روش مطالعه ریاضی کنکور ارشد اقتصاد

روش مطالعه ریاضی کنکور ارشد اقتصاد

 

دوستانی که در رشته اقتصاد مشغول به تحصیل هستند، یا از این رشته فارغ التحصیل شده اند بدون شک می دانند که اقتصاد یک رشته ریاضی-مفهومی است؛ بنابراین یکی از مهمترین دروس در این رشته، ریاضی است. هرچند که ضریب آن در آزمون ارشد اقتصاد نسبت به دروس اصلی، کمتر (دارای ضریب 2 است) است؛ اما برای درک دیگر دروس به شدت مورد نیاز است. بنابراین آگاهی از روش مطالعه ریاضی کنکور ارشد اقتصاد می تواند به راحتی باعث پیشرفت داوطلبان آزمون ارشد اقتصاد شود. در این مطلب مشاوران ارشد اقتصاد 3گام به توضیح روش مطالعه ریاضی برای داوطلبان با پایه ریاضی قوی و  داوطلبان با پایه ریاضی ضعیف می پردازند.

داوطلبانی که در آزمون ارشد قتصاد به رقابت می پردازند، می ­توانند از بسیاری از رشته ها فارغ التحصیل شده باشند و ممکن است که در رشته کارشناسی آنها ریاضیات جزء دروس اصلی بوده باشد و پایه ریاضیات قوی داشته باشند (همانند بچه های رشته های مهندسی). این افراد در رشته اقتصاد به سرعت می توانند رشد کنند و یا بالعکس این امکان است که از یک رشته فارغ التحصیل شده باشند که در آن ریاضی از اهمیت زیادی برخوردار نبوده و بنابراین پایه ضعیفی در ریاضیات داشته باشند. داوطلبان آزمون ارشد اقتصاد ممکن است در ریاضیات، پایه قوی یا ضعیف داشته باشند و بر اساس پایه ریاضیات آن ها، روش مطالعه آن ها متفاوت است. برنامه و روش 3گام برای کارشناسی ارشد اقتصاد هم متناسب با پایه و نیاز داوطلبان طراحی شده و می تواند به آن ها کمک کند.

 

 

روش مطالعه ریاضی کنکور ارشد اقتصاد : داوطلبان با پایه ریاضیات قوی

از میان بهترین منابع کنکور ارشد اقتصاد درس ریاضیات از اهمیت بالایی برخوردار است. داوطلبان با پایه ریاضیات قوی برای شرکت در آزمون ارشد اقتصاد، قاعدتاً می توانند با مدت زمان کمی ریاضی را مطالعه کنند. بنابراین درس ریاضی می تواند برای این دسته از داوطلبان آزمون ارشد اقتصاد، مزیت محسوب شود. این دسته از داوطلبان ارشد اقتصاد باید به نحو احسن از این توانایی خود استفاده نمایند؛ بنابراین برای روش مطلعه ریاضی کنکور ارشد اقتصاد به این داوطلبان پیشنهاد می شود که:

  • مطالعه سریع ریاضیات و هم زمان خلاصه نویسی هر فصل به صورت جداگانه
  • تسلط بر روی هر فصل با مطالعه خلاصه های هر فصل و زدن تست های زیاد 
  • در صورت داشتن وقت کافی، به دنبال درک مفاهیم باشید.

 انجام مرحله اخیر می تواند به صورت چشمگیری بر روی یادگیری شما در دیگر دروس اثر داشته باشد. تفاوت داوطلبی که می تواند مشتق بگیرد با داوطلبی که علاوه بر توانایی مشتق گرفتن، می داند چرا مشتق می گیرد، علاوه بر درک خود ریاضی در به کارگیری مشتق است. به عنوان مثال داوطلبی که دلیل استفاده از مشتق را می داند در دروسی مثل اقتصاد خرد که نیاز به محاسبه شیب یک منحنی دارد به راحتی درک می کند که برای محاسبه شیب باید از مشتق تاستفاده نماید یا می داند برای محاسبه شیب با تشکیل یک مثلث می تواند تانژانت یک زاویه را به دست آورد. مثال هایی از این دست در رشته اقتصاد برای تفاوت بین داوطلبانی که ریاضی را درک کرده اند و افرادی که فقط ریاضی را بلدند، زیاد است.

مشاوران تخصصی دپارتمان ارشد اقتصاد 3 گام، با استفاده از سیستم هوشمند مشاوره و برنامه ریزی، برای داوطلبان دارای پایه قوی در ریاضیات، برنامه ریزی فردی که نیاز به زدن تست زیاد در ریاضیات دارد را تنظیم می نمایند. همچنین بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد یکی دیگر از مطالب مفید سایت 3گام برای راهنمایی هر چه بیشتر داوطلبان می باشد.

 

 

روش مطالعه ریاضی کنکور ارشد اقتصاد : داوطلبان با پایه ریاضیات ضعیف

اغلب داوطلبان کنکور ارشد اقتصاد، بجای یادگیری ریاضی از این درس فرار می کنند. به این داوطلبان باید گفت که این عمل بزرگترین اشتباهی است که می توانند انجام دهند؛ زیرا فقط ریاضیات را از دست نمی دهند، بلکه با این عمل درک دیگر دروس را نیز از دست می دهند. بنابراین به این افراد پیشنهاد می شود که ریاضیات را براساس منطق متفاوتی بخوانند. منطقی که در آن کمترین هزینه (زمان) را برای این درس خواهند داشت. به این افراد توصیه می شود که:

  • انتخاب چند فصل کاربردی مثل تابع، حد، مشتق، انجام خلاصه نویسی و حل تمرین زیاد در این فصول. دقت شود که این سه فصل را باید به ترتیب مطالعه کنید؛ زیرا که پیش نیاز همدیگر هستند.
  • برای این افراد شاید درک مبانی فصول مختلف بسیار سخت باشد؛ اما برای درک دروس اصلی، حتما به سراغ درک مبانی فصل مشتق به منظور درک دیگر دروس بروند. این هدف ممکن است از طریق مطالعه یک کتاب خاص مشتق یا با مراجعه به دانشجویان و اساتید ریاضی تأمین شود.
  • معمولاً برای این داوطلبان ریاضیات بسیار فرار است؛ بنابراین توصیه می شود خلاصه های خود را بخوانند و سعی در حل تمرینات زیادی داشته باشند.
  • بعد از مرحله دوم خلاصه بخوانند و تست زیادی حل نمایند.
  • در صورت داشتن وقت کافی به سراغ فصول مجموعه، بسط و ماتریس بروند و از مطالعه دیگر فصول مانند انتگرال و ... صرف نظر کنند؛ زیرا این فصول آسان بوده و می توانند فصول نخوانده را جبران کنند.

مشاوران تخصصی دپارتمان ارشد اقتصاد 3 گام، با استفاده از سیستم هوشمند مشاوره و برنامه ریزی، برای داوطلبان دارای پایه ضعیف در ریاضیات برنامه ریزی فردی که نیاز به مطالعه زیاد (حل تمرین نیز جز مطالعه در نظر گرفته شده است) در ریاضی و تست کمتر دارد را تنظیم می نمایند.

تصمیم گیری در مورد روش مطالعه ریاضی کنکور ارشد اقتصاد

با توجه به مطالب بالا حال نیاز به تصمیم گیری در مورد روش مطالعه ریاضی کنکور ارشد اقتصاد است؛ بنابراین یک فرد باید تشخیص دهد که جزء کدام دسته است. بسیاری از افراد در این مرحله دارای تردید هستند و باید گفت که این افراد حق دارند!

تشخیص این که در یک درس واقعاً دارای چه سطحی هستید؛ علاوه بر این که کار دشواری است، کار مهمی نیز می باشد. نحوه مطالعه و در نتیجه موفقیت شما به این تشخیص بستگی دارد. برای انتخابی درست یک مشاور متخصص و با تجربه در درس ریاضی می تواند به شما در انتخابتان کمک کند.

برای دریافت مشاوره حضوری یا تلفنی رایگان یا مشاور تخصصی این رشته بر روی لینک زیر کلیک نمایید.