نمونه برنامه ریزی برای کنکور کارشناسی ارشد سم شناسی

با توجه به آمار گرفته شده از داوطلبانی که برای کنکور ارشد وزارت بهداشت آماده می شوند، درصد زیادی از آن ها بدون داشتن یک برنامه منظم و هدفمند در حال مطالعه دروس هستند، از این رو با توجه به نقش به سزای برنامه ریزی در رسیدن به موفقیت افراد در کنکور ارشد سم شناسی 98 که در مصاحبه با رتبه های برتر ارشد سم شناسی پزشکی هم بر آن تاکید می شود، دپارتمان تخصصی سم شناسی موسسه 3گام، نمونه برنامه ریزی درسی پنل مشاوره و برنامه ریزی یک داوطلب را به طور کامل در اختیار شما قرار داده است. پیشنهاد می کنیم شما هم برنامه ریزی را که یکی از عوامل موفقیت در کنکور ارشد سم شناسی است از هم اکنون با ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی ما مطابق با این روش انتخاب کنید. همچنین می توانید از یک جلسه مشاوره رایگان حضوری یا تلفنی با مشاور تخصصی کارشناسی ارشد سم شناسی موسسه 3گام و رتبه برتر این رشته نیز بهره مند شوید.

 

 

در ادامه به توضیح این سیستم پویا می پردازیم:

 

گام اول: نمونه برنامه ریزی برای کنکور ارشد سم شناسی - انتخاب دروس پر اهمیت و منابع برتر

 

جدول انتخاب دروس پر اهمیت و منابع برتر در برنامه ریزی کنکور ارشد سم شناسی

انتخاب دروس و منابع

 

 

اولین قدمی که یک داوطلب برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد سم شناسی لازم است بردارد، انتخاب منابع معتبر است که داوطلب را به هدف نهایی می رساند. قطعا اگر منابع مناسبی را انتخاب نکنید، اختصاص زمان زیاد برای مطالعه آن ها، باز هم بازدهی خوبی برای شما نخواهد نداشت و نتیجه مطلوبی نصیبتان نمی شود. از طرفی دیگر همیشه منابع رفرنس مناسب همه داوطلبان نیست و داوطلبان بر حسب پایه کارشناسی و زمانی که تا روز کنکور فرصت دارند باید منابع را مختص با شرایط خود انتخاب نمایند. در نظر داشته باشید دانش مربوط به آزمون ارشد سم شناسی از رکن های مهمی است که در ابتدا هر داوطلبی باید بر آن تمرکز کند و بر حسب اهمیت دروس، درس مورد نظر خود را انتخاب نماید. 

 

مشاور شما در دپارتمان تخصصی 3گام، بر حسب شرایط شما (داوطلبان شاغل، دانشجو ، متاهل و ...) نوع منابعی که لازم است بخوانید را انتخاب می کنند و آن درسی که اولویت بیشتری دارد را در برنامه ریزی شما می گنجانند.

 

جدول انتخاب منابع مناسب برای کنکور کارشناسی ارشد سم شناسی پزشکی

انتخاب منابع

 

 

گام دوم: نمونه برنامه ریزی برای کنکور ارشد سم شناسی - انتخاب نوع برنامه ریزی

برنامه ریزی برای کنکور ارشد سم شناسی ، با توجه به شرایط داوطلب به دو صورت روزانه و هفتگی انجام می گیرد:

 

جدول انتخاب نوع برنامه ریزی روزانه یا هفتگی در برنامه ریزی کنکور ارشد سم شناسی

زمان بندی

 

 

برنامه ریزی روزانه برای کنکور ارشد سم شناسی

برنامه ریزی روزانه برای کنکور ارشد سم شناسی، مختص به آن دسته از داوطلبانی است که زمان زیادی برای مطالعه در هفته دارند و و برنامه ی هفته آینده آن ها کاملا مشخص است. این نوع برنامه ریزی مختص به هر داوطلب و با توجه به شرایط زندگی او تعیین می شود. این دسته از داوطلبان می دانند، چند ساعت در هفته را می خواهند به مطالعه اختصاص دهند. مشاور با توجه به ساعت مطالعه داوطلب، دروس و زمان مطالعه هر درس را مشخص می کند و زمان بیشتری را به درس هایی که اهمیت بیشتری دارد اختصاص می دهد. همچنین به درس هایی که اهمیت کمتری دارند، زمان کمتری را اختصاص می دهد. شایان ذکر است که تعداد ساعت مطالعه در روز و این که زمان مطالعه داوطلب به چند قسمت (چند ساعت و یا دقیقه) تقسیم شود بر عهده خود داوطلب و با تشخیص مشاور تعیین می شود. سیستم برنامه ریزی به صورت پویا و داینامیک طراحی شده است که با نظرات و نیازهای طیف متنوعی از داوطلبان قابلیت انطباق داشته باشد.

 

جدول برنامه ریزی روزانه برای کنکور کارشناسی ارشد سم شناسی پزشکی

برنامه ریزی روزانه

 

 

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور ارشد سم شناسی

برنامه ریزی هفتگی برای آن دسته از داوطلبانی است که برنامه ی مشخصی برای زندگی خود ندارند و دقیقا نمی دانند چه روزهایی در هفته را می توانند به مطالعه اختصاص دهند. این برنامه به صورت کلی مشخص می شود و داوطلب با توجه به شرایط خود ساعات مطالعه اش را تنظیم می کند.

 

جدول برنامه ریزی هفتگی برای کنکور ارشد سم شناسی

برنامه ریزی هفتگی

 

 

 

نمونه جدول برنامه ریزی کنکور ارشد سم شناسی

در آخر خروجی این فرآیند، برنامه ریزی دقیق با جزییات خواهد بود که در اختیار داوطلب قرار می گیرد که می توانند به راحتی برنامه خود را در طول آن هفته به اجرا در آورد. بخشی از مباحث دور اول صرفا مطالعه می شود و بخشی که باید وارد تست یا مرور شود نیز نماد خود را دارد. جدول برنامه ریزی کنکور ارشد سم شناسی، باعث می شود دغدغه و استرس ذهنی داوطلبان برطرف شود و با اطمینان خاطر تا روز کنکور پیش روند. از طرف دیگر، داوطلبان با این روش برنامه ریزی می توانند با وجود مشغله های خود زمان خود را مدیریت کنند و هدفمند گام بردارند.

 

نمونه جدول برنامه ریزی برای کنکور کارشناسی ارشد رشته سم شناسی پزشکی

جدول برنامه ریزی

 

 

گام سوم: نمونه برنامه ریزی برای کنکور ارشد سم شناسی - نیم نگاهی به آینده

 

جدول نگاهی به آینده در مراحل برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد سم شناسی پزشکی

آنالیز برنامه ریزی

 

 

این بخش آنالیز برنامه ریزی می باشد و داوطلب می تواند زمان اتمام دوره اول مطالعات، زمان شروع و پایان دوره تسلط را ببیند. این بخش یک اطمینان خاطر برای تمام داوطلبان است، زیرا روند و مسیر پیش روی خود را به وضوح می بینند. در واقع در بخش آنالیز برنامه ریزی موسسه 3گام ، داوطلب می تواند به صورت کامل زمان اتمام تک تک دروس و زمان اتمام دور اول و دور دوم مطالعه را ببیند. مشاور بر اساس آنالیز، تغییرات لازم را در روند مطالعه داوطلب انجام می دهد که داوطلب مشکلی بابت اتمام برنامه نداشته باشد.

آنالیز برنامه ریزی

 

گام چهارم: نمونه برنامه ریزی برای کنکور ارشد سم شناسی - گزارش هفتگی

داوطلب باید هر هفته گزارش کار خود را در روز مروری که برای او تعیین می شود، ثبت کند. گزارش کار، نشان دهنده ی وضعیت داوطلب نسبت به دروس مختلف در طی آن هفته می باشد. مشاور با توجه به گزارش کار داوطلب، عملکرد او را بررسی می کند. در صورتی که داوطلب نتواند به طور کامل با برنامه تعیین شده خود پیش رود، با وارد کردن گزارش کار، مباحث جامانده در برنامه هفته بعد او تکرار می شود. از دید مشاوران ارشد سم شناسی موسسه 3گام، این بخش تعیین کننده ترین بخش کل برنامه ریزی است، زیرا مشاور از این طریق، عملکرد دقیق داوطلب را می بیند و برنامه هفته آتی او را تنظیم می کند. تنظیم سرعت دروس، اهمیت دروس و ... نیز کاملا به نوع گزارش داده شده مرتبط است. در واقع تفاوت اصلی برنامه ریزی 3گام با برنامه های کاغذی، داینامیک بودن و تنظیم آن، مطابق با شرایط داوطلب می باشد.

 

جدول گزارش هفتگی برنامه ریزی برای کنکور کارشناسی ارشد سم شناسی پزشکی

گزارش هفتگی