روش مطالعه آمار کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد

 

روش مطالعه آمار کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد

 

روش مطالعه آمار کنکورر کارشناسی ارشد اقتصاد برای داوطلبانی که به دنبال کسب رتبه خوب در آزمون کارشناسی ارشد اقتصاد هستند، اهمیت زیادی دارد. این درس دارای ضریبی پایین در آزمون ارشد اقتصاد است (ضریب 2 دارد) و از طرفی پیش نیاز در یادگیری دیگر دروس نیست؛ بنابراین نسبت به درس ریاضی اهمیت کمتری دارد.

داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد اقتصاد به رقابت می پردازند، می توانند از رشته های دیگر فارغ التحصیل شده باشند و ممکن است در مقطع کارشناسی، درس آمار جز دروس اصلی آن ها باشد و پایه قوی در این درس داشته باشند (همانند بچه های فنی مهندسی). همچنین این امکان هم وجود دارد که در مقطع کارشناسی از رشته ای فارغ التحصیل شده باشند که درس آمار از اهمیت زیادی برخوردار نبوده و بنابراین پایه ضعیفی در این درس داشته باشند.

مشاوران کارشناسی ارشد آزمون اقتصاد 3گام، در این مطلب روش مطالعه آمار کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد را برای این دو دسته از داوطلبان شرح می دهند. مشاوران این رشته شما را با جزئیات روش صحیح مطالعه، منابع اصلی کنکور، بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد و نکات کلیدی آشنا می کنند. همچنین با برنامه ریزی هوشمند سیستم 3گام، شما می توانید به راحتی در مسیر کنکور قدم بگذارید.

 

 

روش مطالعه آمار کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد : ویژه داوطلبان با پایه آمار قوی

داوطلبان با پایه قوی در درس آمار، برای شرکت در آزمون ارشد اقتصاد قاعدتاً می توانند با مدت زمان کمی، درس آمار را مطالعه کنند؛ بنابراین درس آمار می تواند برای این دسته از داوطلبان، مزیت محسوب شود و باید از آن به نحو احسن استفاده کنند. دپارتمان مشاوران ارشد اقتصاد 3گام، به این داوطلبان پیشنهاد می کنند که:

 

برنامه و روش 3گام برای کارشناسی ارشد اقتصاد، با استفاده از سیستم هوشمند مشاوره و برنامه ریزی، برای داوطلبان دارای پایه قوی در آمار، برنامه ای را به صورت فردی تنظیم می کنند که داوطلب تست های زیادی در این درس بزند. 

 

 

روش مطالعه آمار کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد: ویژه داوطلبان با پایه آمار ضعیف

داوطلبان با پایه آمار ضعیف نمی توانند همانند داوطلبانی که پایه قوی دارند از درس آمار استفاده کنند. همانطور که گفته شد این درس دارای ضریب پایین است و ارتباطی با دیگر دروس ندارد؛ بنابراین به داوطلبان توصیه می شود که:

  • الویت مطالعه این درس را بعد از ریاضی، اقتصاد خرد و کلان و دروس تخصصی قرار دهند.
  • منابع درست را به کمک مشاور تخصصی این رشته انتخاب کنند.
  • هر فصل را مطالعه  و خلاصه ای از مطالب آن را یادشت و بعد از هر فصل تمرین حل کنند.
  • خلاصه ها را مطالعه  و تمرین و تست های بیشتری حل نمایند.
مشاوران تخصصی دپارتمان ارشد اقتصاد 3 گام، با استفاده از سیستم هوشمند مشاوره و برنامه ریزی، برای داوطلبان دارای پایه قوی در آمار، برنامه ای را به صورت فردی تنظیم می کنند که نیاز به مطالعه زیاد (حل تمرین نیز جز مطالعه در نظر گرفته شده است) در درس آمار و تست کمتر دارد.