رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: گسترش تحصیلات تکمیلی برای رشد و توسعه کشور ضرورتی اجتناب‎ناپذیر است.

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ دکتر احمد سیف در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد بیان نمود: دانشجویانی که در 16 آذر 1332 در مقابله با استکبار جان خود را از دست دادند فکری فعال و پویاتر از دیگر دانشجویان داشتند زیرا در پی تحول، عدالت خواهی و استکبارستیزی بودند . دانشجویان باید برای تحول در جامعه پویا و بالنده باشند، دو نوع ارزش برای انسان‎ها مطرح می باشد ،  ارزش‎های ذاتی و ارزش‎های ابزاری، که توجه و پرورش ارزش‎های ذاتی انسان را به کمال خواهد رساند که از آن جمله عدالت‎خواهی و استکبارستیزی است که جزء ارزش‎های ذاتی طبقه‎بندی می‎شوند.

دکتر سیف گفت: دانشجویان برای اینکه فعال و پویا و منشأ اثر باشند باید به دنبال پرورش ارزش‌های ذاتی خود باشند تا دانشگاه منشأ تحول شود و مردم منتظر تحول دانشجویان می باشند بنابراین دانشجویان وظیفه دارند در تعامل سازنده با مردم باعث تحول در فکر و ذهن آنها گردند، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهدا، کشور ما در میان یک منطقه نا‌امن و پرحادثه، از یک امنیت مناسب و خوب برخوردار می باشد. برخی انتقادها از گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، مسیریست که دنیا آن را طی نموده و ما نیز برای پیشرفت ناچار به طی کردن این مسیر می باشیم.

وی افزود: تا وقتی یک جامعه از دارندگان مدرک دکتری و تحصیلات تکمیلی اشباع نشود قدرت انتخاب بهترین‎ها از میان آنها وجود نخواهد داشت. اما وقتی جامعه اشباع شد قدرت انتخاب به‎وجود می‎آید.

درصورتی ‎که در کشورهای پیشرفته و غربی تعداد کسانی‎که تحصیلات تکمیلی دارند بسیار زیاد است و بسیاری از افراد عادی با مشاغل آزاد نیز دارای مدرک دکتری می باشند این باعث افزایش سطح فرهنگ عمومی و نیروی انسانی توانمند در جامعه خواهد شد و در چنین شرایطی کسانی در این کشورها منشاء تحول و پیشرفت علم و تکنولوژی هستند که عاشق و دیوانه علم هستند که تعدادشان زیاد نیست.

در حالی که کشور ما هنوز به آن حد از اشباع در پرورش و آموزش نیروی انسانی توانمند و تحصیل کرده نرسیده است.

رئیس واحد بروجرد گفت: این مسیری است که کشورهای پیشرفته طی کرده‎اند و ما نیز برای رسیدن به این هدف ناچار به رفتن در این مسیر هستیم و این مسیر در کشور ما نیز باید هرچه سریع‎تر طی شود.

سیف اظهار کرد: بنابراین ما باید از لحاظ تعداد دانشجو به سطح اشباعیت برسیم و این راه برای ما اجتناب‎ناپذیر خواهد بود. بعد از اشباع شدن این دیوانگان و عاشقان علم هستند که باعث تغییر و تحول در جامعه می‎شوند. البته افت علمی هم در این مسیر زیاد است که یک پدیده جهانی است و مربوط به اکثر افراد دانشجو است. در حالی‎که نباید از پیشرفت و انفجار علم در دنیا غافل باشیم که توسط تعداد اندکی از عاشقان و دیوانگان علم که منشأ تغییر و تحولند محقق می‎شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در پایان خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی با بیش از 14 هزار دانشجوی فعال، 54 میلیارد تومان اعتبار، 10 رشته دکتری و 56 رشته کارشناسی ارشد با برخورداری از امکاناتی نظیر بزرگترین کلینیک دندانپزشکی کشور که فعلاً 19 متخصص داندانپزشکی در آن فعالیت دارند و درمانگاه بیماری‎های خاص، بزرگترین مرکز آموزش عالی غرب کشور  می باشد.