به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ سرپرست مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان دکتر حمید یعقوبی اعلام نمود: ابلاغ آیین‌نامه کانون دانشجویی همیاران سلامت روان به دانشگاه‌ها طی هفته گذشته ابلاغ گردید.

از اقدامات جدید دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان که قبلا مطرح گردید و اکنون رسمی شده است افتتاح کانون دانشجویی همیاران سلامت روان می باشد. آیین‌نامه این کانون هفته گذشته به دانشگاه‌ها ابلاغ گردید و مقرر شد در مراکز مشاوره همه دانشگاه‌ها اعم از دانشگاه‌های دولتی،غیرانتفاعی،پیام‌نور،جامع علمی کاربردی،فرهنگیان،فنی و حرفه‌ای، کانون دانشجویی تحت عنوان "کانون دانشجویی همیاران سلامت روان"که یک بازوی مشورتی و اجرایی با رویکرد نهضت داوطلبی می باشد تاسیس گردد تا از طریق کانون مذکور، سیستم پیشگیری توسط دانشجویان اجرایی گردد.

همچنین اعلام نمود: جشنواره‌ هایی با هدف گسترش فرهنگ سلامت روان برگزار می شود که بعد از عضوگیری کانون‌ها برگزاری انتخابات کانون و مشخص شدن دبیران کانون، جشنواره‌ای به صورت منطقه‌ای و جشنواره‌ای به صورت کشوری برای دانشجویان این کانون با هدف گسترش فرهنگ سلامت روان، پیشگیری و ارتقا می باشد.

هدف این موضوع ، که هشت گردهمایی منطقه‌ای در سال تحصیلی جاری و یک گردهمایی کشوری در این راستا و با حضور اعضای کانون‌ها برگزار گردد.در گردهمایی کشوری که احتمالا در اواخر سال تحصیلی و در تهران برگزار می شود، مقامات عالی وزارت علوم و سایر نهادهایی که به گونه ای با ما متفق هستند ، از جمله ستاد مواد مخدر،وزارت بهداشت،وزارت ورزش و جوانان و... حضور دارند.

دکتر حمید یعقوبی خاطر نشان کرد: شرکت و عضویت در این کانون ها برای دانشجویان به صورت داوطلبانه می باشد، دانشجویانی که در خصوص مباحث مشاوره،سلامت روان،نوع دوستی و... داوطلب می باشند برای همکاری در زمینه‌های مذکور به کانون‌ها مراجعه و به عنوان بازوی اجرایی مراکز مشاوره در زمینه پیشگیری فعالیت می‌نمایند .بعنوان نمونه چنانچه مراکز مشاوره برنامه‌ای برای آگاه سازی دانشجویان درمورد پیشگیری از ایدز یا اعتیاد دارد، در ابتدا به این همیاران آموزش لازم داده می شود  و این همیاران آموزش‌ها را به سایر دانشجویان انتقال می دهند.

فعالیت این کانون مشابه سایر کانون‌های دانشجویی دیگر عام المنفعه می باشد و به دانشجویانی که در این کانون فعالیت دارند حقوقی پرداخت نمی شود، ولی دانشگاه می تواند به عنوان کار دانشجویی کمک هایی به دانشجویان ارائه دهد.