روش مطالعه درس اقتصاد برای کنکور انسانی

تا اونجایی که باهاش مواجه شدم، اقتصاد خیلی از درس های مورد علاقه علوم انسانی ها نیست. یه دلیلش هم اینه که باز با محاسبه و عدد و رقم سر و کار داره!

میشه گفت درس سختیه! اما دلیل نمیشه که نشه درصد خوبی ازش بدست بیاریم. میگن " نگو: میشه ولی سخته! بگو: سخته ولی میشه!!"

اول اینکه بیاید برای یه بار هم شده، از پنجره ی متفاوتی به این درس نگاه کنیم:

یک نگاه به کارهای روزمره خودتون و خانوادتون بکنید! چقدر از کارهایی که انجام میدید با پول و بانک خرید و اینا سر و کار داره؟ و خب بازار مسئله ی اقتصاد و بازار کار هم که داغه همیشه، درسته؟

خب، مباحثی که در کتاب اقتصادتون هست؛ از این جهات، بعدها به کارتون میاد؛ چون یک سری مفهوم و اصطلاح ابتدایی رو یاد میگرید و باز وقتی درآینده دنبال کسب و کار برید، بیشتر متوجه اهمیتش خواهید شد.

شده وقتی یک مسئله ای ذهنتون رو درگیر میکنه، یه سرچ بزنید و یه سری اطلاعات راجع بهش بدست بیارید؟ دقت کردید این اطلاعات رو چقدر با علاقه میخونید و چقدر خوب هم یادتون می مونه؟

یک دلیلش اینه که بخاطر یک احساس نیاز رفتید سراغش!

میخوام بگم، نیاز به حداقل دانش اقتصادی تو جامعه امروزمون میتونه به شما انگیزه بده واسه یادگیری درس اقتصاد و همین انگیزه باعث میشه بهتر و راحتتر یاد بگیرید.

اقتصاد رو بفهمید و عینی سازی کنید. یعنی چی؟

 یعنی هر درس و موضوعی رو که میخونید ببینید کجای زندگی خودتون واطرافیانتون هست؟ این به درک مطالب، کمک بزرگی میکنه.

ادامه مطلب 

اقتصاد "مسئله" داره و مثل درس ریاضی و آمار باید به مسائلش مسلط بشید. اینم نیاز به تمرین و تکرار و تست زدن زیاد داره.

اقتصاد هم مثل ریاضی و آمار، حتما مهارت سرعت در تست زنی رو نیاز داره و باید براش وقت بذارید و روی این مهارتتون کار کنید. کم کم بدستش میارید! هربار که مسائل رو حل میکنید حرفه ای تر میشید و زمان کمتری ازتون گرفته میشه.

 یه خبر خوب اینه که این درس، فقط یک کتاب داره و این به شما کمک میکنه که بدونید فقط با همین یه دونه کتاب و مباحثش مواجه هستید و معلومه که از تمام مباحثش سوال خواهید داشت. مسلط شدن به یک کتاب که پیوستگی موضوعی داره، عموما کار راحتتریه.

برنامه ریزی 3گام میتونه ساختار مناسبی رو برای این تمرین و تکرار بهتون بده.

 

 

روش مطالعه دروس اختصاصی انسانی