جمع بندی سه ماه آخر کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

 

 

جمع بندی سه ماه آخر کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

تا کنکور ارشد 1400 تنها سه ماه باقی مانده است و داوطلبان باید در این زمان باقی مانده تمام مطالب مطالعه شده را جمع بندی نمایند. با توجه به این که مرحله جمع بندی یکی از مهم ترین مراحل مطالعه و آخرین مرحله قبل از کنکور است، تاثیر بسیار زیادی بر نتیجه داوطلبان دارد. بسیاری از داوطلبان بوده اند که به دلیل جمع بندی ضعیف و علیرغم مطالعه چندین ماهه، نتوانسته اند رتبه خوبی به دست آورند و تلاش آن ها به هدر رفته است. جمع بندی درست و اصولی فاکتور مهمی برای موفقیت در کنکور ارشد 1400 است. اما برنامه ریزی برای این مطالعه و جمع بندی هم اهمیت زیادی دارد. برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی مکانیک برای این دروه بسیار مفید خواهد بود.

با توجه به اهمیت این موضوع، دپارتمان ارشد مهندسی مکانیک 3گام، هر ساله از حدود سه ماه قبل از کنکور، طرح جمع بندی سه ماه آخر خود را ارائه می نماید. در سال های گذشته یکی از پرفروش ترین طرح ها در میان تمام دپارتمان ها، طرح جمع بندی سه ماه آخر کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بوده است. امسال نیز مانند سال های گذشته، طرح های جمع بندی موسسه از یک بهمن ماه شروع شده و سعی شده است با برنامه ریزی دقیق تر ارائه شود. با ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی می توانید از یک جلسه مشاوره رایگان در این زمینه با مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بهره مند شوید.

 

 

طرح های جمع بندی سه ماه آخر کنکور کارشناسی ارشد 3 گام

به طور کلی طرح های جمع بندی سه ماه آخر کنکور کارشناسی ارشد 3گام، شامل یک تا سه ماه برنامه ریزی و مشاوره تخصصی در زمینه جمع بندی مطالب برای هر داوطلب می باشد.

در طرح های جمع بندی، هیچ برنامه کلی و یکسانی وجود ندارد و برنامه ی هر داوطلب بر اساس شرایط و نقاط قوت و ضعف او می باشد.

 

هدف طرح های جمع بندی کنکور کارشناسی ارشد 3گام

هدف طرح های جمع بندی کنکور کارشناسی ارشد 3گام، تمام کردن فاز مطالعه و برنامه ریزی و انتقال داوطلب از فضای تست مبحثی به فضای تست کلی است. داوطلبان می توانند مفاهیم اساسی و حتی نکته های ریز را در قالب تست های جامع درک کنند. همچنین می توانند با شبیه سازی کنکور سراسری، شرایط کنکور را تجربه کنند و مدیریت زمان برای پاسخگویی به سوالات را تمرین نمایند. 

 

زمان مرور در دوران جمع بندی کنکور کارشناسی ارشد

یکی از مهم ترین مسائل در دوران جمع بندی کنکور کارشناسی ارشد، تعیین حداقل زمان مورد نیاز مرور برای هر داوطلب است. زمان مورد نیاز برای  فاز جمع بندی، بین بیست روز تا سه ماه برای داوطلبان مختلف، متفاوت است.

قدم اول در طرح های جمع بندی کنکور ارشد 3گام، تعیین این زمان بر اساس شرایط هر داوطلب می باشد. مشاوران تخصصی دپارتمان های ارشد 3گام، در اولین جلسه مشاوره این زمان را تعیین می کنند.

در بحث جمع بندی، مفهومی به نام نقطه حداکثر تسلط وجود دارد که داوطلب باید در هفته کنکور با برنامه ریزی دقیق، به حداکثر تسلط برسد. بسیاری از داوطلبان خیلی زود شروع به جمع بندی مطالب می کنند که این مسئله باعث می شود چند هفته قبل از کنکور به حداکثر تسلط برسند؛  اما به دلیل بی برنامگی و احساس تسلط، در هفته های بعد و تا روز کنکور از نقطه اوج خود فاصله می گیرند. بسیاری دیگر نیز مرور مطالب را دیرتر شروع می کنند و اصلا به حداکثر تسلط نمی رسند.

 

 

با خرید طرح جمع بندی سه ماه آخر کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک 3گام، در اولین مشاوره (مشاوره تلفنی یا حضوری) شرایط داوطلب به صورت کامل ارزیابی می شود و در صورت لزوم از او امتحان تعیین سطح گرفته می شود؛ سپس با توجه به شرایط داوطلب و موارد زیر:

آیا دروس تمام شده اند یا نه؟

چند دور مباحث مطالعه شده اند؟

مطالب مرور شده اند یا نه؟

میزان ساعت مطالعه داوطلب در روز  و ...

حداقل زمان مورد نیاز برای جمع بندی و رسیدن به نقطه تسلط در هفته کنکور تعیین می شود و برای روزهای باقی مانده تا شروع روز مرور و بعد از آن، به طور کامل برای داوطلب برنامه ریزی انجام می شود.

 

قابل ذکر است برنامه ریزی توسط سیستم هوشمند برنامه ریزی 3گام، به صورت پویا و هفتگی تنظیم می شود و در یک مرحله به داوطلب داده نمی شود. مشاور بعد از چک کردن وضعیت داوطلب، هر هفته تا روز کنکور برنامه را تنظیم می نماید. همچنین برنامه ریزی کاملا منعطف می باشد و کوچکترین تغییرات در شرایط داوطلب در برنامه اعمال می گردد.

 

اگر تا کنون مطالعه پراکنده ای داشته اید و سر در گم هستید و نمی دانید در زمان باقی مانده چه کاری انجام دهید و یا اگر مطالعه کاملی داشته اید و به دنبال یک برنامه حرفه ای برای جمع بندی و مرور مطالب هستید، می توانید از طرح جمع بندی سه ماه آخر کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک 3گام استفاده نمایید.