به گزاش سرویس اخبار 3گام به نقل از مهر ؛ ذالفقار یزدان مهر  رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جزییات وام ازدواج دانشجویی، اشتغال و ودیعه مسکن دانشجویان گفت.

 جزئیات وام های ازدواج، اشتغال و ودیعه مسکن دانشجویی  با توجه به محدودیت منابع دولتی یکی از استراتژی‌های صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم این است که بتوانیم از منابع بخش غیردولتی و خصوصی نیز استفاده نماییم.

در راستا اخیرا با حضور مقام عالی وزارت علوم، تفاهم‌نامه همكاری مابين صندوق رفاه دانشجويان و صندوق كارآفرينی اميد منعقد گردید به موجب این تفاهم‌نامه حمایت ویژه‌ای از ازدواج دانشجویی شد و برای ودیعه مسکن دانشجویان متاهل و اشتغال دانشجویان به ویژه دانشجویان فنی و حرفه ای تسهیلات ویژه‌ای لحاظ گردید.

وام ازدواج دانشجویی

"صندوق رفاه دانشجویان" به هر دانشجویی که در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام نماید، یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان وام ازادواج ارایه می دهد در صورتی که زوجین هر دو دانشجو باشند هر کدام، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام تعلق می گیرد که در مجموع ۳ میلیون تومان خواهد شد.

"صندوق کارآفرینی امید " نیز به دانشجویانی که از طریق صندوق رفاه معرفی می شوند، یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان وام ازدواج به صورت قرض الحسنه ارایه می دهد یعنی اگر هر دو دانشجو باشند ۳ میلیون تومان به آنها وام ارایه خواهد شد.

این وام‌ها علاوه بر وام ازدواجی می باشد که از سوی بانک مرکزی اعلام می گردد.

وام ودیعه مسکن

در تهران به دانشجویان متاهلی که مسکن، اجاره و یا رهن می کنند، اگر داوطلب باشند و ثبت نام کنند، حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان وام ودیعه مسکن ارایه داده می شود. طبق تفاهم نامه منعقده، قرار گردید که اگر دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویان به صندوق کارآفرینی امید معرفی گردد، به همین میزان وام ودیعه مسکن از صندوق کارآفرینی امید دریافت نماید.

صندوق رفاه دانشجویان در كلان شهرها حدود ۶ ميليون تومان و ساير شهر‌ها حدود ۴ ميليون و ۵۰۰ هزارتومان وام وديعه مسكن دانشجویی پرداخت می کنند، نیز به همین میزان نیز صندوق کارآفرینی امید وام  ودیعه مسکن به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود.

شرایط بازپرداخت وام ها

شرایط بازپرداخت وام ها با هم کمی متفاوت است. اگر دانشجو سربازی را به اتمام رسانده باشد بعد از فارغ التحصیلی وام ازدواج وی قسط بندی می شود در غیر این صورت بعد از زمان سربازی، قسط بندی می شود. ولی وام ازدواج صندوق کارآفرینی امید در ۳۶ قسط قرض الحسنه باید بازپرداخت شود.

وام اشتغال دانشجویی

دانشجویانی که از طریق صندوق رفاه دانشجویان به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند از ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان می توانند وام اشتغال دریافت نمایند. وام اشتغال در ۶۰ قسط قرض الحسنه باید بازپرداخت گردد.

زمان معرفی صندوق رفاه برای دریافت وام ها

حداکثر ظرف یکماه آینده می توانیم شیوه نامه خود را نهایی نموده و درخواست دانشجویان را ثبت و برای دریافت وام به صندوق کارآفرینی امید معرفی می نماییم.