روش مطالعه اقتصاد خرد کنکور ارشد اقتصاد

 

روش مطالعه اقتصاد خرد

 

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور ارشد اقتصاد را دارند باید بدانند درس اقتصاد خرد مانند اقتصاد کلان دارای ضریب 4 و یکی از پراهمیت ترین درس ها در میان بهترین منابع کنکور ارشد اقتصاد می باشد. به همین دلیل مشاوران ارشد مجموعه اقتصاد 3گام، در این مطلب به روش مطالعه اقتصاد خرد کنکور ارشد اقتصاد پرداخته اند. داوطلبان کنکور ارشد اقتصاد ممکن است فارغ التحصیل کارشناسی این رشته باشند یا از رشته دیگر فارغ التحصیل شده باشند. تفاوت بین این دو گروه در این است که فارغ التحصیلان اقتصاد هر چند که در تحصیل دوره کارشناسی ضعیف بوده باشند، دارای درک نسبی از اقتصاد خرد نسبت به فارغ التحصیلان سایر رشته ها هستند؛ بنابراین نحوه مطالعه این دو دسته متفاوت است. علاوه بر این برنامه و روش 3گام برای کارشناسی ارشد اقتصاد راهکارهای متنوع دیگری را به داوطلبان عزیز ارائه می دهد.

با ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی ارشد اقتصاد 3گام، می توانید از یک جلسه مشاوره حضوری یا تلفنی رایگان با مشاور تخصصی این رشته بهره مند شوید.

 

 

سوالات اقتصاد خرد در کنکور ارشد اقتصاد

در این قسمت به تحلیل سوالات اقتصاد خرد در کنکور ارشد اقتصاد می پردازیم.

درس اقتصاد خرد دارای چهار بخش اصلی است (مصرف، تولید، هزینه و بازارها). 3 بخش اول آن دارای مفاهیم مشترک بسیاری است، مثل اصطلاحات متوسط، نهایی، کل و ... بنابراین واضح است که تسلط روی بخش اول و درک مبانی آن یادگیری سایر بخش ها را تسریع می بخشد. بخش اول در کنکورارشد اقتصاد به دو جهت حائز اهمیت است:

  1. این بخش سوالات زیادی را در کنکور ارشد اقتصاد به خود اختصاص می دهد.
  2.  بر اساس مطالب بالا یادگیری و تسلط روی این بخش سرعت داوطلب را افزایش خواهد داد.

بنابراین داوطلب باید این نکته را مد نظر قرار دهد که اگر در ابتدا بر روی این بخش وقت بیشتری بگذارد و کندتر پیش برود، برای آینده می تواند وقت بیشتری را ذخیره نماید. بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد به صورت کامل تحلیل های واقع بینانه را از کنکور ارشد اقتصاد ارائه داده است. 

نکته مهم: داوطلب کنکور ارشد اقتصاد، باید برای مطالعه هر کدام از بخش های اصلی درس اقتصاد، فرصت باقی مانده تا روز کنکور را مدنظر قرار دهد. به عنوان مثال اگر داوطلبی که فقط یک ماه تا کنکور فرصت دارد، زمان زیادی را به مطالعه بخش مصرف اختصاص دهد، دیگر فرصت پیشرفت در سایر بخش ها را ندارد. همچنین نمی تواند زمان زیادی را که برای این فصل گذاشته جبران کند.

روش مطالعه اقتصاد خرد کنکور ارشد اقتصاد- تعیین سطح دانش داوطلبان

علاوه بر توجه به بخش های مختلف، روش مطالعه اقتصاد خرد کنکور ارشد اقتصاد برای افراد با سطح دانش مختلف، متفاوت است.

اکثر داوطلبان دارای پایه قوی در درس اقتصاد خرد هستند و بیشتر مطالب را متوجه می شوند؛ ولی متأسفانه نمی دانند چگونه از این نقطه قوت خود استفاده کنند. به این داوطلبان پیشنهاد می شود که:

قبل از شروع درس اقتصاد خرد، تحلیلی بر سطح ریاضی خود داشته باشند و براساس قوت یا ضعف خود در درس ریاضی، نحوه مطالعه اقتصاد خرد را انتخاب کنند.

روش مطالعه اقتصاد خرد کنکور ارشد اقتصاد: داوطلبان با پایه اقتصاد خرد و ریاضی قوی

داوطلبانی که در درس ریاضی قوی هستند، نیازی به مرور این درس نداند؛ بلکه برای درک بیشتر اقتصاد خرد نیاز به درک مبانی ریاضی بخصوص فصل مشتق دارند. این عمل باعث می شود داوطلبی که دارای پایه قوی در اقتصاد خرد است، راحت تر مبانی این درس را متوجه شود و در جلسه کنکور ارشد اقتصاد بتواند سوالات پیچیده را که معمولا با مبانی ریاضی ترکیب می کنند، پاسخ دهد.

روش مطالعه اقتصاد خرد کنکور ارشد اقتصاد: داوطلبان با پایه اقتصاد خرد قوی و ریاضی ضعیف

به داوطلبانی که پایه ریاضی ضعیفی دارند توصیه می شود که قبل از شروع مطالعه درس اقتصاد خرد، ابتدا به سراغ درس ریاضی بروند. پس از تسلط به ریاضی، مطالعه اقتصاد خرد را شروع کنند.

منابع اقتصاد خرد بسیار زیاد است، این دسته از داوطلبان باید بعد از تسلط به درس ریاضی، منابع درستی را انتخاب نمایند. همچنین باید در شروع مطالعه اقتصاد خرد برای بخش مصرف، وقت بیشتر بگذارند و با اصطلاحات این بخش بدرستی آشنا شوند و بصورت کامل بخش را خلاصه نویسی نمایند. زدن تست زیاد در این فصل بسیار کارساز واقع خواهد شد.

در بخش های تولید و هزینه از اصطلاحات مشترکی که در بخش اول (مصرف) با آنها آشنا شده اند، استفاده نمایند. انجام این مرحله باعث می شود که هر داوطلب کنکور ارشد اقتصاد، یاد بگیرد که چگونه با هر اصطلاح، بدون توجه به اینکه مربوط به کدام بخش است، رفتار کند. انجام این کار سرعت داوطلب را نیز افزایش می دهد. در این مرحله از آمادگی برای کنکور ارشد اقتصاد، کاملاً خلاصه نویسی انجام دهید و تمرینات زیادی را حل نمایید.

در آخر توصیه می شود بر روی یادگیری ویژگی های هر بازار تمرکز کنید، این امر باعث می شود به راحتی تفاوت بازارها را در کنکور ارشد اقتصاد، تشخیص دهید و با توجه به آموخته های خود در بخش تولید و هزینه با سوالات فصل بازارها کنار بیاید. برای تسلط به این فصل خلاصه نویسی و تمرین زیادی انجام دهید.

 

 

داوطلبانی که در درس اقتصاد پایه ضعیفی دارند باید قبل از شروع به مطالعه این درس، تحلیلی بر سطح ریاضی خود داشته باشند و براساس قوت یا ضعف خود در درس ریاضی، نحوه مطالعه اقتصاد خرد را انتخاب کنند.

روش مطالعه اقتصاد خرد کنکور ارشد اقتصاد: داوطلبان با پایه اقتصاد خرد ضعیف و ریاضی قوی

داوطلبانی که در درس ریاضی قوی هستند، نیازی به مرور این درس نداند؛ بلکه برای درک بیشتر اقتصاد خرد نیاز به درک مبانی ریاضی بخصوص فصل مشتق دارند. این عمل باعث می شود داوطلبی که دارای پایه ضعیف در اقتصاد خرد است، راحت تر مبانی این درس را متوجه شود و در جلسه کنکور ارشد اقتصاد بتواند سوالات پیچیده را که معمولا با مبانی ریاضی ترکیب می کنند، پاسخ دهد.

روش مطالعه اقتصاد خرد کنکور ارشد اقتصاد: داوطلبان با پایه اقتصاد خرد و ریاضی ضعیف

به داوطلبانی که پایه ریاضی ضعیفی دارند توصیه می شود که قبل از شروع مطالعه درس اقتصاد خرد، ابتدا به سراغ درس ریاضی بروند و پس از تسلط به ریاضی، مطالعه اقتصاد خرد را شروع کنند.

منابع اقتصاد خرد بسیار زیاد است، داوطلبانی که در مبانی اقتصاد خرد ضعیف هستند، باید بعد از تسلط به درس ریاضی، منابع درستی را انتخاب نمایند. همچنین باید در شروع مطالعه اقتصاد خرد برای بخش مصرف، وقت بیشتر بگذارند و با اصطلاحات این بخش بدرستی آشنا شوند و بصورت کامل بخش را خلاصه نویسی نمایند. تمرین زیاد و خلاصه نویسی در این بخش بسیار کارساز واقع خواهد بود.

در بخش های تولید و هزینه از اصطلاحات مشترکی که در بخش اول (مصرف) با آنها آشنا شده اند، استفاده نمایند. انجام این مرحله باعث می شود که هر داوطلب کنکور ارشد اقتصاد، یاد بگیرد که چگونه با هر اصطلاح، بدون توجه به اینکه مربوط به کدام بخش است، رفتار کند. انجام این کار سرعت داوطلب را نیز افزایش می دهد. در این مرحله از آمادگی برای کنکور ارشد اقتصاد، کاملاً خلاصه نویسی انجام دهید و تمرینات زیادی را حل نمایید.

در آخر توصیه می شود بر روی یادگیری ویژگی های هر بازار تمرکز کنید، این امر باعث می شود به راحتی تفاوت بازارها را در کنکور ارشد اقتصاد، تشخیص دهید و با توجه به آموخته های خود در بخش تولید و هزینه با سوالات فصل بازارها کنار بیاید. برای تسلط به این فصل خلاصه نویسی و تمرین زیادی مورد نیاز است.

منابع توصیه شده توسط مشاوران ارشد اقتصاد 3گام، به این دسته از داوطلبان با داوطلبان دارای پایه اقتصاد خرد قوی، متفاوت است. بعد از اتمام منابع ساده اولیه و قوی شدن در زمینه اقتصاد خرد، منابع بهتری به آن ها معرفی می شود. آن ها باید خلاصه های خود را کامل تر کنند و در کنار مطالعه ی هر فصل، تست های آن فصل را نیز بزنند.

تصمیم گیری در مورد روش مطالعه اقتصاد خرد کنکور ارشد اقتصاد

با توجه به مطالب بالا، حال نیاز به تصمیم گیری در مورد روش مطالعه اقتصاد خرد کنکور ارشد اقتصاد است. بنابراین یک فرد باید تشخیص دهد که جزء کدام دسته است. بیشتر داوطلبان در این مرحله دارای تردید هستند و باید گفت که این افراد حق دارند! 

تشخیص این که در یک درس واقعاً دارای چه سطحی هستید، علاوه بر اینکه کاری دشوار است کار مهمی نیز می باشد. نحوه مطالعه و در نتیجه موفقیت شما به این مسئله بستگی دارد. برای انتخابی درست، یک مشاور متخصص و با تجربه در درس اقتصاد خرد می تواند به شما کمک نماید.

مشاوران تخصصی دپارتمان ارشد اقتصاد 3گام، با استفاده از سیستم هوشمند و پیشرفته برنامه ریزی، می توانند در انتخاب مسیر و شیوه مطالعه دروس کنکور ارشد اقتصاد کمک زیادی به داوطلبان نمایند. همچنین  تا روز کنکور به عنوان مکملی مطمئن برای کسب موفقیت و رسیدن به هدف با شما باشند.