مصاحبه با سپیده سخایی فر رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98
مصاحبه با سپیده سخایی فر رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98

 

 

 

مصاحبه با سپیده سخایی فر رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98- سوال اول

خودتان را معرفی کنید.

من سپیده سخایی فر هستم رتبه 42 کنکور ارشد سال 98. مدرک کارشناسیم نقاشی دانشگاه هنر با معدل 16.53 بود. از بهمن 97 در 3گام عضو شدم و طرح ضربتی رو انتخاب کردم.

 

مصاحبه با سپیده سخایی فر رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98- سوال دوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما چه شکلی بوده است؟

من با خیلی از درس ها آشنا نبودم و رشته کارشناسی م متفاوت بود، دقیقا نمی دونستم باید کجاها رو بخونم و رو چه سرفصل هایی تمرکز بیشتری بکنم ولی با راهنمایی های مشاورم یه سری سرفصل ها حذف شد. کتاب هایی با حجم کمتر انتخاب شد. روی یه سری درس ها که نقاط قوتم بود انرژی کمتری گذاشتم. یه سری درس ها علاقه ام بهشون بیشتر بود پس آن ها رو اول خوندم و انرژی گرفتم و بعد وارد درس هایی شدم که سخت تر بود.

 

 

مصاحبه با سپیده سخایی فر رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98- سوال سوم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بوده است؟

خب برای من شخصا اینکه راهنمایی لازم رو می گرفتم چون همونطور که گفتم تجربه نداشتم و خیلی راهنمایی می گرفتم ولی تاثیر حضور مشاور تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی برای من به این صورت بود که هر هفته کس دیگه ای هستش که  برای من برنامه ریزی می کنه و وقت می ذاره و من باید باهاشون در تماس باشم خودش خیلی انگیزه بود حتی مواقعی که خودم انرژیم کم می شد چون می دونستم که باید جایی جواب بدم و یه فشاری از بیرون هستش این یه انگیزه ی جدی بود برای من که بتونم با اراده تر کارمو انجام بدم و درسمو بخونم.

 

مصاحبه با سپیده سخایی فر رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98- سوال چهارم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان  کنکور 99 دارین؟

فکر می کنم که تو مقطع کارشناسی ارشد سن همه بیشتره و افراد به یه بلوغی می رسند. در نتیجه خیلی بحث اراده و علاقه است یا به عبارتی اول از همه علاقه. چون برای اون مبحث هایی که آدم می خواد بخونه اول از همه باید کنجکاو و دوست داشته باشه. واقعا باید انرژی کمتری واسه اون مبحث ها گذاشت، خیلی زودتر پیش میره و خیلی زودتر جوابش رو می بینه. حتی اگه اون علاقه وجود نداشته باشه و یه هدف خیلی محکم و جدی پشتش باشه این مسیر هرچقدر هم سخت باشه خیلی زود جلو می ره. در نتیجه فکر می کنم وارد چیزی به زور نشه. مطالعه چیزی نیست که آدم بخواد فشار الکی بیاره. درنتیجه نمی فهمه و جلو نمیره. فکر می کنم اول از همه علاقه است و بچه ها دوست داشته باشند و دوم اینکه ناامید نشن. اراده کنند چون خیلی روزها ادم بیدار می شه و اصلا حوصله درس خوندن نداره یا خیلی اتفاق ها می افتند.  اما اگه اون امید رو داشته باشه و درباره هدف هم محکم باشه خیلی کمک می کنه جلو بره.

 

به توصیه رتبه های برتر کارشناسی ارشد روانشناسی لطفا مطالب زیر را رد سایت 3گام بخوانید:

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد روانشناسی

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد روانشناسی

 

 

 

مصاحبه با سپیده سخایی فر رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98- سوال پنجم

چه عواملی در موفقیت شما  نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصدبندی می کنید؟

خب من اگر بخوام طبقه بندی کنم که این رتبه ای که اوردم مدیون چه اتفاقاتی هستم. اول از همه اینکه مسائل این رشته آنقدر برام جذاب بود و اراده خودم که این قضیه رو جلو برد. درواقع 40 درصد علاقه م بود که پشتکار و اراده و برنامه ریزی تو همین گنجیده می شه. بعد مشاور که عالی بود و هم خیلی امیدوارم می کرد. برنامه ریزی هم خیلی دقیق بود و به همه مباحث می رسیدم و با صبر و حوصله سوال هام رو جواب می دادند. برای سوال های مباحث راهنمایی ام می کردند. بعد خونوادم و اطرافیان که خیلی حمایتم می کردند و 20 درصد رو می دم به اطرافیانم. 10 درصد هم شانس بود که به زمان کنکورم بیشتر فاصله افتاد و مدت زمان بیشتری به من داد که دوره کنم و به زمانی که نرسیدم برسم.

 

مصاحبه با سپیده سخایی فر رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98- سوال ششم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

من فکر می کنم کسانی می تونند بیشترین استفاده رو از موسسه 3گام کنند که وقت کمی دارند و شاید ناامید باشند نسبت به زمان کمی که دارند. موسسه برنامه ریزی با زمان های مختلف داره و افرادی که شاغل هستند و وقت ندارند که مشاوره حضوری انجام بدن یا سر کار برن می تونند خیلی از خدمات 3گام استفاده کنند. همچنین تغییر رشته ای ها چون من هم همین تجربه رو داشتم و خیلی از خدمات 3گام راضی بودم.

 

مصاحبه با سپیده سخایی فر رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98- سوال هفتم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

چند نکته آموزشگاه 3گام برای من قابل توجه بود. اول سایت اینترنتی شون است که خیلی کامل بود. حالا من رشته خودم و چند رشته دیگه رو نگاه کردم و منابع خیلی کامله. شما این قابلیت رو دارید که حساب کاربری درست کنید و برنامه ریزی دفیق با آنالیز برنامه ریزی دقیق داشته باشید. نکته بعد این که مشاور ها خیلی با حوصله هستند و من هیچوقت احساس نکردم که کم کاری تو این پروسه انجام می شه. حالا تو حل اشکال واسه کسایی که تغییر رشته ای هستند خیلی نیاز دارند به یه نفر که راهنمایی شون کنه. پس خیلی موسسه 3گام رو پیشنهاد می کنم. نکته بعدی این که همه اتفاقات انلاینه و از طریق سایت و تلفن هست و حضوری چیزی وجود نداره و در زمان خیلی صرفه جویی میشه