با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه آقای محمد فوقانی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک را به طور کامل گوش دهید. همچنین پیشنهاد می کنیم که داوطلبان مطالب زیر را هم در سایت 3گام مطالعه کنند:

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد مهندسی مکانیک

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

 

 

مصاحبه با محمد فوقانی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال اول

خودتان را معرفی کنید.

سلام من محمد فوقانی هستم. در دانشگاه شهید بهشتی روزانه با رتبه 485 طراحی کاربردی قبول شدم. حدودا شش ماه از طرح سه گام استفاده کردم.از 10 آبان به خوندن شروع کردم و در زمانی که داشتم، تونستم بهترین حالت ممکن رو تو کنکور واسه خودم به وجود بیارم.

 

مصاحبه با محمد فوقانی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال دوم 

روند مطالعه و برنامه ریزی شما چه شکلی بوده است؟

از 10 آبان شروع کردم.2 روز در هفته دانشگاه و 2 روز هم کارآموزی می‌ رفتم و به این ترتیب 3 روزم کامل می‌ رفت. در چهار روز باقی مانده درس می‌ خوندم و یک روز هم برای مرور هفتگی ام بود. برنامه ی هفته اولم 32 ساعت بود با 5 کتاب شروع کردم. غالبا به دانشجوها میگن با چهار کتاب که بهش علاقه دارید شروع کنید و من چون زمانم کم بود به این چهار کتاب یه کتاب دیگه هم اضافه کردم. این کتاب ها رو تا به حال نخونده بودم و در کنار بقیه دروس می خوندم که مدت بیشتری بخونم. آبان و آذر و دی ساعت مطالعه ام 32 ساعت بود. دو هفته اخر دی رو نخوندم چون امتحان هام بود. بعد امتحان ها ساعت مطالعه ام از بهمن روزی 8 ساعت بود و کم کم 10 الی 12  ساعت شد. در عید 14 ساعت شده بود و بازه زمانی ام به  این شکل بود که با خواب 36 ساعت می خوندم. شروعش خیلی سخت بود چون امتحانا بود کارها بود اما بعد دو هفته با انرژی مضاعف می خونیم. چیزی که مهمه پشتکاره و من همه وقتم رو برای درس گذاشتم. از دانشگاه می آمدم درس می خوندم. گاهی دو هفته سه هفته از خونه بیرون نمی رفتم و صبح تا شب سر کتاب ها بودم. بازهم درسم رو می خوندم، پس چیزی که مهمه پشتکاره. اینکه واقعا تمام وقتت رو بگذاری. اینجا همه چیز به اختیار توئه و به تو بستگی داره. بقیه صرفا به تو راهی رو نشون میدن و این تویی که باید اون راه رو بری.

 

مصاحبه با محمد فوقانی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال سوم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بوده است؟

داستانش اینه که ما هرکاری رو می خوایم شروع کنیم، باید یه نفر این راه رو رفته باشه و ما با کمک اون فرد، این مسیر رو دوباره طی کنیم. دانشجویی رو دیدم که میگه خودم می ‌خونم و دو ماه می گذره اما یه کتاب رو هم تموم نکرده، ولی وقتی یه مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک باشه، کسی که بتونه راهنماییت کنه، باهاش ارتباط برقرار کنی، جاهایی که به مشکل خوردی بهت کمک کنه، جاهایی که درست رفتی رو بهت بگه، شاید سرعتت رو چندین برابر کنی. کسی که بهش باید جواب پس بدی. اون وقت در دو ماه ممکنه یک کتاب تموم نشه درحالی ‌که در همون زمان می تونی چهار یا پنج کتاب بخونی.

 

 

 

مصاحبه با محمد فوقانی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال چهارم 

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان  کنکور 99 دارین؟

به عنوان رتبه برتر توصیه می کنم خودتون رو درست بالا بگیرید. به جاهای پایین فکر نکنید و نگید نهایتا آزاد می ریم. همش به خودت بستگی داره. وقتی شروع می کنید و به کاری اعتقاد دارید پس حتما می تونید. دست بالا رو بگیرید و یه دانشگاهی رو درنظر بگیرید. یه سری دانشجوها فکر می کنن فقط باید به دانشگاه های برتر برن اما پیشنهادم اینه هر دانشگاه سراسری و حتی شبانه ای که قبول شدید بری. من معتقدم همه چیز به دانشجو بستگی داره حتی استاد خدا هم باشه بازم به خود دانشجو بستگی داره. شما تلاش خودتون رو کردید و اگه کنکور رو شروع کردید و رتبه ای که خواستید نیاوردید با همون رتبه به دانشگاهی برید. شاید مشکل از شما نباشه و به ‌خاطر شرایط کنکور یا هرچیز دیگه باشه.

 

مصاحبه با محمد فوقانی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال پنجم

چه عواملی در موفقیت شما  نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصدبندی می کنید؟

عامل اول خانواده است که 30 درصد موثر است چراکه یه سری موقعیت هاست که فقط اونا می‌تونند کمک کنند. عامل بعد مشاور است که امتیازش 30 است به‌خاطر اینکه گاهی به جاهایی ورود می کنید و نمی دونید چیکار کنید و به کسی نیاز دارید که راه رو رفته باشه، دستت رو بگیره و بعد راه رو بهت نشون بده عامل آخر که بیشترین امتیاز رو بهش میدم تلاش و پشتکاره که امتیاز 40 میدم چون اینجا همش بستگی به خودت داره.

 

مصاحبه با محمد فوقانی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال ششم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی رو به چند علت به همه پیشنهاد می کنم. اول اینکه یه سری دانشجو هستند که پایه شون ضعیف بوده است. چنین بچه هایی می گن میریم کلاس کنکور درحالیکه تا خودت نخوای هیچ اتفاقی نمیفته، سرکلاس هم یه جزوه ای هست که باید خودت بخونی. این مثل کتابیه که از اول بگیری بخونی. شاید یه جاهایی از کتاب ها رو متوجه نشی اما کمتر از 5 درصد کل درس باشه. پس کلاس کنکور هیچ فرقی ایجاد نمی کنه و بستگی به خود دانشجو داره. گروه دوم بچه هایی ان که وقت کم داشتند. من خودم وقت کم داشتم. اگه همین زمان رو صرف کلاس کنکور بگذاریم، همین یه بازه برای رفت و برگشتت به کلاس میشه. سومین گروه بچه هایی ان که پایه هاشون ضعیفه این تو دسته اول میره اما برای تاکید بیشتر می گم چون من هم همینطور بودم.

 

مصاحبه با محمد فوقانی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال هفتم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

اولین خدمتش خدمت مشاوره بود که واقعا کمک می کنه؛ حتی اگه از اطلاعات رایگان سایت استفاده کنی بازهم به مشاور نیاز دارید. دومین خدمت همون اطلاعات رایگان سایته که بهتون کمک میکنه که چه منابعی داشته باشید و به هر دانشجویی کمک میکنه که حتی نخواد مشاور بگیره بدونه از چه کتابی می تونه استفاده کنه. سوم نرم افزار انتخاب رشته است و واقعا کمک می کنه. تو بازار تا جایی که تحقیق کردم نرم افزاری مثل نرم افزار 3گام نبود. این نرم افزار خیلی دقیق احتمالات رو گفت و من با توجه به همون احتمالات انتخاب رشته کردم و دانشگاه شهید بهشتی روزانه قبول شدم.