دانشگاه آزاد اسلامی
همکاری دانشگاه آزاد اسلامی البرز و نیروی انتظامی

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛  دکتر میرزا رئیس دانشگاه آزاد کرج گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج این دانشگاه برای همکاری با پلیس استان البرز آماده می باشد.

با اجرایی شدن سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در گسترش همکاری با سازمان‌ها و ادارات استان البرز و تبدیل ایده‌های دانشگاهی و علمی به دستاوردهای اجرایی، تجاری و تولیدی و بهره گیری از پتانسیل‌های علمی و پژوهشی موجود در دانشگاه در سطح استان، دکتر بهروز میرزا، دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و سرپرست واحد کرج در نشست مشترکی با سردار کامرانی صالح، فرمانده ناجای استان البرز به بررسی راههای همکاری‌های دو جانبه فی مابین سازمان‌های متبوع انجام شد.

هماهنگی‌های لازم در مورد همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف بررسی گردید. اهم‌ این حوزه‌ها می‌توان به حوزه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری از جرائم با استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی انتظامی استان البرز اشاره نمود.

با اشاره به نقش آموزش در کاهش و پیشگیری جرائم و آسیب‌های اجتماعی، یکی از ارکان کاهش جرائم و مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دانشگاه در جامعه می باشد.

آموزش زمینه‌ساز تولید دانش راهبردی است و با پژوهش  برای حل مسائل و معضلات جامعه باید تلاش نمود و با ایجاد بستر مناسب برای جذب یافته‌های علمی، به تولید آثار علمی موثر و کاربردی پرداخته می شود.

پیشنهاد عقد تفاهم نامه‌ای فیمابین ناجا و دانشگاه مطرح گردیده تا ضمن تحقق اهداف علمی، با تشکیل کارگروهی مرکب از کارشناسان ناجا و اساتید دانشگاهی تلاش همه جانبه‌ای با رویکردی کاملا علمی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد کاربرد باشد.

در این نشست ضمن جمع بندی توافقات به عمل آمده، طرفین پیشنهادات خود را در جهت تعامل نزدیک‌تر و بهتر قشر دانشگاهی و پلیس ارائه نمودند.