با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه آقای موسی شهنویی رتبه برتر ارشد مشاوره را به طور کامل گوش دهید. همچنین به پیشنهاد مشاوران ما مطالب زیر را در سایت 3گام مطالعه کنید:

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد مشاوره

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد مشاوره

 

 

مصاحبه با شبنم مشکانی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال اول

خودتان را معرفی کنید.

شبنم مشکانی هستم رتبه 179 ارشد 98 که گرایش مشاوره مدرسه دانشگاه رجایی قبول شدم. از اواخر مهر که با موسسه 3گام آشنا شدم روند مطالعمو شروع کردم و این روند باعث شد بتونم قبول بشم و این رتبه رو کسب کنم.

 

مصاحبه با شبنم مشکانی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال دوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما چه شکلی بوده است؟

منتغییر رشته ای بودم و با صلاحدید مشاورم با کتاب های اصلی مثل نظریه های مشاوره و روان درمانی و روانشناسی شخصیت شروع کردم. از ماه های اول 5 ساعت مطالعه کردم. وقتی کمی آشنایی پیدا کردم کتاب های درسی دیگه هم اضافه شد. کتاب های اصلی رو بیشتر خوندم. ماه های آخر هم تمرکزم بیشتر روی تست و کتاب های کمک آموزشی رفت که برای تست وجود داره تا نتیجه بهتری بگیرم.

 

مصاحبه با شبنم مشکانی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال سوم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بوده است؟

قطعا حضور مشاور تخصصی کارشناسی ارشد رشته مشاوره خیلی تاثیر گذار بود ابتدا خودم میخواستم به خوندن شروع کنم. یه سری کتاب رو بنا به اون چه در سایت ها دیده بودم تهیه کردم. ولی وقتی پیش مشاورم اومدم، فهمیدم اون کتاب هایی که خریدم با کتابهای اصلی تفاوت فاحشی داره به خاطر همین کتاب ها رو عوض کردم و کتاب هایی گرفتم که خیلی جامع تر بود. از لحاظ انگیزشی جاهایی که روحیه ام رو ازدست می دادم، وقتی با مشاور صحبت می کردم استارت می خورد که دوباره با انرژی بیشتری درس خوندن رو شروع کنم. همچنین وقتی صبح که بیدار می شید یه برنامه ای دارید که بدونی که چه چیزایی رو باید تو طول روز بخونی چقدر بخونی و از کجا شروع کنی . اگه مشاور نبود من اصلا نمی دونستم که صبح که از خواب بیدار می شدم چی بخونم، کتاب شخصیت بخونم، نظریه های مشاوره و روان درمانی بخونم کدوم کتاب رو بخونم . ایشون قطعا خیلی تاثیر گذار بودند. چه از نظر روحی  و چه از لحاظ کمک کردن به اینکه من چند ساعت بخونم، از کجا بخونم و چقدر بخونم. بحث دوره بود که مشاور یه سری دوره ها برای من میگذاشت که هی برگردم مرور کنم .این اواخر که تست می زدم خیلی آماده بودم و خودم رو آماده کنکور می دونستم.

 

مصاحبه با شبنم مشکانی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال چهارم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان  کنکور 99 دارین؟

توصیه ای که به بچه های کنکور می کنم اینکه اولا اگه واقعا هدفشون قبول شدن در رشته خوب تو دانشگاه خوبه با برنامه ریزی شروع کنند یعنی برای خوندن زمان کافی داشته باشند. به خاطر اینکه تسلط تو کتاب ها خیلی مهمه. سال به سال سوال ها مفهومی تر میشه و اگه تسلط تون رو کتابا نباشه واقعا نمی تونید جواب بدید. کتاب خوندن خیلی مهمه اینکه چه کتاب هایی بخونید و چند ساعت زمان بگذارید. نقش مشاور خیلی اهمیت داره چون فقط درس خوندن نیست. یه جاهایی از نظر روانی خیلی به نقش مشاور احتیاج دارید. من به شخصه حضور خانم احمد خانی رو خیلی حس کردم تو این زمینه و انگیزه ای که به من می دادند رو درس خوندن من خیلی تاثیرگذار بود.

 

 

 

مصاحبه با شبنم مشکانی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال پنجم

چه عواملی در موفقیت شما  نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصدبندی می کنید؟

اگر از 100 درصد بخوام عوامل موفقیتم رو تو کنکور درصدبندی کنم، به نظرم 60 درصد خودم و 40 دقیقه بقیه اش مشاورم بود که زحمت کشید. از اون 60 درصد 20 درصد اراده ام و 20 درصد پشتکار و 20 درصد انگیزه ای برای قبول شدن تو اون رشته داشتم، شامل میشه.

 

مصاحبه با شبنم مشکانی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال ششم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

اگر بخوام موسسه 3گام رو پیشنهاد بدم؛ اول به تغییر رشته ای ها که نمی دونند از کجا و با چه کتاب هایی شروع کنند و روزی چند ساعت بخونند. دراین زمینه موسسه 3گام می تونه خیلی کمک کنه چون بهترین منابع رو معرفی می کنه و همچنین برنامه خیلی خوبی رو تنظیم می کنه که روزی چند ساعت درس بخوندن و چجوری بخونند. دوم کسانی که زمان خیلی محدودی دارند، چون فکر می کنم موسسه 3گام با توجه به هر زمانی خیلی خوب به آن ها مشاوره میده که چه‌جوری درس بخونند.

 

مصاحبه با شبنم مشکانی رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 98 - سوال هفتم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

باید بگم از همه خدمات رضایت داشتم. یک بحث مشاوره حضوری که با خانم احمدخانی داشتم. همیشه هم سعی می کردم سر تایمی که خانم احمد خانی میگفت بیام. همیشه با هم صحبت می کردیم که کجا رو بیشتر بخونم کجارو کمتر بخونم. همچنین از لحاظ انگیزشی برام خوب بود. از لحاظ برنامه ریزی موسسه 3گام من خیلی راضی بودم. اینکه کتاب هارو برای من تو طول روز درصد بندی می کرد. من انتخاب رشته م رو با همین موسسه انجام دادم و راضی بودم .