کاظم قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان نمود: با عنایت به تلاش‌هایی که از گذشته صورت گرفته و با توجه به عملکرد هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مجوز دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صادر گردید.

وی افزود: ارتقاء سلامت در استان بدون آموزش و پژوهش محقق نمی گردد همچنین ارتقای آموزش و پژوهش از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی بیرجند می باشد که در این زمینه در طول یک سال گذشته پیشرفت چشمگیری در امور پژوهشی دانشگاه ایجاد گردید.

هدف ما در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ارتقای سلامت و بهداشت جامعه می باشد که در این راه باید به امر تحقیقات و آموزش نیز توجه ویژه‌ای نماییم.

یکی از معیارهای مهم دانشگاه علوم پزشکی افزایش مقالات و پژوهش‌ها می باشد که از هیات علمی دانشگاه انتظار می‌رود در این راستا بیش از گذشته تلاش و فعالیت نمایند.

 کسب مجوز دانشکده داروسازی به ارتقا سطح علمی دانشگاه کمک کرده و نقطه بسیار موثری در امر تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاه است و اگر به دنبال رنکینگ دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سطح سایر دانشگاه‌ها با توجه به افزایش تعداد مقالات پژوهشی و فعالیت‌های آموزشی هستیم باید بیش از پیش در امر ارائه مقالات تحقیقاتی و پژوهشی فعال باشیم.

حجت الاسلام سید حسن سیدی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: پژوهش به معنای یک روند مطالعه آگاهانه، هوشمند و خلاقانه است.

وی بر اهمیت نظم در امور پژوهشی تاکید کرد و افزود: اولویت اول در امر پژوهش تامین بودجه است و باید در این راستا از پژوهشگران جوان حمایت شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با بیان اینکه باید رعایت اولویت‌های پژوهشی را مدنظر قرار دهیم، یادآور شد: باید پژوهش‌های مختلف در سطح کشور تجمیع شوند تا از هدر رفت سرمایه جلوگیری گردد.