رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم تحقیقات امیرحسین جاوید  بیان نمود:  کمبود امکانات آموزشی، عدم انگیزه کافی، دلسردی فارغ التحصیلان و محدودیت بازار کار از جمله چالش های بخش آموزش و تحقیقات دریایی کشور بشمار می آید.

با راهکارهای سودمند در راستای جذب دانشجویان بوسیله ارائه آموزش در سطح بین المللی و مشارکت مراکز دریایی خارجی، می توان قدم های مفیدی در زمینه آموزش و تحقیقات دریایی برداشت.

امیرحسین جاوید افزود: رشته های فیزیک دریا، شیمی دریا، سازه دریایی، معماری کشتی، آلودگی دریا، بیولوژی ماهیان دریا، بوم شناسی دریایی و جانوران دریا، به عنوان رشته های موجود در این دانشکده می باشند، دو رشته محیط زیست دریا و هیدروگرافی نیز تاسیس می گردد.

هم اکنون مشغول مذاکره برای اخذ پروژه از سازمان دریایی داخلی و خارجی می باشیم و در این راستا اولویت پایان نامه ها و تحقیقات این دانشکده رفع نیازهای صنایع مختلف دریایی می باشد.

موج سازی دو بعدی، دوربین عکسبرداری با سرعت صدهزارم فریم در ثانیه، سیستم پرتو لیزری، کامپیوترهای چند هسته ای پیشرفته و آزمایشگاه هیدرولیک دریایی از جمله امکانات برجسته ای می باشد که واحد علوم و تحقیقات در اختیار دانشجویان این واحد و سایر دانشگاه ها قرار می گیرد.

وی ضمن اعلام آمادگی این دانشکده برای همکاری با انجمن های گوناگون مانند انجمن متخصصان محیط زیست ایران و انجمن مهندسی دریایی در راستای برگزاری سخنرانی های علمی و مسابقات دریایی افزود: اینک شاهد فعالیت های این انجمن ها در زمینه ارتقای سطح علمی جامعه نظیر برگزاری دوره های مختلف، ارائه تسهیلات برای حضور دانشجویان در همایش های مرتبط و افزایش توانمندی و ایجاد انگیزه برای ورود به بازار کار توسط کمیته های دانشجویی می باشیم.