به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت دکتر باقر لاریجانی اعلام نمود: در راستای سیاست های وزارت بهداشت و پیشنهاد کمیسیون معین شورای آموزش دندانپزشكی و تخصصی مدت زمان تعهدات در «"آیین نامه خدمات متعهدین خدمت دوره های تخصصی دندانپزشکی» کاهش پیدا کرد و تمهیداتی برای حمایت بیشتر جهت افرادی كه طرح نیروی انسانی و نظام وظیفه را قبلا به عنوان دندانپزشک عمومی گذرانده اند اتخاذ گردید.

وی افزود: جدول حداقل زمان خدمات متعهدین خدمت در دوره این دولت، برای دانش‌آموختگان رشته‌های تخصصی دندانپزشكی که دوره طرح و یا سربازی را به عنوان دندانپزشك نگذراندند و پس از آزمون بورد سال ۱۳۹۴ توزیع شدند ملاک عمل قرار میگیرد.

دکتر لاریجانی گفت: مدت زمان انجام تعهدات طرح نیروی انسانی و خدمت نظام وظیفه از زمان تعهدات دانش‌آموختگان متعهد خاص و عام رشته‌های تخصصی دندانپزشكی که دوره طرح و یا سربازی را به عنوان دندانپزشك گذراندند به تناسب کسر می گردد.

اگر انجام وظایف محوله و رضایت دانشگاه محل خدمت از کیفیت خدمات متعهدین، اعمال ضریب برای کاهش مدت انتظار مطب برای مشمولین به حداقل ۱ سال و ۳ ماه تا حداکثر ۳ سال می باشد.