال، شیوه نامه انضباطی و صنفی، بازبینی اساسنامه پردیس های خودگردان و چند مورد دیگر از مهمترین وعده های آموزش عالی بودند که در سال ۹۴ عملی نشد.

برخی از وعده هایی که در سال گذشته محقق نشد به شرح زیر است :

بازنگری شیوه نامه انضباطی

یکی از برنامه هایی که سازمان امور دانشجویان در سال ۹۴ آغاز کرد بازنگری آیین نامه های دانشجویی بود، آیین نامه انظباطی دانشجویان یکی از این آیین نامه ها بود که به گفته مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان تا پایان سال باید به دانشگاه ها ابلاغ می شد که عملیاتی نشد.

بازنگری شیوه نامه شورای صنفی دانشجویی

بازنگری آیین نامه شورای صنفی دانشجویان از دیگر برنامه هایی بود که در دستور کار حوزه دانشجویی سازمان امور دانشجویان قرار گرفت و سید ابوالحسن ریاضی معاون دانشجویان داخل سازمان از بازنگری و ابلاغ این آیین نامه به دانشگاه‌ها در سال جاری خبر داد که علی رغم تمام وعده هایی که داده شد این آیین نامه نیز ابلاغ نشد.

بازنگری برنامه های آموزشی

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیرعلوم در سال جاری بارها از بازنگری برنامه های درسی و آموزشی این وزارتخانه تا پایان تابستان ۹۴ خبر داد، نیاسر درحالی از اتمام این برنامه‌ها تا پایان تابستان خبر می داد که وزیرعلوم در آخرین نشست خبری خود یعنی اسفند ۹۴ اعلام کرد، روند بازنگری این رشته‌ها تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد. بنابراین این وعده نیز با وجود گذشت ۶ ماه از زمان اعلام شده آن همچنان محقق نشده و به سال ۹۵ موکول شد.

سطح بندی موسسات و دانشگاه‌های دولتی

وزارت علوم درسال جاری سطح بندی و رتبه بندی دانشگاه ها را در دستور کار خود قرار داد و دانشگاه ها و مراکزغیردولتی را در چهار سطح رتبه بندی کرد و مقرر شد تا پایان شهریورماه سال ۹۴ برای ضابطه مند شدن دانشگاه های دولتی و تعیین ماموریت مطابق با ظرفیت آنان، این دانشگاه ها نیز سطح بندی شوند که با پایان یافتن سال جاری این وعده نیز محقق نشد و به سال آینده موکول شد.

بازبینی اساسنامه پردیس های خودگردان

مجتبی شریعتی نیاسرمعاون آموزشی وزیرعلوم در نشست خبری که اوایل سال ۹۴ برگزار شد اعلام کرد: جذب دانشجو با آزمون جداگانه در پردیس‌های خودگردان متوقف شده‌ و پذیرش دانشجو بعد از اینکه اساس نامه این پردیس ها بازنگری شد از مهر ۹۵ آغاز می شود.

طبق وعده هایی که داده شد، قرار بود اساسنامه این پردیس‌ها تا پایان سال ۹۴ بازنگری شده و سامان دهی این پردیس ها آغاز شود که متاسفانه این وعده آموزشی نیز تا پایان سال اجرایی نشد.

 رتبه بندی خوابگاه‌‌های دانشجویی

زمزمه رتبه بندی خوابگاه ها دوسال گذشته توسط ناصر مطیعی رئیس سابق صندوق رفاه دانشجویان مطرح شد که بعد از برکناری وی توسط ذالفقار یزدان مهر رئیس جدید صندوق رفاه دانشجویان پیگیری شد.

سید فردین تقی‌زاده معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: رتبه بندی خوابگاه‌ها تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و از سال تحصیلی آینده اجاره بهای خوابگاه‌ها براساس رتبه بندی تعیین می شود.

علی رغم اینکه تقی زاده از اتمام رتبه بندی خوابگاه های دانشجویی تا پایان سال جاری خبر داده بود، این طرح نیز به طور کامل تا پایان سال به صورت کامل اجرایی نشده و به سال ۹۵ موکول شد.