منابع آیلتس بدون استاد

منابع آیلتس بدون استاد، شامل آن دسته از منابعی برای آیلتس می شود که شما با مطالعه انها بتوانید آنها را بفهمید، درک کنید و به خاطر بسپارید. اگر شما فردی هستید که به خودخوانی و یا سلف استادی (SelfStudy) اهمیت بسیار می دهید، در این دسته قرار می گیرید. البته یک نکته مهم درباره کسانی که با استاد شروع به خواندن آیلتس می کنند این است که اراده لازم برای شروع مطالعه را ندارند و اعتماد به نفس کافی برای خواندن به تنهایی را ندارند و بسیاری برای اینکه خود را مجبور کنند تا فرآیند آمادگی برای آیلتس را شروع کنند، به سراغ استاد می روند. جالب این است که منابع آیلتس بدون استاد در بسیاری از جاها دقیقا با منابع آیلتسی که استاد معرفی می کند یکسان هستند.

 

منابع آیلتس بدون استاد بر اساس مهارت های مورد نیاز

 

منابع آیلتس بدون استاد: منابع مقدماتی

منابع آیلتس بدون استاد مقدماتی شامل منابعی است که بر روی دایره لغت و گرامر شما تمرکز می کنند. شما تا دایره لغات مناسب و گرامر نسبتاً خوبی نداشته باشید نمی توانید به سراغ تقویت مهارت های 4 گانه آیلتس بروید.

 

منابع آیلتس بدون استاد: لغت (Vocabulary):

اولین و مهم ترین زیرسازی برای مطالعه آیلتس امتخاب منابع بدون استاد برای دایره لغت است. هر قدر دایره لغت شما پیشرفته تر باشد و هر قدر تعداد لغت بیشتری بلد باشید، مهارت شما در زبان سریعتر رشد می کند. بنابراین ابتدا باید منابع آیلتس بدون ساتاد را در حوزه وکب یا همان لغت برای شما مشخص کنم. برای این کار افراد را به دسته هایی با سطح زبان مختلف طبقه بندی می کنم:

منابع آیلتس بدون استاد: لغت: افراد با سطح زبان صفر و یا بسیار ضعیف:

کتاب 504 + کتاب لغات ضروری آیلتس (Essential Words For IELTS) + ورد اسکیل بیسیک (Basic)

منابع آیلتس بدون استاد: لغت: افراد با سطح زبان متوسط:

کتاب 1100 + ورد اسکیل اینترمدییت (Intermediate) + کتاب لغت مقدماتی کمبریج + کتاب لغت کالینز

منابع آیلتس بدون استاد: لغت: افراد با سطح زبان بالا:

ورد اسکیل پیشرفته (Advanced) + دیکشنری تصویری آکسفورد (Oxford Picture Dictionary) + کتاب لغت پیشرفته کمبریج

 

 

منابع آیلتس بدون استاد: گرامر (Grammar):

دومین مهارت مورد نیاز برای پیشرفت در زبان، گرامر یا همان دستور زبان است. هر قدر دستور زبان و یا گرامر قوی تری داشته باشید، بهتر می توانید جمله بسازی، بهتر می توانی بخوانید و از همه مهم تر بهتر می توانید جمله بنویسید، بگویید و ترجمه کنید. بنابراین منابع آیلتس بدون استاد برای گرامر بسیار اهمیت دارد. حتی بهتر است موازی با منابع آیلتس بدون استاد، از منابع آیلتس بدون استاد گرامر هم استفاده کنید و منتظر اتمام مهارت لغت خود نشوید.

منابع آیلتس بدون استاد: گرامر: افراد با سطح زبان صفر و یا بسیار ضعیف:

می توایند یکی از این کتاب ها را انتخاب کنید و بخوانید: کتاب گرامر in use کمبریج نسخه مقدماتی یا کتاب گرامر دایجست یا کتاب گرامر بتی آذر

منابع آیلتس بدون استاد: گرامر: افراد با سطح زبان متوسط:

می توانید یکی از این کتاب ها را انتخاب کنید و بخوانید: کتاب گرامر اکسفورد یا کتاب گرامر کالینز

منابع آیلتس بدون استاد: گرامر: افراد با سطح زبان بالا:

کتاب گرامر in use کمبریج نسخه پیشرفته + کتاب گرامر آیلتس کمبریج

 

 

منابع آیلتس بدون استاد: منابع اصلی

بعد از مطالعه منابع خودخوان بدون استاد، باید به سراغ تقویت مهارت های 4 گانه آیلتس خود بروید. در نظر داشته باشید که در این بخش، افراد ممکن است به دو بخش تقسیم شوند. افرادی که می خواهند با منابع آیلتس بدون استادی که تمامی مهارت ها را در کنار هم آموزش می دهد پیش بروند و یا افرادی که می خواهند هر مهارت را به صورت جداگانه پیش ببرند. البته در نهایت حتی افراد دسته اول بعد از خواندن منابع آیلتس بدون استاد با کتاب های مجموعه شامل همه مهارت ها، مجبور می شوند برای یک یا دو مهارت که در آنها بسیار ضعیف هستند به سراغ منابع آیلتس بدون استاد بیایند که مهارت محور و تخصصی تر است.

 

منابع آیلتس بدون استاد: منابع اصلی براساس کتاب های مهارت محور

منابع آیلتس بدون استاد مهارت محور، آن دسته از کتاب هایی هستند که تمرکز ویژه ای بر روی یک مهارت دارندو سعی دارند با تمرکز بر روی آن مهارت شما را تقویت کنند. در نظر داشته باشید که این کتاب ها در بعضی انتشاراتی ها علاوه بر مهارت محور بودن، براساس سطح شما و همینطور بند اسکور و یا نمره مورد نظر شما برای آیلتس دسته بندی و طراحی شده اند.

 

منابع آیلتس بدون استاد: مهارت ریدینگ آیلتس (Reading): برای کسانی که می خواهند با منابع آیلتس بدون استاد مهارت محور پیش بروند:

منابع آیلتس بدون استاد برای مهارت ریدینگ آیلتس، باید بعد از تقویت شما در لغت و گرامر آغاز شود. هرگز بدون داشتن دایره لغاتی نسبتاً خوب و گرامری در حد متوسط به سراغ مهارت خواندن یا همان ریدینگ نروید. حالا اگر در لغت و گرامر خود را تقویت کردید، می توانید از منابع آیلتس بدون استاد زیر برای مهارت ریدینگ خود استفاده کنید.

منابع آیلتس بدون استاد: منابع مهارت ریدینگ: برای کسانی که می خواهند با منابع آیلتس بدون استاد مهارت محور پیش بروند: افراد با سطح ریدینگ متوسط:

یکی از این دو کتاب را می توانید مطالعه کنید: کتاب ریدینگ برای آیلتس کالینز یا کتاب کتاب بهبود مهارت ریدینگ مک میلان برای بند اسکور 6-4/5

منابع آیلتس بدون استاد: منابع مهارت ریدینگ: برای کسانی که می خواهند با منابع آیلتس بدون استاد مهارت محور پیش بروند: افراد با سطح ریدینگ بالا:

کتاب بهبود مهارت ریدینگ مک میلان برای بند اسکور 7/5-6 + کتاب تمرکز بر روی مهارت ریدینگ و نوشتن مک میلان بخش های ریدینگ

 

منابع آیلتس بدون استاد: مهارت نوشتن آیلتس (Writing): برای کسانی که می خواهند با منابع آیلتس بدون استاد مهارت محور پیش بروند:

سخت ترین مهارت آیلتس، مهارت نوشتن یا همان رایتینگ است. منابع آیلتس بدون استاد برای رایتینگ، عملا بیشتر از سایر منابع است. بسیاری از متقاضیان آزمون آیلتس معتقدند که مهارت رایتینگ بشسیار به سختی به دست می آید و در نهایت مجبور خواهی بود یک استاد برای تصحیح رایتینگ پیدا کنید.

منابع آیلتس بدون استاد: مهارت رایتینگ: برای کسانی که می خواهند با منابع آیلتس بدون استاد مهارت محور پیش بروند: افراد با سطح رایتینگ متوسط: 

کتاب رایتینگ آیلتس کالینز یا کتاب بهبود مهارت رایتینگ مک میلان برای بند اسکور 6-4/5

منابع آیلتس بدون استاد: منابع مهارت ریدینگ: منابع آیلتس بدون استاد: مهارت رایتینگ: برای کسانی که می خواهند با منابع آیلتس بدون استاد مهارت محور پیش بروند: افراد با سطح رایتینگ بالا: 

کتاب بهبود مهارت رایتینگ مک میلان برای بند اسکور 7/5-6 + کتاب تمرکز بر روی مهارت ریدینگ و رایتینگ مک میلان بخش های رایتینگ

 

 

منابع آیلتس بدون استاد: مهارت گوش دادن یا شنیداری آیلتس (Listening): برای کسانی که می خواهند با منابع آیلتس بدون استاد مهارت محور پیش بروند:

منابع آیلتس بدون استاد برای مهارت لیسنینگ، باید حتما همراه با فایلهای صوتی باشد و عملا منابع صوتی که کتابی نیز همراه دارند کاربردی تر است. از جمله مهارت هایی است که متقاضیان آیلتس، آن را راحت می دانند.

منابع آیلتس بدون استاد: مهارت لیسنینگ آیلتس: برای کسانی که می خواهند با منابع آیلتس بدون استاد مهارت محور پیش بروند: افراد با سطح لیسنینگ متوسط:

کتاب لیسنینگ آیلتس کالینز یا کتاب کتاب بهبود مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ مک میلان برای بند اسکور 6-4/5 بخش های لیسنینگ

منابع آیلتس بدون استاد: مهارت لیسنینگ آیلتس: برای کسانی که می خواهند با منابع آیلتس بدون استاد مهارت محور پیش بروند: افراد با سطح لیسنینگ بالا:

کتاب بهبود مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ مک میلان برای بند اسکور 7/5-6 بخش های مهارت لیسنینگ + کتاب تمرکز بر روی مهارت لیسنیگ و اسپیکینگ مک میلان بخش های لیسنینگ

 

منابع آیلتس بدون استاد: مهارت صحبت کردن یا مکالمه آیلتس (Speaking): برای کسانی که می خواهند با منابع آیلتس بدون استاد مهارت محور پیش بروند:

منابع آیلتس بدون استاد برای مهارت اسپیکینگ، باید حتما همراه با یک پارتنر نیز همراه باشد و عملا منابع کتابی شاید چندان در تقویت این مهارت کارایی نداشته باشند. از جمله مهارت هایی است که متقاضیان آیلتس، آن را سخت می دانند ولی سخت تر از رایتینگ نمی دانند. نکته جالب در اینجاست که شرکت در دوره های بحث آزاد یا فری دیسکاشن، بعد از رسیدن به تسلط نسبی می تواند مهارت شما را بسیار تقویت کند. بدی داشتن استاد خصوصی برای این مهارت این است که استاد زمان زیادی را برای تصحیح و راه افتادن صد در صد شما نمی گذارد.

منابع آیلتس بدون استاد: مهارت اسپیکینگ آیلتس: برای کسانی که می خواهند با منابع آیلتس بدون استاد مهارت محور پیش بروند: افراد با سطح اسپیکینگ متوسط:

کتاب اسپیکینگ آیلتس کالینز یا کتاب بهبود مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ مک میلان برای بند اسکور 6-4/5 بخش های اسپیکینگ

منابع آیلتس بدون استاد: مهارت اسپیکینگ آیلتس: برای کسانی که می خواهند با منابع آیلتس بدون استاد مهارت محور پیش بروند: افراد با سطح اسپیکینگ بالا:

کتاب بهبود مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ مک میلان برای بند اسکور 7/5-6 برای بخش های اسپیکینگ + کتاب تمرکز بر روی مهارت لیسنیگ و اسپیکینگ مک میلان بخش های اسپیکینگ