قبولی در آزمون استخدامی
قبولی در آزمون استخدامی

زمان قبولی در آزمون استخدامی 

زمان قبولی در آزمون های استخدامی رسیده است.قبولی در آزمون استخدامی و در کل آزمون استخدامی همواره سوال های زیادی را در ذهن افراد ایجاد می کند. در بازه های زمانی مختلف، استخدام در دستگاه های دولتی همواره برای دانشجویان و فارغ التحصیلان بسیار اهمیت داشته و جذاب بوده است. داشتن یک شغل دائمی و حقوق ثابت هنوز هم برای بسیاری از ما یک موضوع مهم و حیاتی است که با خود فکر می کنیم اگر به آن دست پیدا کنیم، بسیاری از خواسته های ما برآورده خواهد شد. اما واقعا با استخدام در دستگاه دولتی این خواسته ها  برآورده می شود؟ اگر به این شکل است چگونه باید در آزمون استخدامی قبول شویم؟ چه منابعی برای آزمون استخدامی بخوانیم که بهترین استفاده را از زمان و موقعیت خود داشته باشیم؟ سعی می کنیم به این پرسش ها در قالب این متن پاسخ دهیم.

چه کسانی در آزمون استخدامی قبول می شوند؟

حتما شما هم  مشابه صحبت هایی مثل: "کیا آزمون استخدامی قبول میشن؟" " آزمون استخدامی واقعیه؟" " فقط آزمون استخدامی برگزار می کنن که کسری بودجشون رو جبران کنن،" " قبولی در آزمون استخدامی پارتی می خواد" و ... را شنیده اید. از طرفی افرادی هم هستند که اگر کسی را هم سراغ داشته باشند که قبول شده است می گویند شانس آورده است! اما این همه تناقض از کجاست؟ یا از طرفی برای شما پیش آمده که  خودتان یا اطرافیان شما در آزمون استخدامی بسیار خوب شرکت کرده اید و انتظار زیادی هم دارید اما حتی به مصاحبه هم دعوت نشده اید. اگر واقعا  آزمون استخدامی واقعی نیست چرا این همه داوطلب دارد. از طرفی حتما  کم و بیش افرادی را می شناسید که بدون پارتی در آزمون استخدامی قبول شده اند. با همه این سوالات گاهی برای افراد مختلف واجب و حیاتی است که قبولی در آزمون استخدامی را کسب کنند. اما بهترین راه برای قبولی در آزمون استخدامی چیست؟ راهی که هم شما را زیادی امیدوار نکند و زمان زیادی از شما نگیرد و هم اینکه کاملا نا امیدتان نکند. به طور خلاصه روشی که شما علاوه بر تلاش برای قبولی در آزمون استخدامی، به زندگی روزمره خود هم ادامه دهید. برای این کار ابتدا باید بدانید که حد نصاب قبولی در آزمون استخدامی چیست. نمره شما چقدر باید از حد نصاب قبولی بیشتر باشد که احتمال قبولی در آزمون استخدامی بیشتر شود. شما با حد نصاب قبولی  در آزمون استخدامی چه مقدار فاصله دارید؟ برای جبران فاصله سطح خود با حد نصاب قبولی آزمون استخدامی چه کارهایی لازم است انجام دهید. برای شما چه منابعی برای قبولی در آزمون استخدامی مناسب است و سوالاتی از این نظیر که با پاسخ به این سوالات می توانید شناخت بهتری از وضعیت فعلی خود داشته باشید و مسیر مناسب تری را برای موفقیت در آزمون استخدامی انتخاب کنید. برای نمونه دلیل اینکه خیلی افراد با استعداد با وجود نمره قابل قبول حتی دعوت به مصاحبه نمی شوند. ظرفیت های یک شغل استخدامی است برای مثال برای  شغلی که سه نفر ظرفیت دارد در خوش بینانه ترین حالت ده نفر به مصاحبه دعوت می شوند. به همین دلیل اگر نهایتا جزء این ده نفر نباشید عملا شانسی نخواهید داشت حتی برای شانس بهتر حداقل باید جزء پنج نفر اول باشید. یا مثلا اطلاع از شرایط نحوه گزینش افراد بومی در شهر های مختلف دید بهتری به شما می دهد که چقدر شانس قبولی شما در برابر بقیه افراد کم یا زیاد است.

برای قبولی در آزمون استخدامی متوسط بودن فایده ای ندارد یا عالی باشید و استخدام شوید یا در آزمون شرکت نکنید!

به طور خلاصه گام های شروع و موفقیت برای قبولی در آزمون استخدامی به شکل زیر است:

  1. شناخت کافی از شرایط آزمون استخدامی و حداقل حد نصاب  نمره مورد نیاز برای دعوت به مصاحبه استخدامی
  2. اطلاع داشتن از مطلوب ترین حد نصاب نمره مورد نیاز قبولی آزمون استخدامی
  3. بررسی فاصله ی سطح علمی خود  تا کسب حد نصاب مطلوب
  4. شناخت منابع مناسب برای رسیدن از سطح علمی فعلی به سطح علمی مطلوب
  5. برنامه ریزی مناسب با در نظر گرفت شرایط: سطح علمی فعلی، زمان آزاد برای مطالعه، منابع تهیه شده و شرایط عمومی و اختصاصی دیگر
  6. اجرای درست برنامه ریزی و شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود آن ها

اما ممکن است انجام همه این مراحل برای شما به دلایل مختلف مقدور نباشد مثلا این مراحل هم زمان و انرژی زیادی از شما می گیرد هم ممکن است شناخت کافی از شرایط خود یا آزمون نداشته باشید. برای تعیین سطح علمی خود و طی کردن مراحل دیگر با مشاوران تخصصی رشته خود می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید.

برای داشتن برنامه ریزی اختصاصی متناسب باهمه شرایط از لینک زیر ثبت نام کنید.

 

 

برای آزمون استخدامی چی بخونم؟

سوالاتی مثل برای شرکت در آزمون استخدامی چی بخونم. بهترین منابع برای شرکت در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی چیست؟ دروس امتحانی آزمون استخدامی چیست. قبل از انتخاب منابع شما اول باید بدانید چه دروس و سرفصل هایی در آزمون استخدامی مورد سوال قرار می گیرند تا بتوانید در مورد بهترین منابع آزمون استخدامی تصمیم بگیرید. دروس امتحانی آزمون استخدامی به صورت کلی به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم می شود. که دروس عمومی آزمون بین تمامی دستگاه های اجرایی مشترک است و دروس تخصصی آزمون هر دستگاه اجرایی متفاوت خواهد بود.  توجه داشته باشید که ضریب دروس عمومی و تخصصی یک می باشد. برای انتخاب بهترین منابع آزمون استخدامی باید:

  1. شناخت مناسب از سطح علمی خود در دروس و مواد امتحانی آزمون استخدامی
  2. هدف گذاری برای رسیدن به سطح علمی مطلوب
  3. انتخاب منابع مناسب برای رسیدن از سطح فعلی به سطح مناسب علمی

بهترین منابع برای قبولی در آزمون استخدامی

یافتن بهترین منابع برای آمادگی در آزمون استخدامی و در نهایت قبولی در آزمون استخدامی، ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با منابعی که انتخاب می شود دارد. هر قدر منابعی که مطالعه می کنید با سوالات طرح شده در آزمون قرابت داشته باشد، درصد موفقیت شما و کسب نمره بالا در آزمون استخدامی افزایش می یابد. منابع مناسب برای قبولی در آزمون استخدامی را به دو دسته از منابع باید تقسیم کرد:

منابع مناسب یا بهترین ها برای دروس عمومی و مشترک

منابع خوب برای دروس تخصصی ویژه هر رده شغلی

بهترین منابع برای دروس عمومی آزمون های استخدامی

اگر به دنبال بهترین منابع برای آزمون های استخدامی می گردید و در ابتدا می خواهید روی دروس مشترک سرمایه گذاری کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- سطح سوالات دروس عمومی مانند ادبیات، معارف، زبان، ریاضی و آمار در حد کتاب های دبیرستان و یا همان دوره متوسطه است.

2- سوالات در درس کامپیوتر و فناوری اطلاعات، سوالاتی بسیار ساده و در سطح آشنایی مقدماتی با ویندوز و نرم افزارهای آفیس و اینترنت است.

3- سوالات درس هوش و استعداد تحصیلی و اطلاعات عمومی را با خواندن سوال و جواب خیلی راحت تر مسلط می شوید.

حالا که از این نکات مطلع شدید، می توانیم با توجه به همین نکات، منابع مناسب برای آزمون استخدامی را به شما معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که بسیاری از وب سایت ها، سوالات عمومی آزمون های استخدامی را جمع آوری کرده اند و از آنها یک پک به عنوان جزوه آزمون های استخدامی در دروس عمومی ساخته اند. اگر کسی هستید که با سوال و جواب خیلی بهتر نتیجه می گیرید و البته حافظه بسیار قدرتمندی نیز دارید می توانید تا می توانید از اینجور سوالات و جزوه ها با کلید یا پاسخ تشریحی جمع آوری کنیدو البته توصیه این است که حتما مجموعه ای که دانلود می کنید یا خریداری می کنید تا در آزمون استخدامی، شما را به موفقیت برساند، بهتر است دارای پاسخ تشریحی جامع و خوبی باشد. در غیر اینصورت شاید چندان به کار نیاید. وب سایت ای استخدام سعی کرده است تا چنین پاسخ های تشریحی را با توجه به سوالات آزمون های استخدامی آماده سازی کند که می توانید این مجموعه را تهیه کنید. اگر در جزوات دانلودی و یا پک های وب سایت ها، چنین پاسخ تشریحی را پیدا نکردید بهتر است به سراع کتاب های مجموعه سوالات دروس عمومی آزمون های استخدامی انتشارات مختلف بروید. کتاب هایی همچون گنجینه سوالات آزمون استخدامی انتشارات صاحبان اندیشه نیز هستند که البته ایراد بزرگ این کتاب این است که به دلیل پرداختن به سایر دروس غیر از دروس مشترک، باعث شده اند تا تمرکز اصلی کتاب از بین برود و شاید منبع مناسبی برای دروس عمومی نباشد. انتشاراتی همچون رویای سبز، پرستش و جهش نیز دارای چنین کتاب هایی با چنین عناوینی هستند که بهتر است از بین تمامی این کتاب ها، شما کتابی را انتخاب کنید را که درسنامه ای خلاصه و البته مرتبط و قابل فهم در ابتدا داشته باشد و سپس به اندازه کافی تست داشته باشد و حتما تست ها نیز دارای پاسخ تشریحی دقیق باشند. اهمیت پاسخ های تشریحی جامع و دقیق در دروس عمومی بسیار بسیار بالاست. پس کتابی را انتخاب کنید که بهترین پاسخ های تشریحی را داشته باشد. یک سری کتاب های مستقل و تک تک نیز برای هر عنوان از دروس عمومی وجوددارد. در این بین به نظر می رسد کتاب های تکی و مستقل و درس به درس انتشارات امید انقلاب کیفیت مناسبی داشته باشند. با توجه به اینکه در اینترنت نیز سوالات بسیار زیادی با عنوان دانلود رایگان و یا با هزینه ای بسیار اندک وجود دارد، می توانید با خواندن این کتاب ها و زدن تست های این کتاب ها و تست های اینترنتی خودتان را به بالاترین سطح در دروس عمومی برساندی. اگر هم نمی خواهید هزینه کنید، می توانید کتاب های دروان دبیرستان و متوسطه را در درس های عمومی که در آزمون مطرح می شوند را از اینترنت به رایگان دانلود کرده و با دانلود رایگان سوالات، کاملا رایگان برای دروس عمومی آزمون های استخدامی آماده شوید. در ادامه نمونه ای از سوالات دروس عمومی را برای دانلود رایگان و آشنایی هر چه بیشتر شما با سوالات دروس عمومی آزمون های استخدامی، قرار داده ایم.

 

 

بهترین منابع برای دروس تخصصی آزمون های استخدامی

مهم ترین قسمت هر آزمون استخدامی بدون شک سوالات تخصصی آن است که تفاوت شما را با دیگر رقیبانتان در موفقیت در آزمون استخدامی مشخص می کند. با توجه به رده شغلی مورد تقاضا و رشته های مرتب با آن رده شغلی یک سری درس های تخصصی نیز به آزمون استخدامی اضافه می شوند. همه این درس ها در سطح دروس کارشناسی هستند و سطح سوالات انها سوالات ساده و متوسط دروان کارشناسی است. به نوعی سطح سوالات ساده و متوسط کتاب های آمادگی برای آزمون های کارشناسی ارشد و دکترا، بهترین کتاب ها در این زمینه هستند. البته انتشاراتی مانند رویایی سبز، پرستش، جهش، امید انقلاب، صاحبان اندیشه و ... نیز در زمینه دروس تخصصی آزمون استخدامی و مختص آزمون استخدامی کتاب هایی را به چاپ رسانده اند که البته این کتاب ها نسبت به کتاب های تکی هر عنوان درس تخصصی ضعیف تر هستند و فقط چون همه درس ها را در کنار هم دارند می توانند قدری حجم را کاهش دهند. حتی مطالعه تست های ساده و متوسط آزمون های کارشناسی ارشد نیز می تواند بهترین منبع باشد. شباهت بسیار زیادی بین سوالات تخصصی در آزمون های استخدامی با سوالات آزمون های کارشناسی ارشد وجود دارد. یک نکته بسیار مهم که نباید از آن غافل شوید این است که در این سطح از سوالات و در سطح سوالات کارشناسی ارشد، انتخاب بهترین کتاب برای آن عنوان درس تخصصی آزمون استخدامی امری تخصصی تر می شود. به عنوان مثال در آزمون استخدامی برای شغل های دبیری و شغل های مرتبط و یا هر رده شغلی که درس مدیریت آموزشی، یکی از درس های تخصصی آن است باید توجه داشته باشید که بهترین کتاب آزمون استخدامی، شاید کتاب هایی مانند کتاب مدیریت آموزش انتشارات پوران پژوهش و مدرسان شریف، به طور کامل گره کشا باشند. در کل منظور این است که بحث انتخاب منابع برای دروس تخصصی آزمون استخدامی و برای تضمین قبولی شما در آزمون استخدامی، بحثی بسیار تخصصی و کارشناسانه است و توصیه می شود از کسانی استفاده کنید که سطح دانش و تخصص خوبی در شناخت کتاب های در سطح کارشناسی ارشد دارند و همینطور سوالات تخصصی آزمون های استخدامی را مو به مو آنالیز کرده اند و توانسته اند حد راحتی و سختی سوالات آزمون استخدامی را در مقایسه با سوالات آزمون کارشناسی ارشد مشخص کنند. برای این کار می توانید از مشاوران تخصصی 3گام کمک بگیرید. از طریق لینک زیر در دسته آزمون های استخدامی ثبت نام کنید و پس از انتخاب آزمون استخدامی تخصصی ویژه خود، ارتباط خود را با مشاور تخصصی آزمون استخدامی شروع کنید.

 

سر فصل دروس عمومی و تخصصی آزمون استخدامی را می توانید در پایین  مشاهده کنید.

دروس عمومی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

دروس عمومی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی که مورد سوال قرار می گیرند شامل هفت درس و به شکل زیر است.

فناوری اطلاعات: در سوالات این درس از مهارت های هفت گانه کامپیوتر یا به اصطلاح ICDL سوال مطرح می شود. سطح اکثر این سوالات معمولا در حد آشنایی اولیه با کامپیوتر است. بخشی از سوالات هم مربوط به کار با نرم افزارهای آفیس مانند اکسل و ورد می باشد. در صورتی که با کامپیوتر کار می کنید به احتمال قوی به اکثر سوالات این بخش پاسخ خواهید داد به شرطی که با اصطلاحات انگلیسی و آکادمیک کار با کامپیوتر هم تا حدودی آشنا باشید و گاهی برعکس لازم است معادل فارسی کلمات تخصصی را بلد باشید.

همچنین می توانید نمونه سوالات درس فناوری اطلاعات را از لینک زیر دریافت کنید.

دانلود نمونه سوالات فناوری اطلاعات آزمون استخدامی

 

ریاضی و آمار مقدماتی : سطح سوالات ریاضی و آمار آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در حد ریاضیات و آمار دبیرستان است و معمولا تعداد بیشتر سوالات از درس ریاضی مطرح می شود. برای مدیریت زمان بهتر باید از مطالب و سر فصل های مهم تر شروع کنید و مطالب کم اهمیت یا بی اهمیتی که هرگز در آزمون مطرح نمی شوند را کنار بگذارید. ازطرفی ترتیب خواندن مباحث برای یادگیری اهمیت زیادی دارد. برای مثال داوطلبی که با مباحث تابع آشنایی دارد مشتق را بهتر و سریع تر یاد می گیرد. اگر زمان زیادی است که با دروس ریاضی و آمار سر و کار نداشته اید پیشنهاد ما به شما استفاده از یک جلسه مشاوره با مشاور تخصصی می باشد.

برای دریافت بهترین منابع درس ریاضی همین الان می توانید ثبت نام کنید.

همچنین می توانید نمونه سوالات درس ریاضی و آمار مقدماتی را از لینک زیر دریافت کنید.

دانلود نمونه سوالات ریاضی و آمار آزمون استخدامی

 

زبان و ادبیات فارسی: سوالات این درس متنوع است و از همه مطالب از تاریخ ادبیات تا آرایه های ادبی سوال مطرح می گردد. ولی برای شرکت در آزمون استخدامی آشنایی با ادبیات دبیرستان کفایت می کند. به شرطی که یادآوری خوبی از مطالب ادبیات دبیرستان داشته باشید یا به مباحث ادبی علاقمند باشید و با آن بیگانه نباشید به سوالات این درس هم می توانید پاسخ دهید. از درس زبان فارسی هم اکثر سوالات مربوط به نقش و ساختمان واژه، ساختار جمله و ساختمان فعل سوال مطرح می شود. اگر در درس زبان و ادبیات فارسی ضعف دارید و در نحوه مطالعه آن هم مشکل دارید مشاوران ما می توانند در مطالعه بهتر درس ادبیات به شما کمک کنند.

همچنین می توانید نمونه سوالات درس زبان و ادبیات فارسی را از لینک زیر دریافت کنید.

دانلود نمونه سوالات زبان و ادبیات فارسی آزمون استخدامی

 

معارف اسلامی: سوالات این درس معمولا دارای دو سطح کلی می باشد. یا بسیار آسان است و می توان با اطلاعات عمومی به آن پاسخ داد یا تا حدودی سخت است و نیاز به اطلاعات جزئی تر دارد. در این درس از ابتدایی ترین مسائل مانند خانواده تا مباحثی که برای داوطلبان سخت تر است مانند مفهوم آیات سوال مطرح می گردد. معمولا در هر آزمون از هر دو سطح سوال طرح می شود بسته به این که در دروس دیگر چه سطحی داشته باشید تعیین می شود که می توانید تنها به اطلاعات عمومی اکتفا کنید یا برای این درس به مطالعه هم نیاز دارید در نظر داشته باشید که ممکن است تنها با اکتفا به اطلاعات عمومی ممکن است بخش عمده سوالات سخت باشد و شما از این بابت ضرر کنید. از طرفی با داشتن مطالعه خوب در این درس تا حدودی در بخش سوالات در مورد معارف اسلامی در مصاحبه آزمون استخدامی هم می توانید موفق باشید. به طور کلی بهتر است نسبت به سطح دروس دیگر استراتژی مناسبی برای نحوه خواندن این درس داشته باشید که در این مورد می توانید از مشاوران تخصصی 3گام راهنمایی بگیرید.

همچنین می توانید نمونه سوالات درس معارف اسلامی را از لینک زیر دریافت کنید.

دانلود نمونه سوالات معارف اسلامی آزمون استخدامی

 

زبان انگلیسی عمومی: سوالات این درس ترکیبی از سوال های گرامر واژگان و درک مطلب می باشد که با دانش زبانی در حد متوسط می توانید به بخش عمده ای از این سوالات در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی پاسخ دهید. اگر زبان شما ضعیف است با مطالعه مناسب و زمان گذاشتن حتما می توانید به بیشتر سوالات پاسخ دهید. درس زبان از درس هایی است که نمودار یادگیری آن شیب کمی دارد و به این معنا است که برای یادگیری این درس تمرین و ممارست لازم است که نیازمند یک برنامه مناسب برای مطالعه است. 

همچنین می توانید نمونه سوالات درس زبان انگلیسی عمومی را از لینک زیر دریافت کنید.

دانلود نمونه سوالات زبان آزمون استخدامی

 

اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی: در این بخش سوالات از سه حوزه ی اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی مطرح می شود که پاسخ به آن ها نیازمند اطلاعات عمومی نسبتا بالا و البته مطالعه در این حوزه ها می باشد. اگر در این زمینه ها تا بحال مطالعه نداشته اید یا اطلاعات عمومی خوبی ندارید و بی علاقه هستید لازم است که حتما برای بر طرف کردن ضعف خود به این درس توجه ویژه ای داشته باشید. این نکته را در نظر بگیرید که جزوه های اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی تمام نیاز شمارا در این درس برطرف نخواهد کرد.

همچنین می توانید نمونه سوالات درس اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی را از لینک زیر دریافت کنید.

دانلود نمونه سوالات اطلاعات عمومی آزمون استخدامی

 

هوش و توانمندی های عمومی: در این بخش انواع سوالات هوش و استعداد تحصیلی مطرح می شود که برای پاسخ به آن ها باید سوالات را بررسی کنید و با تفکر و خلاقیت به آن ها پاسخ دهید. داوطلبان با بقیه دروس عمومی تا حدودی کم و بیش در رشته های مختلف آشنایی دارند ولی سوالات هوش خارج از درس های مرسوم که در مدرسه و دانشگاه تدریس میشود کمی فاصله دارد به همین دلیل معمولا داوطلبان در این درس با مشکل مواجه می شوند. حتی داوطلبان باهوش هم نمی توانند به راحتی از این درس نمره کسب کنند. اما واقعا کسب درصد مطلوب از این درس سخت نیست فقط باید با انواع سوالات آن و انواع راه حل ها آشنا باشید! تقریبا وقت گیرترین سوالات آزمون استخدامی سوالات هوش هستند پس حتما حواستان به مدیریت زمان در جلسه آزمون استخدامی باشد.

همچنین می توانید نمونه سوالات درس هوش و توانمندی های عمومی را از لینک زیر دریافت کنید.

دانلود نمونه سوالات هوش آزمون استخدامی

برای آشنایی با راه حل های تستی سوالات هوش ثبت نام کنید.

دروس تخصصی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

دروس تخصصی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی با توجه به رشته ای که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود. با توجه به اینکه معمولا اکثر داوطلبانی که در آزمون استخدامی رتبه خوبی کسب می کنند در دروس عمومی درصد های خوبی کسب می کنند و اختلاف کمی باهم دارند معمولا سرنوشت نفرات برتر را درصد آن ها در دروس تخصصی آزمون استخدامی مشخص می کند. با توجه به اینکه دروس  تخصصی رشته های مختلف با یکدیگر متفاوت است برای اطلاع از دروس تخصصی رشته خود و نحوه مطالعه و منابع مناسب این دروس می توانید از مشاوران تخصصی رشته خود کمک بگیرید. در تصویر زیر دروس تخصصی آزمون برخی از مشاغل را مشاهده می کنید.

 

دروس امتحانی تخصصی آزمون استخدامی
دروس امتحانی تخصصی آزمون استخدامی

 

حد نصاب علمی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

کسب حد نصاب علمی در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی برای طی کردن بقیه مراحل استخدام و معرفی فرد به مصاحبه آزمون استخدامی لازم است. این حد نصاب با توجه به نفر اول آزمون تعیین می شود. هر فرد باید حداقل 50 درصد نمره نفر اول را در دروس عمومی (با 40 درصد تاثیر) و تخصصی (با 60 درصد تاثیر)کسب کرده باشد. داوطلبانی که حد نصاب لازم را کسب نکرده باشند فاقد شرایط لازم برای ادامه مراحل استخدام هستند و صرفا کارنامه برای آن ها صادر خواهد شد. توجه داشته باشید رسیدن به این حد نصاب به معنای قبولی نهایی نیست حتی تضمینی وجود ندارد که به مصاحبه هم دعوت بشوید. برای اینکه خیالتان از دعوت به مصاحبه راحت باشد باید حد نصاب بالاتری را در نظر بگیرید در مشاغل استخدامی مختلف این حد نصاب متفاوت است.

برای اطلاع از حد نصاب نمره قبولی آزمون استخدامی در رشته خود ثبت نام کنید. 

 

مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

بعد از انجام آزمون استخدامی در صورت قبولی باید در مرحله دوم یعنی مصاحبه شرکت کنید و قبل از آن قبولی در آزمون به معنای نهایی شدن استخدام شما نخواهد بود. برای انجام بهتر مصاحبه آزمون استخدامی باید از انواع سوالات در مصاحبه آزمون استخدامی آگاه باشید و یک سری نکات را هم رعایت کنید. در مصاحبه آزمون های استخدامی معمولا عمده نوع سوالات آن عقیدتی - سیاسی و احکام می باشد. از طرفی در سال های گذشته معمولا یک بخش مصاحبه هم به سوالات روانشناسی اختصاص می یابد که شاید تا حدودی بسته به شغل مورد نظر  اهمیت آن از بقیه سوالات بیشتر باشد. برای موفقیت بیشتر باید در نظر داشته باشید ضمن صداقت در پاسخگویی سعی کنید از قبل  خودتان را برای پاسخ به انواع سوالات آماده کنید. سوالاتی که ممکن است ساده و حتی بعضا خنده دار به نظر بیاید! مثلا ممکن است از شما بخواهند که سه ویژگی منفی خود را نام ببرید که بسته به پاسخ شما سوالات بعدی هم ممکن است پرسیده شود مثلا اینکه برای بهبود این ویژگی های منفی چه کارهایی انجام داده اید. آشنایی با انواع سوالات در مصاحبه به شما کمک می کند از قبل آمادگی مناسبی کسب کنید و احتمال موفقیت خود را بالاتر ببرید. مشاوران ما ضمن معرفی انواع سوالات به شما روش مناسب برای پاسخگویی به انواع سوالات را هم در اختیار شما قرار می دهند که بتوانید با استفاده از آن در آخرین مرحله آزمون استخدامی یعنی مصاحبه هم موفق باشید. برای دریافت این راهنمایی ها می توانید از لینک زیر ثبت نام کنید.

همچنین می توانید نمونه سوالات مصاحبه استخدامی را از لینک زیر دریافت کنید.

دانلود نمونه سوالات مصاحبه استخدامی