روش مطالعه تاریخ برای کنکور انسانی 

تاریخ همه اش حفظیه! بله خب در این شکی نیست. ولی یادتون نره برای اجرایی کردن بهترین روش مطالعه دروس اختصاصی کنکور انسانی که یکیش هم تاریخه، یکی از پایه های به حافظه سپردن یک مطلب، فهم اون هست. تاریخ هم فهم داره؟

خب میتونم بگم که بله! شما باید پیوستگی وقایع رو درک کنید. یعنی چی؟

فرض کنید دارید یک داستان میخونید که ماجراهای مختلف، رو تعریف میکنه. حالا اگه بعد اتمام کتاب یک نفر بخواد که داستان رو براش تعریف کنید، شما زمانی میتونید این کار رو خیلی خوب انجام بدید که رابطه ی اتفاقات و شخصیت های مختلف رو متوجه شده باشید.

 "تاریخ" یک رمان شیرین و پر ماجراست. اینجوری بهش نگاه کنید که هم لذت بیشتری ببرید و هم یادگیریش براتون راحتتر بشه.

 

 

پیشنهاد مصرانه ی من اینه که خلاصه نویسی رو حتما در درس تاریخ داشته باشید. و خب رویکرد من برای بهترین روش مطالعه دروس اختصاصی کنکور انسانی، با توجه به تجربه ای که دارم اینه که خلاصه ای که هرکس خودش مینویسه، بهترینه چون خلاصه برداری باعث میشه مطالب تو ذهنتون دسته بندی بشه. میدونم که ممکنه ابتدا خیلی خوب نتونید اینکار رو انجام بدید ولی خب میتونید، هم نکاتی که در مورد خلاصه نویسی هست رو مطالعه کنید (مثل درس ششم کتاب نگارش 2/پایه یازدهم) و هم شروع کنید! کم کم مهارتش رو بدست میارید، بخصوص زمانی که وارد فاز تست زدن بشید، خلاصه هاتون تکمیل و حرفه ای خواهد شد.

همه چی رو بخونید!

شاید بگید خیلی هوشمندانه نیست! اما واقعیت اینه که اگه درصد بالا میخواید، چیزی رو حذف نکنید!

بعضی از نکات درس تاریخ که خیلی فرار هست، رو فلش کارت کنید و یا اینکه روی برگه یادداشت کنید و بذارید جلوی چشمتون که هر روز براتون مرور بشه.

درس تاریخ و جغرافیا که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، بیشتر متن محورهستند و مثل خیلی از درس های دیگه مفهمومی نیستند که الزام به تست زدن وجود داشته باشه، اما اگه زمان اضافی داشتید و از بابت بقیه درس ها خیالتون راحت بود تو این درس هم برای تمرین و تسلط بیشتر میتونید تست بزنید

علوم انسانی حجم مباحث زیادی داره که باید به حافظه ی بلند مدت سپرد؛ راه حلش هم مرورهای حساب شده و منظمه. برنامه ریزی 3گام دقیقا همین رو بهتون ارائه میده.

 

 

بهترین روش مطالعه دروس اختصاصی کنکور انسانی