مصاحبه با آریا اسحاق رتبه برتر ارشد رشته فیزیک 98
مصاحبه با آریا اسحاق رتبه برتر ارشد رشته فیزیک 98

 

مصاحبه با آریا اسحاق رتبه برتر ارشد رشته فیزیک 98 - سوال اول 

خودتان را معرفی کنید.

آریا اسحاق هستم. رتبه 200 کنکور ارشد فیزیک ذرات بنیادی دانشگاه تهران قبول شدم. من قصد کنکور دادن نداشتم و یک ماه تا کنکور مونده بود که تصمیم گرفتم در کنکور شرکت کنم و تا قبل آن هیچ مطالعه ای نداشتم. همون یک ماه قبل کنکور در سه گام ثبت نام کردم و با برنامه ریزی هایی که کردن تونستم دانشگاه دلخواهم قبول شم؛ با وجود این‌که دوران کارشناسی دانشگاه تبریز درس می‌خوندم که دانشگاه سطح بالایی نبود اما تو ارشد تونستم دانشگاه دلخواهم قبول بشم.

مصاحبه با آریا اسحاق رتبه برتر ارشد رشته فیزیک 98 - سوال دوم 

روند مطالعه و برنامه ریزی شما چه شکلی بوده است؟

قبل از کنکور که هیچی نخونده بودم. تازه برام برنامه ریزی شد و مجبور شدم خیلی جاها رو حذف کنم. مشاور قسمت هایی رو که سوال کمتر می اومد، حذف کرد و درسایی که مهم تره مثل مجموعه تخصصی 2 که ضریبش هفت است. درسایی رو که تستش بیشتر میاد، برام برنامه ریزی کردن و روش تمرکز کردم و همون باعث شد که به نتیجه دلخواهم برسم.

مصاحبه با آریا اسحاق رتبه برتر ارشد رشته فیزیک 98 - سوال سوم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بوده است؟

من تو اون زمانی که مطالعه می کردم حالا هروقت که مشکلی داشتم چون مشاورم خودش هم رشته من بود و به همون مباحث به خوبی مسلط بود، قشنگ می تونستن کمکم کنن و راهنماییم کنن که از چه کتابی استفاده کنم یا نه. اگه ایشون نبودن شاید خیلی بیراهه می رفتم و درسایی رو می خوندم که زیاد مفید نبودن برام واسه همین مشاورم خیلی تاثیر زیادی داشت.

مصاحبه با آریا اسحاق رتبه برتر ارشد رشته فیزیک 98 - سوال چهارم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان  کنکور 99 دارین؟

پیشنهاد من اینه که مطالعه روزانه شون رو بالا ببرند. هرچی مطالعه روزانه شون رو بالا ببرند تست بیشتری می‌زنند. افرادی که مثل من زمان‌شون کم بود، اگه استرس نداشته باشند و با تمرکز و برنامه پیش بروند به چیزی که میخواهند می رسند.

مصاحبه با آریا اسحاق رتبه برتر ارشد رشته فیزیک 98 - سوال پنجم

چه عواملی در موفقیت شما  نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصدبندی می کنید؟

اگه بخوام عواملی رو که تو موفقیتم تاثیر داشتند تقسیم بندی کنم، از 100 درصد 40 درصد ‌به‌خاطر مشاورم بوده که هم برنامه ریزی درستی کرد و هم وقتی استرس داشتم کمکم می‌کرد. بقیه‌اش هم تلاش و برنامه ریزی ام بوده است.

مصاحبه با آریا اسحاق رتبه برتر ارشد رشته فیزیک 98 - سوال ششم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

سه گام رو به کسانی پیشنهاد می‌کنم که بتونند از برنامه ریزی استفاده کنند و اگه به اون برنامه ریزی پایبند باشند به اون چیزی میخوان برسند. من زمانم کم بود و برنامه ریزی ام نسبت به اون بود. پس واسه کسانی که وقت ندارن حتما باید این‌ کار رو بکنند. برای کسانی هم که وقت دارند این خیلی بهشون کمک می کنه تا به اون چیزی که می خواهند برسند.

مصاحبه با آریا اسحاق رتبه برتر ارشد رشته فیزیک 98 - سوال هفتم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

به من مشاور خیلی کمک کرد چون سوال هایی که داشتم بهم به درستی جواب می‌داد. سایت 3گام رو هم می دیدم چون رتبه های سال پیش رو نگاه می کردم که نسبت به اونا تخمین بزنم تو چه وضعیتی هستم. برنامه ریزی هم که تو پنل بود خیلی کمکم کرد.