برنامه ریزی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش

برنامه ریزی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش، به جهت تعداد زیاد شرکت کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و پذیرش بسیار محدود و خیلی کم آموزش و پرورش در استخدام بعد از آزمون یکی از سخت ترین انواع برنامه ریزی ها به شمار می رود. دلیل اینکه برنامه ریزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش نسبت به سار آزمون های استخدامی تا این حد سخت تر و پیچیده تر می شود این است که دروسی که برای این آزمون در نر گرفته شده است علاوه بر تعداد بالا، برای بسیاری از متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش، ناآشنا نیز هست. فرض کنید کسی که لیسانس زیست شناسی دارد و تصمیم دارد برای دبیری علوم تجربی اقدام به شرکت در آزمون کند. نگاهی به دروس عمومی و دروس تخصصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دبیری علوم تجربی بیندازیم:

مواد عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش: زبان و ادبیات فارسی، ریاضی و آمار، معارف و اندیشه اسلامی، کامپیوتر و مهارت های هفتگانه ICDL، هوش تحصیلی، اطلاعات عمومی، زبان انگلیسی

مواد اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دبیری علوم تجربی: شیمی آلی 1، 2، 3 و طیف سنجی - شیمی تجزیه 1 و 2 و دستگاهی - مجموعه فیزیک شامل مباحث مکانیک، الکتریسیته، مغناطیس، حرکت نوسانی، امواج نور و حرارت - زیست شناسی سلولی و مولکولی و فیزیولوژی گیاهی و جانوری.

از مواد عمومی آزمون که بین همگان و در همه آزمون های استخدامی آموزش و پرورش مشترک است که بگذریم، می بینیم که تنها درس زیست شناسی سلولی و مولکولی و تا حدی فیزیولوژی گیاهی و جانوری برای یک لیسانس زیست شناسی متقاضی دبیری علوم تجربی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش آشناست و دروس بسیار سختی مثل شیمی آلی با تمامی مباحثش، فیزیک با تمام موضوعاتش و شیمی تجزیه با تمامی ابعاد و مسائلش برای این متقاضی بسیار ناآشنا و البته سخت است. اینجاست که تازه متوجه می شویم که تا چه حدی برنامه ریزی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش سخت است و پیچیده و نیازمند یک تیم بسیار متخصص است تا بتوانند با دانش های متنوع و تخصص های گوناگون خود در زمینه دروس تخصصی، بهترین نوع برنامه ریزی را برای متقاضیان استخدامی آموزش و پرورش طراحی کنند.

 

لزوم شناخت بهترین منابع برای برنامه ریزی دقیق برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش

یکی دیگر از دلایل اهمیت برنامه ریزی برای قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش این است که منابع کاملا مشخص و البته گاهی مناسبی برای مواد و دروس آزمون استخدامی آموزش و پرورش وجود ندارد و در نتیجه پیدا کردن بهترین منابع برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش سخت تر می شود. ما تلاش کردیم تا با بررسی تمامی منابع موجود در بازار برای آزمون های استخدامی آموزش و پرورش، بهترین منابع راب برای دروس مختلف گلچین کنیم و به شما پیشنهاد دهیم. برای اینکه بتوانید از بهترین منابع برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش آگاهی پیدا کنید می توانید از طریق لینک زیر برای شناخت منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام کنید. حتی تلاش کرده ایم تا برای برنامه ریزی دقیق برای قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پروش، به نحوی منابع را معرفی کنیم که درس به درس و مجموعه به مجموعه با تفکیک و جزئیات کامل باشد. از طریق لینک زیر می توانید بهترین منابع برای آزمون های استخدامی آموزش و پرورش را بشناسید.
بهترین منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 

برنامه ریزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دروس عمومی

پس از انکه بهترین منابع و مناسب ترین منابع برای متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش تعیین شد، تلاش می شود تا برنامه ریزی با بهترین شکل برای او طراحی شود. یکی از اصلی ترین بخش های برنامه ریزی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش، بخض مواد عمومی آزمون است. در ظاهر، این بخش راحت ترین بخش آزمون است. همه ما در دوران دبیرستان و دانشگاه، واحدهای عمومی بسیار زیادی را گذرانده ایم و کمابیش با تمامی موضوعات دروس عمومی آزمون های استخدامی آشنایی داریم. اکثر سوالات دروس عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز به همین ترتیب است و خارج از حوزه مطالعات ما در دورهان دبیرستان و یا دانشگاه نیست و نیاز دارد تا یک منبع خوب و فشرده برای یادآوری موضوعاتی که فراموش کرده ایم داشته باشیم و تا می توانیم از روی منابع بسیار خوب تستی، تست بزنیم. در این صورت برنامه ریزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش می تواند برای دروس عمومی به این نحو باشد که شما پس از شناسایی منبع، برنامه ریزی در سه بخش انجام دهید:

بخش اول: مطالعه فشرده جهت یادآوری

بخش دوم: مرور جهت به یادسپاری

بخش سوم: تست زنی زیاد برای تسلط کامل

هر سه بخش این نوع برنامه ریزی برای دروس عمومی به صورت کاملا حرفه ای و پیشرفته در پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام انجام می شود که می توانید از طریق لینک زیر در پنل هوشمند برنامه ریزی و مشاوره مختص آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کنید.

نمونه ای از برنامه ریزی 3گام برای دروس عمومی را می توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

 

برنامه ریزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دروس تخصصی

سخت ترین بخش برنامه ریزی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش، برنامه ریزی برای دروس تخصصی آزمون استخدامی است. پیچیدگی از آنجایی شروع می شود که نوع لیسانس شما غیرمرتبط با دروس و مواد اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش باشد. به نوعی انگار باید برای برنامه ریزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، تیمی از مشاوران تخصصی در رشته های مختلف داشته باشیم تا بتوانیم بهترین نوع برنامه ریزی را برای دروس تخصصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش تولید کنیم. 3گام در تمامی رشته ها و زمینه ها مشاوران تخصصی و حرفه ای دارد که سالها تجربه برنامه ریزی برای دروس مختلف را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان داشته اند. به عنوان مثال در مثالی که در ابتدا برای دبیری علوم تجربی زدیم، نیاز است تا یک مشاور و متخصص در رشته شیمی، یک مشاور و متخصص در رشته فیزیک و یک مشاور و متخصص در رشته زیس شناسی داشته باشیم تا بتوانیم با تمامی زوایای پنهان و آشکار مواد تخصصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام به برنامه ریزی دقیق برای آزمون آموزش و پرورش بکنیم.

در نظر داشته باشید که تا حد امکان باید زمان کفی برای مطالعه در نظر گرفته باشید، چرا که تسلط بر روی دروس تخصصی قدری زمانبر و سخت تر است. از آنجایی که همیشه یک سری آدم و متقاضی دقیقه نودی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش داریم، باید نوعی از برنامه ریزی های فشرده و ضربتی نیز طراحی شود تا آنها نیز بتوانند از زمانی که اختصاص می دهند بیشترین بهره برداری را برای قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش داشته باشند.

 

برنامه ریزی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش تضمینی است برای قبولی قطعی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

با توجه به قوانینی که برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش وجود دارد و در نظر گرفتن مراحلی که برای قبولی در این آزمون و در نهایت استخدام در آموزش و پرورش وجود دارد باید گفت که مهم ترین مرحله برای قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، آزمون کتبی آن است و مهم ترین کار برای کسب بالاترین نمره و درصدها در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، داشتن یک برنامه ریزی بسیار منسجم و کامل برای مطالعه مواد عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش است. بیایید با هم نگاهی بیندازیم به قوانینی که برای قبولی نهایی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش وجود دارد:

1- برای غربال شدن برای مرحله مصاحبه و حضوری آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیاز است تا شما حتما 50 درصد بالاترین نمره و میانگین وزنی آزمون را کسب کرده باشید. مثلا اگر میانگین نفر اول برابر با 70 درصد باشد، شما باید میانگینی معدل 35 درصد زده باشید تا بتوانید برای مراحل بعدی نیز در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باقی بمانید.

2- ارزش وزنی دروس عمومی در محاسبه نمره تراز و یا نمره کل آزمون استخدامی آموزش و پرورش برابر با 40 درصد است و ارزش وزنی دروس تخصصی و اختصاصی نمره تراز و یا نمره کل آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای 60 درصد است. یعنی اینکه نمرات به دست آمده در دروس عمومی به در عدد 40 درصد ضرب خواهد شد تا تاثیردروس عمومی در نمره کل نهایی شما مشخص شود و همچنین برای دروس اختصاصی در عدد 60 درصد ضرب خواهد شد. بگذارید با یک مثال به طور کامل این موضوع را برای شما جا بیندازم:

فرض کنید که میانگین دروس عمومی شما در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برابر با 60درصد شده باشد و میانگین دروس اختصاصی شما در این آزمون نیز 50 درصد شده باشد. اگر سهم هر دو بخش عمومی و اختصاصی یکسان بود، نمره کل نهایی شما برابر با عدد 55 می شد ولی با ارزش وزنی متفاوت برای دروس عمومی و اختصاصی نمره شما به طریق زیر محاسبه و به دست می آید:

54 =(%60*50)+(%40*60)

در واقع هر قدر نمره شما در دروس تخصصی بالاتر باشد، نمره شما بهتر خواهد شد چرا که نقش و ضریب دروس اختصاصی آزمون استخدامی اموزش و پرورش بیشتر از نقش و ضریب دروس عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش است.

3- سهم مصاحبه استخدامی در قبولی نهایی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برابر با 30 درصد است و سهم آزمون کتبی برای قبولی نهایی شما برابر با 70 درصد است. خیلی ساده و واضح متوجه می شوید که ارزش آزمون کتبی بیش از دو برابر ارزش مصاحبه استخدامی است. بنابراین اگر نمره بسیار بالایی را در آزمون کتبی به دست آورید، کارتان برای مصاحبه استخدامی بسیار بسیار راحت تر خواهد شد، مگر اینکه مشکلات عقیدتی و سیاسی حاد و خاص داشته باشید که در این صورت احتمال قبولی نهایی شما در آزمون استخدامی بسیار بسیار کم خواهد شد.

وقتی این قوانین را از نظر می گذراینم می فهمیم که آزمون استخدامی تا چه حد در استخدام در آموزش و پرورش، اهمیت دارد و برای اینکه به بالاترین نمرات در این سطح برسید باید حتما برنامه ریزی بسیار دقیقی برای بهترین و مناسب ترین منابع داشته باشید. هر قدر برای برنامه ریزی و انتخاب منابع سرمایه گذاری بیشتری انجام دهید، احتمال قبولی و استخدام شما در آزمون استخدامی آموزش و پرورش تضمین شده تر می شود.