مصاحبه با محمد امین زارع رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98
مصاحبه با محمد امین زارع رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98

 

 

 

با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه آقای محمد امین زارع رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک را به طور کامل گوش دهید. همچنین به پیشنهاد رتبه های برتر، داوطلبان مطالب زیر را هم در سایت 3گام مطالعه کنند:

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد مهندسی مکانیک

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

 

 

مصاحبه با محمد امین زارع رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال اول

خودتان را معرفی کنید.

محمدامین زارعی رتبه 718 کنکور ارشد  مکانیک 98 هستم. کارشناسیم در دانشگاه علم و صنعت با معدل 15.74 بود و موفق شدم تبدیل انرژی شبانه دانشگاه شهید بهشتی قبول بشم و اواخر اسفند وارد 3گام شدم که خیلی دیر بود.

 

مصاحبه با محمد امین زارع رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال دوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما چه شکلی بوده است؟

بنده اوایل برنامه ریزی م این گونه بود که روزی 6 ساعت برنامه داشتیم و چون وقت نبود بعضی درس ها رو حذف کردیم. گرایشم مشخص بود که می خوام تبدیل انرژی برم و طبق اون مهندس سلیمانی برام برنامه ریزی کرد. چون من تنبل بودم روزی شش ساعت به روزی سه ساعت تبدیل شد و بعضی فصول حذف شد.  20 درصد از کنکور رو می خوندم و نکته جالب این بود سوالات کنکور که 50 درصد  سیالات زدم از همین فصولی که خوندم اومد و اگه این رو نمی زدم هیچ جا قبول نمی شدم.

 

مصاحبه با محمد امین زارع رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال سوم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بوده است؟

تاثیر مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک رو رتبه کنکور خیلی مهم بود چون من شخصا تنبلم و اگه کسی یادم نندازه زنگ نزنه نمی خونم و بیشتر می خوابم. درس سیالات هم فصولش زیاد بود و کتاب رو می دیدم می گفتم بیخیال و خوابم می گرفت اما وقتی فصل ها کم شد انگیزه گرفتم و خوندم و خیلی کمکم کرد. هم مهندس سلیمانی گفت سه هفته اخر فقط ده سال اخیر کنکور و یه سری تست ها که خودشون فرستادن تست بزن. این تست ها باعث شد که با نحوه سوالات کنکور اشنا بشم که اصلا تو خوندن مشخص نبود و سوال رو می خوندم اولش به ذهنم نمی رسید که جوابش چیه اما بعدش که تست می زدم تو کنکور برام اشنا بود و این خیلی تاثیر زیادی رو نتیجه قبولیم داشت.

 

 

 

مصاحبه با محمد امین زارع رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال چهارم

چه عواملی در موفقیت شما  نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصدبندی می کنید؟

اگه بخوام عوامل موفقیتم رو تقسیم بندی کنم نصفش به خاطر مشاور بود، 20 درصد هم تلاش شخصی ام بود و 30 درصد هم این بود که من از همون اول می دونستم می خوام تبدیل انرژی برم و گرایش رو می شناختم و می دونستم طراحی کاربردی هدفم نیست و درس های لیسانسم هم جوری بود که همه درس های تخصصی سیالاتی بود. پس پایه سیالات ام قوی بود و کنکور 50 درصد زدم. با توجه به اینکه وقتم کم بود یکی از دلایلش اینه پایه م قوی بود وگرنه شانسی نداشتم.

 

مصاحبه با محمد امین زارع رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال  پنجم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

بنده مشاوره 3گام رو به همه توصیه می کنم مخصوصا به کسانی که جز این 3 دسته هستند یا خیلی دیر شروع کردند، دو ماه سه ماه بیشتر به کنکور نمونده یا شاغل اند و زمان کمی برای درس خوندن دارند. چون مشاور می دونه کجا بیشتر سوال میاد و لازم نیست کل کتاب کنکور رو بخونید و هر تستی رو بزنید . گروه سوم هم کسایی که بین لیسانی و ارشدشون فاصله افتاده یا تغییر رشته ای هستند مثلا از  مکانیک می خوان بیان مدیریت  یا از مدیریت می خوان برن مکانیک. چون با رشته اشنا نیستند، بهتره از مشاوره استفاده کنند.

 

مصاحبه با محمد امین زارع رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال ششم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

پنل 3گام بیشترین کمکی که به من کرد در زمینه این بود که درس ها و فصول رو تا کجا بخونم و ساعت ها و زمانبندی ها بود. همچنین تماس های مشاور بود که سر زمانی که گفته بود زنگ می زد و به من می گفت چی کار کنم و سوالا رو جواب می داد. بعد کنکور هم واسه انتخاب رشته کمکم کرد.