دانش آموختگان علوم پزشکی
فارغ التحصیلان علوم پزشکی مدت یکسال جذب موسسه های پژوهشی می شوند

به گزارش سرویس اخبار 3گام به نقل از مهر؛ دانش‌آموختگان برتر گروه علوم پزشکی می‌توانند طبق تفاهم‌نامه همکاری بنیاد ملی نخبگان و وزارت بهداشت از تسهیلات جذب در مؤسسه‌های پژوهشی وابسته به وزارت بهداشت بهره‌مند گردند.

از جمله اهداف این برنامه مشترک :

الف. دانش‌آموختگان برتر به حوزه‌های تخصصی فعالیت‌های موسسه‌های وزارت بهداشت هدایت شوند

ب. فرصت فعالیت برای صاحبان استعدادهای برتر در زمینه پژوهش‌های سلامت، بهداشت و پزشکی ایجاد شود

ج. توسعه علوم و فناوری‌های مربوط به حوزه پزشکی، سلامت و بهداشت مطابق اولویت‌های کشور

د. جذب بیشتر منابع انسانی کارآمد در موسسه‌ها و مراکز تحقیقاتی و جلوگیری از مهاجرت آنان

شرایط دانش‌آموختگان

الف. شرایط لازم:

۱-  متقاضیان باید دانش‌ آموخته دوره دکتری حرفه‌ای از یکی از مراکزآموزشی عالی کشور و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.

۲-  بیش از سه سال از زمان دانش‌آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

۳- میانگین کل دوره دکتری حرفه‌ای متقاضی باید ۱۷ یا بیش از آن باشد.

تبصره: پروند دانش ‌آموختگان دانشگاه های علوم‌پزشکی تهران، شهیدبهشتی، ایران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمان و اهواز با میانگین کل ۱۶ یا بیش از آن نیز بررسی می شود.

۴- دارای حداقل یک مقاله منتشره در مجلات علمی نمایه شده در پایگاه‌های ISI:Web of Science  یا MEDLINE به عنوان «نویسنده اول» یا «مسؤول» و یا دو مقاله منتشره در مجلات علمی نمایه شده در پایگاه‌های مذکور (بدون شرط نفر اول یا نویسنده مسئوول) باشند.

ب. شرط کافی

متقاضیان دارای بیشترین امتیاز از فعالیت های نخبگانی (شامل فعالیت ‌های فناورانه، پژوهشی و آموزشی) بر اساس معیارهای بنیاد در میان سایر متقاضیان باشند.

تبصره: سهمیه سالانه این برنامه حداکثر ۳۰ پزشک عمومی زن و حداکثر ۷۰ دندانپزشک عمومی (زن/ مرد) یا داروساز عمومی (زن / مرد) می باشد.

تذکر: بررسی پرونده دانش ‌آموختگان منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضیان در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان (soraya.bmn.ir ) می باشد و ارسال هیچ یک از مدارک به طور دستی نمی باشد.

تسهیلات

جذب دانش‌آموختگان برگزیده از طریق وزارت بهداشت در یکی از مراکز تحقیقاتی می‌ باشد و یک سال مورد حمایت مشترک بنیاد و وزارت بهداشت قرار می‌گیرند. تمدید یکساله منوط به رضایت مؤسسه از عملکرد دانش‌آموخته می باشد.

متقاضیان برای استفاده از تسهیلات این برنامه از طریق وبگاه برنامه دستیار پژوهشی در وزارت بهداشت (http://rap.hbi.ir) از جزئیات آن مطلع گردند.