برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی عمران
برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی عمران

 

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی عمران

همانطور که می دانید در معرفی کارشناسی ارشد مهندسی عمران باید گفت تنها رشته ای است که تمام دروس کنکوری آن دارای ضریب یک هستند. این موضوع شاید جالب به نظر برسد که فرضا شخصی که می خواد گرایش ژئوتکنیک قبول شود لزوما نیازی ندارد درس مکانیک خاک و پی را بالا تر از بقیه دروس بزند. حتی می تواند صفر بزند و این گرایش را در بهترین دانشگاه ها قبول شود اما این مطلب برای کسانی که تغییر گرایشی هستند و یا زمان کافی تا کنکور ندارند و یا سطح زبان انگلیسی قوی دارند، نقطه قوت ویژه ای محسوب می شود. به عکس کسانی که خیلی مطالعه داشتند و در دروس تخصصی فقط قوی هستند، ممکن است متضرر شوند. مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی عمران موسسه 3گام برای راهنمایی بیشتر می تواند به داوطلبان مشاوره دهد. در اینجا برای آگاهی از برنامه ریزی 3ماهه اصولی و عقلانی، گروه داوطلبان را به 3دسته ی تغییر گرایشی ها، داوطلبانی که مطالعه قبلی داشته اند و داوطلبانی که مطالعه قبلی نداشته اند، تقسیم می کنیم. در ذیل به بررسی برنامه متناسب با هر گروه می پردازیم.

 

یک نکته بسیار مهم که باید تمام داوطلبان در نظر بگیرند، جمع بندی در ماه منتهی به کنکور می باشد. در این ماه داوطلبان بسته به میزان تسلطشان در دوره مرور باید تعداد روز هایی را به کنکور دادند و رفع اشکال بر اساس کنکور اختصاص دهند.

 

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی عمران - داوطلبان بدون مطالعه قبلی

برای برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی عمران به این داوطلبان این پیام رو می دهم که قطعا توان قبولی در دانشگاه های تهران را دارند ولی باید بدانند خواندن تمام کتب درسی و یا حتی تمام فصول کتب درسی امکان پذیر نیست. اینکه می گوییم امکان پذیر نمی باشد، بدین معنا نیست که نمی توان مطالعه کرد، بلکه این موضوع شدنی است ولیکن امکان ندارد نتیجه مطلوبی در کنکور کسب کنید. علت این مسئله عدم تسلط شما در دروس است چرا که تمامی کتب را مطالعه کردین و این مسئله به شدت آزار دهنده می باشد(با توجه به سه ماه آخر) پس توصیه میکنیم کتب محدود و مباحث محدودی در برنامه شما قرار بگیرند. برای کسانی که زبان انگلیسی قوی دارند توصیه می شود از این درس هم در سوالات عمومی و هم تخصصی غافل نشوند و یک زمان مشخص روزانه به آن اختصاص دهند.

اما برای مطالعه دروس تخصصی باید 2 پک کنکور ( مثلا خاک و پی که 20 سوال کنکور را تشکیل می دهند، یک پک محسوب می شوند ) مطالعه شود. در این دو پک تمام مباحث، و به خصوص مباحث پرتکرار و تست خیز آن باید کاملا بررسی شود. اما نکته ای که اینجا حائز اهمیت است، پیش نیاز لازم برای مطالعه این فصول در بودجه بندی است. در ادامه دروس راهسازی و روسازی که از دروس نسبتا ساده کنکور می باشند، گزینه های مناسبی برای افزایش میانگین درصد کنکور هستند. با مطالعه این دروس و با مجموع 130 درصد در این دروس، شما موفق به کسب رتبه سه رقمی می شوید. هرچه این مجموع درصد بالاتر برود با همین دروس هم می توان جزو 500 رتبه اول کنکور ارشد شد .

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی عمران - داوطلبان با مطالعه قبلی

این دسته از داوطلبان کار ساده تری داشته اما بر خلاف دسته قبلی نمی توانند این تعداد درس را به عنوان درس جدید مطالعه کنند. چرا که حجم دروس در زمان مرور زیاد می شود و باید در نظر گرفته شوند. توصیه می شود در زمان باقی مانده 1 پک کنکور مطالعه شده و تا قبل 20 اسفند مرور و مطالعه دروس جدید تمام شود. برای داشتن یک جلسه مشاور تخصصی و بررسی شما توسط مشاور ارشد مهندسی عمران می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید. 

 

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی عمران - داوطلبان تغییر رشته ای 

این دسته از مهندسان، اگر سطح زبان انگلیسی قوی داشته باشند کار بسیار ساده ای می توانند داشته باشند. برای این داوطلبان دروس ریاضیات و معادلات و زبان انگلیسی و در صورت داشتن زمان آزاد در روز مطالعه یکی از دروس اصلی (خاک و پی یا سیالات و هیدرولیک) توصیه می شود. کتاب ریاضیات و معادلات به علت حجم بسیار زیادی که دارد باعث بی میلی و بی انگیزگی داوطلبان در روند مطالعاتی می شود، پس توصیه می شود فصول مهم این دروس خوانده شود.