آزمون
آغاز ثبت نام چهل و سومین آزمون پذیرش دستیاری پزشکی

 

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ شرایط  و چگونگی شرکت در آزمون چهل و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی sanjeshp.ir به نشانی قرار گرفته شده است. همچنین زمان ارسال مدارک سهمیه ها بعداً اعلام می گردد. 

تایید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی، داشتن مدرک یا گواهینامه فارغ التحصیلی در رشته دکتری پزشکی عمومی  و داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای آقایان از شرایط موزد نیاز برای شرکت در آزمون فوق می باشد.

از دیگر شرایط نیز موفقیت در آزمون سنجش صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی (مختص فارغ التحصیلان بهمن ماه سال ۱۳۹۴ و بعد از آن) ،

تائید صلاحیت رفتار حرفه ای توسط دانشگاه محل تحصیل (که بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده به دانشگاهها، صادر می گردد) و سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته انتخابی و فقدان بیماری موثر حرفه ای ،

عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در یکی از رشته های تخصصی پزشکی، Ph.D، کارشناسی ارشد و همچنین نداشتن مدرک تخصصی پزشکی بالینی و نداشتن نقص عضو و یا بیماری مؤثر حرفه ای بر حسب رشته می باشد.

ارائه معافیت از خدمات قانونی و یا گواهی اتمام خدمات قانونی (خدمت نظام وظیفه عمومی، خدمات موضوع قانون خدمت پزشكان و پیراپزشكان، پیام آوران بهداشت (تا پایان شهریورماه ۹۵ باستثناء تبصره های اعلام شده.) الزامی می باشد.

هزینه ثبت نام در این آزمون ۷۰۰ هزار ريال (۷۰ هزار تومان) است که داوطلبان می توانند آن را به صورت اینترنتی پرداخت نموده و کد پرداخت را دریافت نمایند.

ثبت نام 43مین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی آغاز و تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۷ بهمن ۹۴ ادامه دارد همچنین آزمون پذیرش دستیار تخصصی در روز ۹ اردیبهشت ۹۴ بر گزار خواهد شد.