به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا ؛ رئیس دانشگاه پیام نور دکتر رستمی ابوسعیدی اعلام نمود: برای اولین باز دانشگاه پیام نور رشته آموزش صلح جهانی مبتنی بر IT را ارائه می دهد یکی از اهداف اصلی یونسکو در برنامه 2030 ، آموزش صلح جهانی می باشد و دانشگاه پیام نور برای نخستین بار  این رشته را در مقطع کارشناسی ارشد آماده و برای کسب مجوز به شورای گسترش ارائه نمود.

دانشگاه پیام نور آن طور که باید و در شأن آن می باشد در جامعه معرفی نگردیده و باید عملکردها و توانمندی های ارزنده آن را به شکل مطلوبی در اذهان عمومی منعکس کنیم، همچنین دانشگاه پیام نور را دارای قابلیت ها و توانمندی های ارزنده ای می باشد که کسب رتبه نخست کیفیت آموزش، رتبه دهم پژوهش در بین دانشگاه های وزارت علوم و رتبه 13 در بین دانشگاه های ایران نشان دهنده پتانسیل بالا و کیفیت این دانشگاه می باشد.

این دانشگاه طبق اعلام پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) جزو دانشگاه های یک درصد برتر جهان می باشد وهمچنین رتبه دانشگاه پیام نور در رنکینگ جهانی در جایگاه مطلوبی می باشد.

وی افزود: پذیرش فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقاطع بالاتر دیگر دانشگاه ها نشان دهنده کیفیت بالای آموزش دانشگاه پیام نور می باشد کما اینکه فقط از بین 5000 فارغ التحصیل مرکز تهران این دانشگاه، 850 نفر در دانشگاه های دولتی تهران پذیرفته گردیدند.

همچنین تولید و تالیف بیش از 2200 عنوان کتاب خودآموز، وجود بیش از 265 مخترع دانشجو در دانشگاه پیام نور ، وجود بیش از 800 دانشجوی فعال ثبت شده در ستاد نانوی کشوری و بیش از 75 انجمن فناوری نانو دیگر امتیازات دانشگاه پیام نور می باشد.

نسل اول دانشگاههای دنیا آموزش محور، نسل دوم پژوهش محور و نسل سوم کارآفرین و مهارت محور می باشد و کلیه دانشگاه ها باید به سمت دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین حرکت نمایند و دانشگاه پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

دانشگاه ها و مراکز پژوهشی طبق سیاست وزارت علوم تحقیقات و فناوری، باید 15 درصد از بودجه خود را به تحقیقات و پژوهش اختصاص دهند و دانشگاه پیام نور نیز این مهم را رعایت نموده و درصدد رساندن آن به 20 درصد از بودجه می باشد زیرا پژوهش وجه تمایز بین دانشگاه ومدرسه می باشد و باید به این مقوله توجه ویژه ای نمود.

تشکیل هسته های پژوهشی، توسعه شرکت های دانش بنیان، تعامل با پارک های علم و فناوری، حمایت از نشر و چاپ مقالات بازاریابی و فروش ایده ها در خارج از دانشگاه و کشور، جلب مشارکت بخش غیردولتی در زمینه حمایت از پژوهشگران و پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، توسعه بانک های اطلاعاتی ، توسعه فناوری اطلاعات ، تبدیل دانایی به دارایی، افزایش مقالات و هم افزایی گروهی و ... در راس این برنامه ها قرار گرفته است.

همچنین درخصوص انتخاب دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه اظهار نمود: دکتر علی ربیعی در سیستم گلستان پژوهشی دانشگاه پیام نور با آثار و مقالات پژوهشی خود بالاترین امتیاز را کسب نموده و وجود ایشان برای دانشگاه پیام نور غنیمت می باشد و جا دارد از زحمات و حمایت ایشان در هیات امنای دانشگاه تقدیر و تشکر کنیم.