رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان دکتر "صفی‌الله صفایی" بیان نمود: مدیریت ارشد کسب و کار(MBA) شامل گرایش‌های استراتژی، بازاریابی، کارآفرینی، کسب و کار بین‌المللی، مالی، رفتار سازمانی و منابع انسانی، سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات از رشته‌های جدید راه‌اندازی شده در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی‌ارشد می باشد.

دیگر رشته‌های کارشناسی‌ارشد این واحد می‌توان به مدیریت دولتی با گرایش‌های تشکیلات و روش‌ها، مدیریت تحول، مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، دولتی و منابع انسانی، زیست‌شناسی با گرایش‌های بیوشیمی، بیوفیزیک، ژنتیک، علم گیاهی سیستماتیک اکولوژی، علم فیزیولوژی جانوری، علم جانوری، سلولی تکوینی و ... اشاره کرد.

دانشگاه پیام نور برای بازگشت 92 رشته کارشناسی حذف شده از دفترچه سازمان سنجش در سطح استان اقداماتی انجام داده که خوشبختانه مهرماه امسال بازگشت 43 مورد آن محقق گردید و برای بازگشت مابقی رشته‌ها در مهرماه سال آینده نیز در حال رایزنی می باشیم.

ایجاد رشته‌های کارشناسی ارشد جدید در دست اقدام می باشد. دانشجو این دانشگاه می‌تواند در حین تحصیل مدت زمان سربازی خود را سپری نموده و حتی همزمان در دو رشته تحصیل نمایند.

امسال تابستان در جهت جذب حداکثری دانشجو در موعد انتخاب رشته داوطلبان برنامه‌ریزی منسجمی برای سطح استان تعریف گردید و مراکز موظف گردیدند برنامه‌ها را دقیقا اجرا نمایند.

مراکز و واحدهای تحت پوشش استان موفق گردیدند حدود سه هزار دانشجو برای سالتحصیلی 95-94 جذب نمایند که با درنظر گرفتن درصد جمعیتی استان رقم خوبی می باشد.

دانشگاه پیام نور واحد همدان دارای حدود 12 هزار دانشجو در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد می باشد. ثبت‌نام دوره فراگیر کارشناسی‌ارشد دانشگاه پیام نور از روز دوشنبه 9 آذر تا 25 آذر ادامه دارد و علاقمندان می‌تواننذ برای ثبت‌نام در دوره مذکور به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند.