روش مطالعه آزمون ارشد فیزیک

داوطلبان آزمون ارشد فیزیک و فوتونیک، با هر سطح تحصیلی و آمادگی، باید از روش مطالعه آزمون ارشد فیزیک اطلاع داشته باشند. با هر سطح تحصیلی و آمادگی، یک روش مطالعه خاص رو در پیش بگیرید. مشاوران ارشد فیزیک 3گام در این مطلب بهتون می گن که با هر سطح آمادگی، چطوری باید دروس آزمون کارشناسی ارشد مجموعه فیزیک وفوتونیک، رو مطالعه کنید. همچنین مشاوران ما درباره معرفی کامل منابع ارشد فیزیک اطلاعاتی را در اختیار داطلبان قرار می دهند. برای دریافت مشاوره و اطلاع از روش مطالعه سایر دروس آزمون ارشد فیزیک، می توانید با ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی 3گام از یک جلسه مشاوره تلفنی یا حضوری رایگان نیز برخوردار شوید.

 

 

تحلیل درس مکانیک کوانتومی 1 و 2 آزمون ارشد فیزیک

قبل از این که این متن رو شروع به خوندن کنید، یک خواهش جدی داریم. صبور باشید و این متن رو هر قدر هم که بود تا آخر بخونید و حتی چندین بار بخونید. به دو دلیل، اول به خاطر این که تکرار مکررات سایرین نیست و دوم به خاطر این که اگر منطق این متن رو درک کنید، خودتون رو تو درس مکانیک کوانتومی 1و2 بیمه کردید.

بودجه بندی زمان برای درس های کنکور کارشناسی ارشد مجموعه فیزیک یک تکنیک حرفه ای برای موفقیت داوطلبان است. قبل از توضیح در مورد روش مطالعه دروس مکانیک کوانتومی 1و 2 آزمون ارشد فیزیک، به تحلیل این درس می پردازیم. درس مکانیک کوانتومی 1و2 که جز تخصصی 2 با ضریب 7 است، مهمترین درس دوره کارشناسی فیزیک است. همچنین در کنکور ارشد فیزیک، این درس به دلیل ریاضیات و مفاهیم کاملا جدیدی که داره، یکی از دروس مشکل مجموعه فیزیک است. این درس با همه سختی هایی که داره، یکی از شیرین ترین درس های رشته فیزیکه. خوندن این درس واسه کنکوریا واقعا لازمه و اکثر داوطلبان رو این درس سرمایه گذاری می کنند.

 

روش مطالعه آزمون ارشد فیزیک: درس مکانیک کوانتومی 1 و 2 

بر خلاف اثبات های سنگین و امتحان های سخت کتبی دانشگاه، روش مطالعه درس مکانیک کوانتومی 1 و 2 کنکور ارشد فیزیک برای رسیدن به درصد های بالای 50 واقعا کار غیر ممکنی نیست. اگه مفهوم این درس رو بهش مسلط بشید، که این جز با مطالعه دقیق، منابع مناسب و زدن تست های آزمون های ارشد فیزیک سال های قبل و حل مسائل کتاب منبع، راه دیگه ای نداره، می تونید به درصدهای بالای 70 فکر کنید. البته این روش برای داوطلبانی خوبه که به فکر رتبه های تک رقمی هستند و وقت مناسبی هم دارند. 

اگه تو این درس دنبال درصد بین 30 تا 50 هستید، باز برای مفاهیم آن، گذرا کتاب منبع رو نگاه کنید و بعد تا میتونید تست بزنید و اما کسایی که پایه ضیفی در این درس دارند حتما باید کتاب اصلی رو حداقل یک دور مطالعه کنند و بعد تست بزنن تا به ایده الی که خودشون مد نظرشون برسن؛ پس واسه یادگیری کوانتوم از کتاب اصلی غافل نشوید. اگه پایه ضعیفی در این درس دارید و مستقیم به کتاب های کنکوری مراجعه کنید قطعا تو حل تست ها به مشکل می خورید. این نکته خیلی مهم هم یادآوری کنم که اصلا مهم نیست در این درس در دوره ی کارشناسی، چه نمره ای کسب کردید مهم اینه که در مدتی که تا کنکور وقت دارید، با تلاش و یادگیری مفاهیم و حل تمرین و زدن تست های زیاد سد کنکور رو بشکنید.

 

 

روش مطالعه آزمون ارشد فیزیک: درس الکترومغناطیس 1 و 2

درس الکترومغناطیس 1و2 تقریبا سخت ترین درس کنکور ارشد فیزیک و پایه این درس تسلط به ریاضی عمومی 2 و فیزیک پایه 2 است. اگه پایه ریاضی و المان گیری ضعیفی دارید، کار کردن با این درس براتون دردسر می شه. در کنکور ارشد فیزیک، واقعا سوالات سخت و وقت گیری از این درس مطرح می شه. این درس جز تخصصی 2 با ضریب 7 (کوانتوم و مکانیک تحلیلی هم جز همین تخصصی 2 با ضریب 7 است) است. حالا می رسیم به روش مطالعه آزمون ارشد فیزیک در درس الکترو مغناطیس 1و2، اگه واقعا المان گیری، انتگرال و مفهوم فیزیک پایه 2 رو خوب بلدید، حتما رو این درس سرمایه گذاری کنید که از بقیه چند پله جلو می افتید؛ چون کمتر داوطلبی این درس رو تو کنکور می زنه. اگه پایه خوبی در ریاضیات گفته شده و مفاهیم فیزیک 2 ندارید، سرمایه گذاری برای این درس، خیلی منطقی نیست، ولی کلا این درس رو حذف نکنید. درصد بالا در این درس، نیاز به خوندن حداقل یک منبع، یک کتاب کنکوری مناسب، حل تمرین از منبع و تست های سال های اخیر داره. اگه وقت کمی دارید، این نکته مهم رو در نظر بگیرید که سرمایه گذاری در این درس معمولا منجر به درصد منفی می شه. پس وقت زیادی رو در صورت کمبود وقت تلف نکنید.

 

روش مطالعه آزمون ارشد فیزیک: درس مکانیک تحلیلی 1 و 2

درس مکانیک تحلیلی 1و2، جز دروس سخت کنکور ارشد فیزیک به حساب می آید. معمولا هم داوطلبان، تست های کمی از این درس می زنند که کار اشتباهی است. در درس مکانیک تحلیلی، اگه فیزیک پایه1 رو خوب بدونید، راحت از پسش برمی یاید. مخصوصا یک سری از فصل ها که واقعا تست های متعارفی دارند؛ پس اصلا این درس را حذف نکنید و حداقل چند فصل اونو خوب مطالعه کنید. این درس در واقع یه جور سکوی پرتاب در کنکور ارشد فیزیک است. یک منبع اصلی رو که باهاش راحتین انتخاب کنید. حل تمرین های اون کتاب و در کنارش یک کتاب کنکوری و زدن تست های آزمون های سال های اخیر هم به تسلط کاملتون کمک می کنه.

 

 

روش مطالعه آزمون ارشد فیزیک: درس ریاضی فیزیک 1 و 2

ریاضی فیزیک 1و2 که معروف به سخت ترین درس کنکور ارشد فیزیک است، چند سالی است که در کنکور آورده شده است. در سال های اولیه سوال های سختی از این درس طرح می شد که به جرات می توان گفت که اکثر داوطلبان به سراغ این درس نمی رفتند. هنوزم این درس برای داوطلبان خیلی چالش ساز است؛ چون ریاضیات برای اکثر افراد مشکل است. با این حال اصلا توصیه نمی کنیم که این درس رو حذف کنید یا کم بخونیدش. این درس برای کنکور ارشد فیزیک خیلی مهمه، چون پایه این درس کوانتوم،اکترومغناطیس و کمی تحلیلی است. ضریب این درس 6 و جز تخصصی 1 به حساب می یاد.

توصیه ما مشاران دپارتمان ارشد فیزیک 3گام، به شما داوطلبان این است که اگه وقت مناسبی ندارید، لازم نیست همه فصول این درس رو مطالعه کنید. یک سری از فصل ها واقعا مشکل و وقت گیره و کاربرد کمی داره و تست های خیلی کمی هم از اونا مطرح می شه. در این درس خوندن منبع خیلی توصیه نمی شه. یک کتاب کنکوری مناسب، تست های تالیفیش و تست های کنکوری اخیر تسلط کافی را در این درس مهیا می کند.

 

روش مطالعه آزمون ارشد فیزیک: درس ترمودینامیک و مکانیک آماری

ترمودینامیک و مکانیک آماری که جز تخصصی 1 با ضریب 6 است جز دروسی است که معمولا داوطلبان آن را به طور کامل حذف می کنند. دلیل این کار هم تست های خیلی سختی بود که تا چند سال پیش طرح می شد؛ ولی الان 2 یا 3 سالی است که تست های خیلی متعارفی از این درس طرح می شود؛ پس اصلا  حذف این درس منطقی نیست و وقت زیادی هم از داوطلبان نمی گیره. از نظر من در این درس سراغ منبع نروید، چون در این صورت درس خیلی وقت گیری می شه. یک کتاب کنکوری مناسب و تست های تالیفی و کنکور سال های گذشته تسلط خوبی رو در این درس به داوطلبان می دهد. حتما پیش از تهیه منابع با مشاوران متخصص دپارتمان ارشد فیزیک 3گام در ارتباط باشید.

 

 

روش مطالعه آزمون ارشد فیزیک : درس فیزیک مدرن 

فیزیک مدرن یا جدید که جز تخصصی 1 با ضریب 6 است، یکی از دروس راحت کنکور ارشد فیزیک با تست های متعارفه. معمولا داوطلبان این درس رو خوب مطالعه می کنند و درصد های بالا می زنند. به همین دلیل لازم است که این درس رو به طور کامل بخونید تا از بقیه عقب نیفتید. در واقع ما مشاوران ارشد فیزیک 3گام این درس رو به دو بخش تقسیم می کنیم. یک بخش که نسبیت خاص و مبحثی جدید است و حتما باید بهش مسلط بشید و بقیه کتاب عملا کوانتوم است. پس اگه کوانتوم رو خوب بدونید، عملا 50 درصد این درس رو بلدید. پیشنهاد ما به شما منبع نیست. یک کتاب کنکوری مناسب و تست های تالیفیش و تست های اخیر کنکور تسلط خوبی رو در شما ایجاد می کنه. حتما پیش از تهیه منابع با مشاوران متخصص دپارتمان ارشد فیزیک 3گام در ارتباط باشید.

 

روش مطالعه آزمون ارشد فیزیک : درس فیزیک پایه 1 و2 و 3

فیزیک پایه 1و2و3، جز تخصصی 1 با ضریب 6 و یکی از مهمترین دروس کنکور ارشد فیزیک و  پایه اکثر درس ها است. این درس اصلا قابل حذف شدن نیست چون هم داوطلبان معمولا به خوبی این درس را مطالعه می کنند و تست هاشو می  زنند و  هم تست های زیادی از اون در کنکور مطرح می شه. اگه مفاهیم این درس رو بلدید، لازم نیست منبع دیگه ای رو بخونید و مستقیم برید سراغ کتاب های کنکوری و تست های کنکورهای فیزیک سال های اخیر رو بزنید؛ ولی اگه مفاهیم رو اصلا نمی دونید، لازمه که به کتاب منبع اصلی رجوع کنید. این درس که در واقع 3 درس است حجم زیادی داره و وقت نسبتا زیادی از داوطلبان می گیره؛ پس هر چه زودتر این درس رو شروع به خوندن کنید. اگه فصلی رو اصلا متوجه نمی شید و وقت کمی هم دارید، می تونید اون فصل رو حذف کنید؛ ولی مطالعه این 3 درس پایه، واقعا ضروری است.حواستون باشه که سوالات ابتکاری زیادی از این درس طرح می شه، پس خوب بخونید و تست های زیادی بزنید تا قلق تست ها دستتون بیاد.

 

روش مطالعه آزمون ارشد فیزیک : زبان عمومی و تخصصی

ضریب زبان عمومی و تخصصی 2 است و تقریبا 80 تا 90 درصد داوطلبان به این درس پاسخ می دهند؛ پس حذف کلی این درس، 100 درصد اشتباهه. 50 درصد تست ها، زبان عمومی و 50 درصد دیگر آن زبان تخصصی مربوط به فیزیک است. این درس به شدت رتبه آور است و صفر زدن آن هم به همان نسبت رتبه را خراب می کنه. نکته خیلی مهم و ظریفی که وجود داره، پایه داوطلبان در زبان عمومی است. سطح زبان عمومی در سطح تافل می باشد ولی زبان تخصصی فیزیک برخلاف زبان عمومی است. اگه پایه ضعیفی در زبان عمومی دارید، کلا قید این درس رو بزنید، چون در غیر این صورت منجر به درصد منفی براتون می شه. در زبان تخصصی حتی اگه پایه مناسبی ندارید با مطالعه مناسب، می تونید موفق و به درصد دلخواهتون نزدیک بشید. زیرا سوالات این درس خیلی متعارفند و گاهی ساده! پس اصلا از زبان تخصصی غافل نشید که 50 درصد زبان رو تشکیل می ده و زدن 50% در زبان کنکور ارشد فیزیک، واقعا تاثیر خیلی زیادی در رتبتون می ذاره.