برنامه ریزی سه ماهه برای ارشد مدیریت کسب و کار(MBA)
برنامه ریزی سه ماهه برای ارشد مدیریت کسب و کار(MBA)

 

 

برنامه ریزی سه ماهه برای ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)

این روزها تعداد زیادی از داوطلبان کنکور ارشد مدیریت کسب و کار با این دپارتمان تماس گرفته و ابراز نگرانی می کنند که تا به حال تمام مطالعاتشان بی فایده بوده و مباحث در ذهنشان پراکنده  شده و نمی دانند چگونه این مشکل را برطرف کنند. یا داوطلبانی که دیر شروع کرده اند و یا حتی داوطلبانی که با شروع ثبت نام کنکور ارشد به تازگی تصمیم به مطالعه برای کنکور ارشد مدیریت کسب و کار نموده اند و نگران زمان محدودی که (حدودا سه ماهه) تا کنکور باقی مانده هستند. در این شرایط هر داوطلب دو راه پیش روی خود دارد. یا اجازه دهد استرس به ذهنش غلبه کرده و زمان باقی مانده تنها صرف فشار ناشی از رسیدن زمان کنکور و عذاب وجدان نداشتن عملکرد مطلوب شود، یا زمان محدود خود را مدیریت کرده و آخرین تلاش خود را برای قبولی در این رشته و رسیدن به هدف خود انجام دهد. قبولی در این زمان سه ماهه قطعا مشکل است ولی غیر ممکن نیست، حتی برای کسانی که شاغل هستند. چون اکثر داوطلبان این رشته شاغل بوده و به دلیل کاربردی بودن این رشته در فضای کسب و کار اقدام به ادامه تحصیل در این رشته نموده اند. بنابراین با یک برنامه ریزی سه ماهه صحیح و مدیریت زمان دقیق می توان به نتیجه دلخواه رسید. از این رو ما تصمیم گرفتیم که یک راهنمای مطالعه کنکور ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) و برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد مدیریت کسب و کار در اختیار داوطلبان قرار دهیم تا باز هم در این مسیر همراه داوطلبان باشیم. در ادامه نحوه برنامه ریزی و مطالعه سه ماهه برای گروه های مختلف داوطلبان ارائه می شود؛ همچنین داوطلبان می توانند در پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام ثبت نام کرده و یک جلسه مشاوره با مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) رزرو کنند.

 

 

برنامه ریزی سه ماهه برای ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) - داوطلبان با مطالعه قبلی

در برنامه ریزی سه ماهه برای داوطلبانی که برای کنکور ارشد مدیریت کسب و کار مطالعه قبلی داشته اند باید دقت زیادی انجام شود و خود داوطلبان هم باید یک سری اقدامات را انجام دهند تا به نتیجه مطلوب برسند. اصولا داوطلبانی که مطالعه قبلی داشته اند و در حال حاضر بخشی از مطالعه آن ها باقی مانده است، دچار وسواس یادآوری می شوند. یعنی استرس می گیرند که زمان محدودی برای آن ها باقی مانده و مطالب هنوز به اتمام نرسیده و این استرس باعث پراکندگی ذهن می شود و ذهن در حلقه این وسواس می افتد که تمام مطالبی که تا به حال مطالعه شده را به یاد نمی آورد و تسلط کافی روی مطالب ندارد. برای افرادی که شاغل هستند و زمان بسیار محدودی دارند، این وسواس حتی می تواند آن ها را از ادامه مسیر منصرف کند. این وسواس تا حدی با مرور و افزایش تسلط برطرف می شود ولی بخش مهم آن با نادیده گرفتن از بین می رود. سعی کنید به این وسواس اجازه غلبه بر ذهن خود را ندهید. شروع کنید به مطالعه مباحث جدید اما زمانی را نیز به مرور مطلب گذشته اختصاص دهید. یعنی ساعاتی از روز را به عنوان ساعت مرور تعیین کنید و در این ساعات خلاصه مباحث قبلی را مطالعه کرده و دوباره از آن تست بزنید. اما سرعت مرور شما باید بالا بوده و دچار وسواس در مطالعه نشوید. سعی کنید بیشتر روی زدن تست تمرکز داشته باشید. به طور کلی سی درصد زمان خود را به مرور و هفتاد درصد آن را به مطالعه مباحث جدید اختصاص دهید. اما مطالعه مباحث جدید را تنها تا یک ماه دیگر ادامه دهید و بعد از آن تمام وقت خود را تا یک ماه به مرور مباحث و در ماه آخر به زدن تست کنکور و تحلیل کنکورها اختصاص دهید. هر بار تحلیل یک کنکور معادل یک مرور و دوره دوباره تمام مباحث است و شما را به سطح بالایی از تسلط می رساند علاوه بر اینکه در کنکور تست هایی که شبیه به تست کنکور سال های گذشته است را حتما می بینید و می تواند درصد مربوط به آن ها را بیاورید. داوطلبانی که شاغل هستند این تقسیم بندی سی درصد مرور و هفتاد درصد مطالعه را به جای برنامه روزانه در برنامه هفتگی خود جای دهند و نگران زمان محدود خود نباشند. شما در برنامه ریزی سه ماهه فشرده برای کنکور ارشد یک مزیت بزرگ نسبت به داوطلبانی که زمانشان آزاد است دارید، این مزیت این است که شما به طور کامل نظریه جنگ برای بقا را درک می کنید و از کوچکترین زمان خود برای مطالعه و تست زنی بهره می برید، البته اگر اگر اگر روی ذهن خود تسلط داشته باشید و اجازه ندهید نگرانی و استرس و ترس از محدودیت زمان به ذهن شما غلبه کند.

 

 

 

برنامه ریزی سه ماهه برای ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) - داوطلبان بدون مطالعه قبلی

داوطلبانی که تازه مطالعه خود را شروع کرده اند و به اصطلاح آدم تصمیم گیری و عمل در دقیقه نود هستند، باید همانطور که تا به حال بخاطر این خصوصیت رفتاری خود فشار دقیقه نود را تحمل کرده اند بعد از این هم این فشار را تحمل کنند. داوطلبانی هم که برای اولین بار جنگ در دقیقه نود را تجربه می کنند نگران نباشند. ذهن انسان بی شک عجیب ترین مکانیزم را در جهان دارد و بی شک توانایی این را دارد که در دقیقه نود عملکرد خود را به نسبت زمان باقی مانده بالا ببرد. اگر شک دارید می توانید از آدم های دقیقه نودی بپرسید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای ذهن شرایط بروز عملکرد را فراهم کنید و این کار تنها با تسلط روی ذهن و مدیریت زمان امکان پذیر است. باز هم اجازه ندهید استرس به ذهن شما غلبه کند، این ذهن برای شماست و قطعا شما میتوانید آن را تحت کنترل خود بگیرید. مطالعه را هرچه سریعتر و با انگیزه شروع کنید. داوطلبانی که شاغل نیستند در برنامه ریزی سه ماهه، مطالعه ریاضی را با اولویت بندی فصول شروع کرده اما نیازی به انجام این کار برای جی مت نیست، به نسبت نقطه قوت خود روی واژگان، گرامر یا درک مطلب زبان، نقطه قوت خود را در زبان نیز بیش از پیش تقویت کنید و روی نقاط قوت خود تمرکز کنید. اگر سطح زبان خوبی ندارید نیز روی واژگان تمرکز بیشتری داشته باشید. اما داوطلبانی که شاغل هستند باید اولویت بندی فصول را هم روی ریاضی و هم روی جی مت انجام دهند و زبان را نیز با تمرکز بیشتری بر روی نقطه قوت خود پیش ببرند. اولویت بندی فصول در برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد را باید بر این اساس انجام دهید که فصل هایی که در سال های گذشته تست بیشتری از آن ها آمده باید در اولویت اول قرار گیرند (مطلب بودجه بندی و تعداد سوالات آزمون ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) را از سایت 3گام بدین منظور مطالعه نمایید یا یک جلسه مشاوره تخصی با مشاورین 3گام رزرو کنید).

نکته اصلی و بسیار حائز اهمیت برای هر دو گروه شاغلین و غیر آن نیز این است که بیشترین تمرکز خود را روی تست ها بگذارید و تلاش کنید یادگیری را از طریق تست ها به دست آورید تا هم مهارت تست زنی شما تقویت شود، هم به تسلط کافی از کاربرد مباحث در تست ها برسید. و آخرین نکته اینکه دوره صحیح بسیار مهم تر از مطالعه صحیح است. تمام وقت خود را به مطالعه مباحث جدید اختصاص ندهید. به صورت هفتگی یک روز را برای مرور در نظر بگیرید و در آن روز از تمام مباحثی که در هفته خوانده اید دوباره تست بزنید و ماه آخر را نیز تنها به مرور و زدن تست های کنکور و تحلیل کنکور اختصاص دهید. همانطور که در مطلب بالا گفته شد هر بار تحلیل یک کنکور معادل یک دوره کامل از مباحث بوده و علاوه بر این به شما کمک می کند درصد مربوط به تست های تکراری یا شبیه به تست های سال های گذشته را نیز در آزمون خود بیاورید. برای دستیابی به رتبه بهتر اگر شما مطلب کمتری خوانده باشید اما روی آن مطالب تسلط بالایی داشته باشید بسیار برای شما کاربردی تر است تا اینکه مطالب بسیاری خوانده باشید با تسلط کم تر.

در برنامه ریزی خود گوشه چشمی هم به توزیع و بودجه بندی سوالات کنکور کارشناسی ارشد MBA داشته باشید و مطلب بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (mba) را در سایت 3گام بخوانید.