تحلیل تغییر ضرایب دروس کنکور ارشد مهندسی برق 99
تحلیل تغییر ضرایب دروس کنکور ارشد مهندسی برق 99

 

 

تحلیل تغییر ضرایب دروس کنکور ارشد مهندسی برق 99

با انتشار جدول اصلاح و تغییر ضرایب دروس رشته های مختلف در کنکور کارشناسی ارشد 99توسط سازمان سنجش ، در برخی از رشته ها شاهد تغییرات کم و زیاد در دروس و ضرایب دروس بوده ایم. رشته مهندسی برق هم یکی از رشته هایی بود که در آن ها تغییرات ایجاد شده است.در این مطلب قصد داریم  تغییرات ضرایب و دروس رشته برق را برای کنکور 99 نسبت به سال های قبل مشخص کنیم  و تحلیلی از این تغییرات داشته باشیم که داوطلبان بتوانند در صورت لزوم برنامه مطالعاتی خود را با این تغییرات ضرایب و دروس در رشته برق منطبق کنند. شما همچنین می توانید در صورت داشتن سوال یا برای اطمینان بیشتراز اینکه روند برنامه ریزی خود که منطبق با شرایط جدید هست یا نه، با مشاوران تخصصی رشته برق موسسه 3گام صحبت کنید که برای این منظور می توانید از طریق لینک زیر به رایگان ثبت نام کنید تا مشاور تخصصی با شما تماس بگیرید. همچنین می توانید دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق را از سایت 3گام به صورت رایگان دریافت کنید.

 

 

تحلیل تغییر ضرایب دروس رشته برق ارشد 99 و مقایسه با کنکور 98

دروس گرایش های مختلف در دفترچه سال 99 نسبت به کنکور سال 98 تنها در گرایش الکترونیک قدرت تغییر داشته و ضریب درس سیگنال از 2 به 1 تغییر پیدا کرده است. پس داوطلبانی که در کد ضریب 2 و گرایش الکترونیک قدرت روی درس سیگنال قصد سرمایه گذاری داشته اند، حالا باید  مثل داوطلبانی  که برای گرایش سیستم های قدرت می خوانند،درس ضریب 2 خود را زبان و کنترل انتخاب کنند و طبیعتا رتبه ی کسب شده در زیر گرایش 2 و 3 همه داوطلبان یکسان می شود. بودجه بندی و تعداد سوالات درس تجزیه و تحلیل سیستم ها و سیگنال ها در کنکور کارشناسی ارشد برق را در 3گام مطالعه کنید.

 

مطالعه و برنامه ریزی رشته مهندسی برق ارشد 99 با توجه به تغییر ضرایب دروس

برای مطالعه و برنامه ریزی بهتر برای کنکور ارشد رشته مهندسی برق 99 با توجه به ضرایب دروس هرگرایش پیشنهاد می شود که با ترتیب زیر دروس انتخاب شوند. دقیق ترین تخمین رتبه ارشد مهندسی برق هم به این تغییرات ضرایب دروس بستگی دارد. با توجه به اینکه درس "مدار" را تمام داوطلبان مطالعه می کنند و روی این درس سرمایه گذاری زیادی می کنند، مهمترین درس کنکور شما می باشد و باید در هر گرایشی توجه ویژه ای به آن شود. همچنین برای استفاده از یک جلسه مشاوره رایگان و داشتن یک برنامه ریزی مختص به خود شما می توانید از لینک زیر ثبت نام کنید.

 

 

گرایش الکترونیک 

به ترتیب الکترونیک و مدار منطقی ریاضی ، سیگنال ، زبان

گرایش سیستم های قدرت و الکترونیک قدرت

به ترتیب ماشین بررسی، ریاضی، زبان، کنترل

گرایش مخابرات سیستم و رمز و شبکه مخابراتی

به ترتیب سیگنال،ریاضی،الکترونیک،زبان

گرایش مخابرات میدان

به ترتیب مغناطیس، ریاضی، سیگنال، زبان

گرایش کنترل

به ترتیب کنترل، ریاضی، سیگنال، زبان

گرایش مهندسی پزشکی

به ترتیب سیگنال، کنترل یا الکترونیک، ریاضی، زبان

گرایش مکاترونیک

در این گرایش معمولا یکی از دروس الکترونیک یا کنترل یا ماشین با توجه به علاقه و گرایش داوطلب انتخاب شده و در الویت بعدی ریاضیات و زبان قرار دارد.

 

نکته مهم  در مطالعه و برنامه ریزی رشته مهندسی برق ارشد 99 با توجه به تغییر ضرایب دروس:

همگی دروس معرفی شده هر گرایش در بالا برای نباید حتما مطالعه شوند،یعنی باید با توجه به اولویت معرفی شده داوطلب شروع به مطالعه 2 یا 3 درس کرده و در صورت تسلط کافی دروس دیگر نیز اضافه شوند.به طور مثال داوطلبی که از تابستان برای ارشد شروع به خوندن می کنه شاید به خواندن 5 درس به طور کامل برسد اما داوطلبی که از زمستان شروع به خواندن می کند،شاید نرسد بیش از 3 درس را بخواند و اصلا این موضوع تضمین نمی کند که هر چه تعداد درس بالاتری بخوانید ،رتبه بهتری کسب خواهید کرد و شاید نیمی از افرادی که رتبه برتر کنکور هستند تنها 3 درس خوانده اند.