منابع آزمون MHLE

یکی از آیتم های ضروری برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی بیوشیمی بالینی، کسب نمره 55-59 (مشروط) و نمره 60 (قبول) در آزمون زبان MHLE می باشد. نمره مشروط به این معنی است که شما میتوانید در آزمون دکتری تخصصی شرکت کنید اما باید یک سال بعد و قبل از آزمون جامع نمره قبولی را به دست آورید. این آزمون شامل 4 مهارت است که عبارتند از: واژگان و گرامر (40 سوال)، درک مطلب (30 سوال) و شنیداری (30 سوال).

 

 

منابع آزمون  MHLE : واژگان 

معمولا داوطلبان متقاضی دکتری تخصصی بیوشیمی بالینی از دایره واژگان قابل قبولی برخوردار هستند. اما آن دسته از داوطلبانی که سطح ضعیفی دارند می توانند ابتدا با کتاب 504، تافل، 1100 شروع کنند و سپس از کتاب های با سطح متوسط به بالا مانند تافل لانگمن استفاده کنند.

منابع مورد نیاز برای تقویت واژگان در قسمت منابع دکتری تخصصی بیوشیمی بالینی آورده شده است.

منابع آزمون  MHLE : گرامر 

معمولا سوالات گرامری که در آزمون مطرح می شوند سطح متوسط رو به بالایی دارند. آن دسته از داوطلبانی که از نظر گرامر ضعیف هستند می توانند از هر کتابی که در بازار موجود است و مهارت های گرامر را از سطح ابتدایی توضیح داده است، استفاده کنند. به منظور بالا بردن دانش گرامری به سطح بالاتر از کتاب های تافل کیت و تافل لانگمن می توان کمک گرفت.

با توجه به اینکه واژگان و گرامر، 40 سوال آزمون را شامل می شوند؛ با افزایش سطح خود در واژگان و گرامر می توان 66 درصد نمره قبولی در آزمون MHLE را به دست آورد.

منابع آزمون MHLE : درک مطلب

برای افزایش مهارت درک مطلب، ابتدا باید با مهارت های پاسخ گویی به انواع سوالات درک مطلب اعم از ایده ی اصلی متن، سوالات جزئی، نتیجه گیری و ... آشنا شوید که این مهارت ها در بیشتر کتاب های موجود در بازار کم و بیش موجود است. پس از فراگیری انواع شیوه های پاسخ گویی سوالات، به حل هر چه بیشتر تست های درک مطلب در آزمون های تافل، MSRT، MHLE سال های قبل نیاز است.

در نظر داشته باشید که سطح سوالات درک مطلب آزمون MHLE نسبت به آزمون های تافل و MSRT راحت تر است و به راحتی و با توجه و دقت زیاد می توان از 30 سوال درک مطلب به 20 سوال پاسخ داد. در ضمن از 4 درک مطلب مطرح شده در آزمون یک یا دو درک مطلب می تواند تخصصی باشد و بیشتر متون علمی غیر مرتبط با پزشکی هستند.

منابع آزمون  MHLE : شنیداری

بیشترین ضعف داوطلبان در این مهارت می باشد زیرا بیشتر فایل های صوتی شنیداری با لهجه است که تقریبا فردی که از دانش رو به بالای زبان انگلیسی برخوردار باشد می تواند متوجه شود؛ بنابراین انتظار نداشته باشید که با 2 الی 5 ماه بتوانید به سطح قابل قبولی در این مهارت برسید. سوالات مطرح شده در این مبحث شامل مکالمات کوتاه و مکالمات بلند است. معمولا پاسخ گویی به مکالمات کوتاه آسان تر است و می توان با گوش کردن فایل های صوتی تافل لانگمن، تافل کیت و آزمون های سال های قبل تا حدودی از پس سوالات مکالمات کوتاه برآمد.

با توجه به افزایش سطح نمره زبان برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی بیوشیمی بالینی، کسب نمره قبولی برای داوطلبان با سطح ضعیف و متوسط دور از انتظار نیست و این افراد می توانند باتوجه به مطالب ذکر شده در بالا و تقویت مهارت های واژه و گرامر و درک مطلب، نمره قبولی را به دست آورند.

نمرات قابل قبول برای آزمون های تافل و MSRT

داوطلبان دکتری تخصصی بیوشیمی بالینی می توانند در آزمون های دیگری مانند تافل و MSRT شرکت کنند که نمره قبولی در آن ها مطابق جدول زیر است:

1399-1400

Provisional

Pass

54

60

MHLE

54

60

MSRT

5.5

6

IELTS(Academic)

64

72

TOEFL

463

515

TOLIMO