به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ دکتر صراف شیرازی  معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه برنامه پیوستن به کمپین "سیگار ممنوع" در دست دارد.

هم اکنون در حال انجام اقدامات اولیه برای پیوستن به کمپین “سیگار ممنوع" (No smoking) می باشیم زیرا باید برای فرزندان نابغه این دانشگاه محیطی فراهم شود که از هر امری که باعث دور شدن دانشجو از فضای علمی شود جلوگیری گردد.

توسعه مسجد دانشگاه امیرکبیر

ساخت مجموعه مذهبی فرهنگی حول محوریت مسجد دانشگاه را در دست بررسی است و مقرر شده مسجد دانشگاه تا خیابان رشت توسعه یابد. نقشه این کار تهیه شده که طبق آن دانشکده هوا و فضا باید تخریب گردد و جابجایی این دانشکده که به دلیل فنی بودن آن چندان راحت نمی باشد انجام شود سپس فرایند ساخت مجموعه مذکور از تابستان آینده آغاز می گردد.

تامین بودجه این مجموعه طبق برآوردهای انجام شده حداقل 15 میلیارد تومان بودجه برای ساخت این مجموعه بودجه لازم است که مقرر شده توسط دانشگاه، خیرین، جامعه فارغ التحصیلان و شهرداری منطقه 6 تامین گردد.

حمایت دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دانشجویان برتر

دانشگاه امیرکبیر دارای بنیادی به نام "بنیاد امیرکبیر" است که از سال گذشته اعلام نموده به داوطلبان دارای رتبه برتر که این دانشگاه را انتخاب می‌نمایند، ماهیانه مبلغی را به عنوان بورسیه پرداخت می‌نماید.

همه اقدامات صورت گرفته در دانشگاه امیر کبیر در راستای تکریم دانشجو می‌باشد، دانشجو نباید تصور کند که در داخل کشور احترام و ارزشی برایش قائل نمی‌شوند. هدف اصلی ما در دانشگاه تقویت روحیه خودباوری و امید به آینده در نسل آینده‏ ساز کشور می باشد. در راستا این هدف اکنون همه اقدامات اصلی و مهم برگزاری کنفرانس‌های علمی،‌ امور خوابگاه‌ها و غیره توسط دانشجویان دانشگاه برگزار می گردد و آنها را برای پذیرش مسئولیت‌‏ها در آینده آماده می‏‌کند.

تعمیر اساسی هشت خوابگاه دانشگاه

دکتر صراف شیرازی در آخر گفت تعمیر اساسی هشت خوابگاه در تابستان گذشته به طور اساسی بازسازی گردید و همه آنها مفروش گردیدند. آشپزخانه دانشگاه بازسازی شده و از حالت سنتی به صنعتی تبدیل گردید.