با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه آقای موسی شهنویی رتبه برتر ارشد مشاوره را به طور کامل گوش دهید. همچنین به پیشنهاد مشاوران ما مطالب زیر را در سایت 3گام مطالعه کنید:

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد مشاوره

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد مشاوره

 

 

مصاحبه با مجتبی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال اول

خودتان را معرفی کنید.

مجتبی کریمی هستم رتبه سه کنکور کارشناسی ارشد رشته مشاوره خانواده. رشته کارشناسی ام علوم تربیتی از دانشگاه فرهنگیان با معدل14.53  بود و معدلم جز معدل های آخر کلاس بود و معدل بالایی نداشتم. . طرح طلایی موسسه 3گام رو از 23 آذر فعال کردم و مشاورم خانم احمدخانی بودند.

 

مصاحبه با مجتبی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال دوم 

از کی مطالعه رو شروع کردین و روزی چند ساعت مطالعه داشتین؟

حدودا از 15 آذر بدون طرح به خوندن شروع کردم. چون با 3گام اشنایی نداشتم و روزانه 4 الی 5 ساعت مطالعه داشتم ولی زیاد راضی نبودم و منابع درستی نداشتم. به طور اتفاقی از طریق سایت با موسسه 3گام آشنا شدم. یک جلسه تماس رایگان داشتم که با مشاورم صحبت کردم. از تاریخ 23 آذر با برنامه ریزی سه گام به خوندن شروع کردم و روزانه 8 ساعت مطالعه می کردم.

 

مصاحبه با مجتبی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال سوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما به چه شکلی بوده است؟

اگر بخوام روند مطالعاتی ام رو بگم به این صورت بود که با روزی 8 ساعت شروع کردم و در هفته همه منابع رو باهم می خوندم . اما در روز دو یا سه کتاب می خوندم. چون سبک من اینجوری بود. شاید بعضی افراد بخواهند روزی یه کتاب بخونن. درحای که من اگه روزی فقط مطالب یه کتاب رو بخونم ذهنم خسته میشه. به کمک مشاور منابع درست را انتخاب کرده بودیم. اگر منابع درست و قوی نباشه ممکنه جذب اون مطلب نشیم و اگه جذب مطلب نشیم یادگیری مطالب برامون سخت می شه. وقتی درسی مثل نظریه یا شخصیت را می خوندم یه تصویرسازی ذهنی می ساختم و آن را عینی کرده بودم به طوری که تا حالا هنوز یادم مونده . اگه بخواهیم صرقا مطالب رو حفظ کنیم بازدهی خوبی نخواهیم داشت . کنکور سال 98 دوماه عقب افتاده بود. من خیلی خسته شده بودم و ساعات مطالعه ام پایین اومده بود و حدود 3 ساعت در روز مطالعه می کردم. مطالعه خوبی که قبل عید داشتم باعث شد آسیب زیادی نبینم و مرور خوبی که داشتم باعث شد من در همان وضعیت باقی بمانم.

 

 

مصاحبه با مجتبی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال چهارم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بوده است؟

 مشاور من دانشجوی همون رشته بوده و قبلا همون راه رو رفته. طبیعتا باعث میشه یه سری اشتباهات تکراری رو انجام ندیم . مشاور تخصصی کارشناسی ارشد رشته مشاوره منابع درستی رو معرفی می کنه و برنامه ریزی درستی ارائه می ده. ممکن است گاهی از لحاط روحی کم بیاریم، در این شرایط مشاور به داوطلب انگیزه می ده. من بیشتر برنامه ریز ی و ارائه منابع درست از سوی مشاور رو دوست داشتم.

 

مصاحبه با مجتبی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال پنجم

اگر به زمان کنکور برگردین چه کاری انجام میدین و چه کارو رو انجام نمیدین؟

اگه به عقب و زمان قبل کنکور برگردم کاری که خیلی می خوام انجام بدم انتخاب منبع است. اگه منبع درست رو انتخاب نکنیم طبیعتا در آن درس شکست می خوریم. مثلا من منبع درس آزمون های روانی را نامناسب انتخاب کردم و پایین ترین درصدم یعنی درصد 30 را برای همین درس زدم. پس باید برای انتخاب منبع بیشتر تحقیق کنیم.

 

مصاحبه با مجتبی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال ششم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای برای داوطلبان کنکور 99 دارین؟

توصیه من به داوطلبان اینست که اگه می خواهند در کنکور رتبه خوبی بیاورند و موفق شوند، باید تصمیمات درستی بگیرند. وقتی می خواهند تصمیمی را بگیرند باید آینده رو در نظر بگیرند. انتخاب مشاور خوب بخشی از این راهی است که داوطلب طی می کنه. من نیمی از این راهی که رفتم و نیمی از مسیر موفقیتم را به خاطر مشاورم می دانم چون به کمک مشاور یه برنامه ریزی درست داشتم و باعث می شد مسیر رو درست برم. آینده نگری داشته باشند و تصمیمات درستی بگیرند مثل انتخاب یه مشاور مناسب و منابع. همچنین داوطلبان یه سری کارهای روزمره دارند که باید زمان کنکور آنها را حذف کنند یا  به حدقل برسونند. برای کنکور باید تمرکز داوطلب روی کنکور باشه. اگه داوطلبان می خواهند موفق شوند باید تصمیم گیری درست رو داشته باشند و در نظر بگیرن الان که من این تصمیم رو گرفتم در یه سال بعد یا دو سال بعد این تصمیم در زندگی من چه تاثیری داره. یا اگه این کار رو کنم چه روند مثبتی داره چه روند منفی ای داره. در کل داوطلب یه اینده نگری داشته باشه.

 

 

مصاحبه با مجتبی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال هفتم

چه عواملی در موفقیت شما نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصد بندی می کنید؟

اگر بخواهم عوامل موفقیتم را بگم 50 درصد به انگیزه و علاقه شخصی خودم به رشته مشاوره خانواده بود. اگه میخواهیم انگیزه رو زیاد کنیم باید منابع درست رو انتخاب کنیم . سعی کنیم مطالبی را که خوندیم در زندگی شخصی مان عینی کنیم و بسنجیم. 50 درصد دیگه اش به حضور مشاور و برنامه ریزی دقیق که مشاور داشت، بر می گشت . مشاور با من تماس هفتگی داشت و همچنین ارتباط تلگرامی داشتیم. مشاور به من انگیزه می داد و برنامه ریزی هفتگی باعث می شد هیچوقت از راه دور نشم و به کمک آن برای خودم چارچوب ذهنی داشتم.

 

مصاحبه با مجتبی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال هشتم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید ؟

3 گام رو به افرادی توصیه می کنم که در برنامه ریزی مشکل دارند و حتما نیاز به چارچوبی دارند که بتونند برنامه مطالعاتی داشته باشند و همچنین به کسانی توصیه می کنم که در شناسایی منابع مشکل دارند.

 

مصاحبه با مجتبی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال نهم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

از خدمات مشاوره ای موسسه رضایت دارم چون طرح طلایی رو فعال کرده بودم و با مشاور ارتباط داثمی داشتم و هروقت سوالی از مشاور داشتم می تونستم با مشاور ارتباط بگیرم.
 به همین دلیل ازش رضایت بیشتری دارم.

 

مصاحبه با مجتبی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال دهم

به عنوان حرف آخر اگه نکته ای هست که ما نپرسیدیم و دوست دارین بگین، بفرمایید

توصیه اخرمن به داوطلبان کنکور  اینست که گول ظاهر و اسم موسسه و هیچ کتاب رو نخورند. من نیز موسسه ای رو انتخاب کردم و از کتاب هایش استفاده کرده بودم و کتاب های آن موسسه رضایت بخش نبود. آن موسسه با من ارتباطی گرفتند و گفتند بیا رضایت بده که بگی از خدمات ما استفاده کردی و راضی بودی. چنین چیزی نبود و من رضایت ندادم و عکس هم در سایت آن ها قرار نگرفته. صادقانه بخواهم بگم واقعا از خدمات موسسه 3گام راضی هستم و اگه دقت کنید موسسه 3گام تبلیغ خاصی تو فضای مجازی نداره. بیشتر خودتون بسنجید چه نیازی دارید و چه نیازی ندارید و چه کمبودهایی رو دارید. من به شخصه موسسه 3گام رو توصیه می کنم.