مصاحبه با زهرا ارجمندی رتبه برتر ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی 98
مصاحبه با زهرا ارجمندی رتبه برتر ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی 98

 

 

 

با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه رتبه های برتر ارشد زبان را به طور کامل گوش دهید. همچنین نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد زبان انگلیسی را از مشاوران ما و سایت 3گام بخواهید.

 

مصاحبه با زهرا ارجمندی رتبه برتر ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی 98 - سوال اول 

خودتان را معرفی کنید.

زهرا ارجمندی هستم. رتبه 96 کنکور سال 98 و در رشته آموزش زبان انگلیسی قبول شدم. کارشناسی‌ام رشته مترجمی زبان دانشگاه پیام نور کرج با معدل 16.30 بود. از سه بهمن 1397 برای گرفتن مشاوره عضو سه گام شدم.

 

مصاحبه با زهرا ارجمندی رتبه برتر ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی 98 - سوال دوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما چه شکلی بوده است؟

به‌خاطر اینکه زمان محدودی تا کنکور برام مونده بود، مشاورم بهم پیشنهاد داد که به سراغ منابع اصلی کنکور برم و منابع اصلی رو به من معرفی کردند. بین کتاب هایی که داشتم بهترین هایش رو معرفی کردند و هم‌چنین بعضی منابع رو نداشتم و مشابه اون رو داشتم که مشاور تاکید کرد که اون منبعی رو که معرفی می کنند، بگیرم و گرفتن منبع پیشنهادی مشاور بسیار روی نتیجه کنکور من تاثیر داشت . اوایل 8 الی 10 ساعت می خوندم و به تدریج این مطالعه کمتر شد و به سراغ تست زنی رفتم. مشاور هم گروهی تلگرامی زده بود که وویس های مرتبط با توضیحات هر مبحث یا جزوه های مرتبط رو در گروه قرار می دادند، به سوالات داوطلبان پاسخ می دادند و اشکالات رفع می‌کردن یا تست های مهم و پرتکرار بررسی و پاسخ داده میشد.

 

مصاحبه با زهرا ارجمندی رتبه برتر ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی 98 - سوال سوم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بوده است؟

اگه مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی رو نداشتم مسلما خیلی مواردی که مهم بودند و به توجه بیشتر نیاز داشت، توجه کمتری می‌کردم و روی مواردی که اهمیت کمتری داشتند، بیشتر تمرکز می‌کردم. مشاور تجربه بیشتری در راهنمایی کردن بچه هایی که تو این زمینه فعالیت می‌کردند و برای کنکور آماده می‌شدند داشت و می‌تونست به منی که دارم همینو تجربه می‌کنم، کمک زیادی بکنه. همچنین مشاور نقش زیادی داشت چون من استرس زیاد و وقت کمی داشتم و بخش زیادی که من مشاوره از مشاوره استفاده می‌کردم برای کنترل استرس و نگرانی‌هایی بود که داشتم. واقعا مواردی که ایشون میگفتن منطقی بود و باعث میشد تمرکزم رو روی درس بگذارم.

 

مصاحبه با زهرا ارجمندی رتبه برتر ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی 98 - سوال چهارم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان  کنکور 99 دارین؟

دوستانی که دارن برای کنکور 98 آماده میشن بهتره بتونند انگیزه و هدفی رو که برای کنکور دارند بالا نگه دارند. هدف‌شون طوری باشه که انگیزه شون رو بالا نگه داره تا در تمام این مدت خسته نشن. سختی هایی هست مثل دانشگاه بدی که در دوران کارشناسی قبول شدند دوباره اتفاق نیفته مثل خودم که از دانشگاهم راضی نبودم و طول دوره ای که برای ارشد می‌خوندم واقعا فکر کردن به اون شرایط بهم انگیزه می داد که بخوام بیشتر تلاش کنم و خسته نشم. حتما از مشاور استفاده کنیم چون سطح دانش ما در درس خواندن، تخصصی نیست و تجربه ای است که خودمون به‌دست آوردیم و ممکن است درست نباشه و مشاور در رسیدن به هدفمون کمکمون می‌کنه. مشاور استفاده کنید و زمان مطالعه رو بالا ببرید. کارهایی که واجب نیست مثل خرید و مهمونی رفتن رو کم کنید.

 

یکی از توصیه های مهم اغلب رتبه های برتر رشته زبان، کسب اطلاعات در مورد رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد زبان انگلیسی می باشد.

 

 

مصاحبه با زهرا ارجمندی رتبه برتر ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی 98 - سوال پنجم

چه عواملی در موفقیت شما  نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصدبندی می کنید؟

50 درصد یعنی بخش عمده اش به تلاش و انگیزه و پشتکار و زمانی که برای هدفم می گذاشتم تعلق داره. 30 درصد به همسرم که شرایط منزل رو جوری فراهم می کرد که دغدغه نداشته باشم ، 15 درصد به مشاوره و مطالبی که می گفتن و برنامه ای که برای مطالعه گذاشت و 5 درصد دیگه برای نگاهی اطرافیانم که به من داشتند که من می تونم هرکاری رو انجام بدم که تو ناخودآگاهم تاثیر می‌گذاشت.

 

مصاحبه با زهرا ارجمندی رتبه برتر ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی 98 - سوال ششم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

به افرادی که استرس زیادی دارند و نمی تونند نگرانی هاشون رو کنترل کنند.گروه بعدی کسایی ان که نمی تونند برای خودشون برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و نمی تونند ساعت مطالعه شون رو تنظیم کنند. مسلما مشاوره و برنامه ها خیلی کمکشون می‌کنه. گروه دیگه خانم ها و آقایان متاهل اند که مشغله فکری زیادی دارند و نمی دونن چه‌جوری این درس رو وسط برنامه ها بگنجانند و برنامه‌ریزی کنند و برایش تو زندگیشون زمان بگذارند.

 

مصاحبه با زهرا ارجمندی رتبه برتر ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی 98 - سوال هفتم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

پنل برنامه ریزی و مشاورم و راهنمایی ها و نکانی که میگفتن خیلی مفید بود. وهمچنین برای انتخاب رشته تو سایت 3 گام  خدماتی وجود داشت که احتمال قبولی در دانشگاه ها رو آنالیز و تحلیل می کرد.