روش خواندن دروس نظریه های روان درمانی و شخصیت

 

 

روش خواندن دروس نظریه های روان درمانی و شخصیت

نظریه های روان درمانی در کنکور کارشناسی ارشد مشاوره جز دروسی است که برای داوطلبان به ویژه افرادی که کارشناسی آن ها غیر مرتبط است نسبتا دشوار می باشد و از دروس بسیار مهم برای ارشد مشاوره محسوب می شود. درس نظریه های شخصیت نیز در کنکور ارشد، جزء دروسی است که برای داوطلبان از لحاظ دشواری درس نسبتا متوسطی است و این درس هم یکی از دروس مهم ارشد مشاوره می باشد. به همین دلیل پرداختن به نحوه خواندن این دروس و بودجه بندی درس به درس و تحلیل سوالات کنکور ارشد مشاوره در نتیجه گرفتن از این درس تاثیر مثبت خواهد داشت.

از این رو اطلاع از روش خواندن این دروس به داوطلبان کمک می کند که بتوانند به راحتی بر مفاهیم آن مسلط شوند. در این مطلب روش خواندن دروس نظریه های روان درمانی و شخصیت، توسط تیم مشاوران آموزش داده می شود تا بتوانید به خوبی از پس این دروس در کنکور ارشد مشاوره برآیند.

مشاوران رتبه برتر دپارتمان رشته مشاوره 3گام، برای تمام دروس امتحانی کنکور کارشناسی ارشد مشاوره، به داوطلبانی که دارای طرح مشاوره و برنامه ریزی هستند، روش ها و تکنیک های صحیح مطالعه، یادداشت برداری و تست زنی را آموزش می دهند. برای اطلاع از مطالعه صحیح دروس دیگر کنکور ارشد مشاوره با مشاوران ما در ارتباط باشید. همچنین بهترین منابع کنکور ارشد مشاوره را از مشاوران ما بخواهید.

برای ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی و همچنین رزرو یک جلسه مشاوره بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

 

تعداد سوالات دروس نظریه های روان درمانی و شخصیت در کنکور ارشد مشاوره

هر کدام از دروس نظریه های روان درمانی و شخصیت در کنکور ارشد مشاوره، دارای 20 سوال و به ترتیب دارای ضریب 3 و ضریب 2 می باشند.

 

روش خواندن دروس نظریه های روان درمانی و شخصیت: روش مات

برنامه و روش 3گام در کارشناسی ارشد مشاوره برای خواندن دروس نظریه های درمانی و شخصیت، روش مات را انتخاب کرده است. مات یعنی مفهومی، ارتباطی و ترکیبی. با این روش می توانید دروس نظریه را مات کنید و متوجه شوید که یادگیری آن ها اصلا سخت و دشوار نیست.

 

روش خواندن دروس نظریه های روان درمانی و شخصیت برای داوطلبان تغییر رشته ای 

روش خواندن دروس نظریه های روان درمانی و شخصیت برای داوطلبان تغییر رشته ای یا داوطلبانی که پایه درسی ضعیفی دارند، از یک منبع ساده شروع می شود. بهتر است داوطلبان ضعیف کنکور کارشناسی ارشد مشاوره سراغ منابع ساده تر بروند و سپس برای هر نظریه خلاصه نویسی انجام دهند تا هنگام مرور به هر نظریه تسلط کافی داشته باشند. هنگام درس خواندن باید یک نوع تکنیک خاص را به کار ببرید. این کار کمک می کند تا هم بتوانید مطالب را به صورت مفهومی یاد بگیرید و هم ارتباط بین مطالب مختلف را کشف و در نهایت این ارتباطات را به هم متصل کنید. به طور کلی می توان گفت برای یادگیری دروس نظریه های روان درمانی و شخصیت، علاوه برحفظ یکسری از مطالب، بقیه به صورت کاملا مفهومی خوانده شود. همچنین در حین مطالعه، حتما نکات مهم یادداشت شوند و نیز به علت وجود نظریه های متعدد، هر نظریه به تفکیک مطالب مهم و مشابه یادداشت برداری شود. برای نکته و یادداشت برداری، می توانید هم دفتر جداگانه داشته باشند و هم در کتاب این کار را انجام دهند. باید تمام گوشه های کتاب پر از یادداشت برداری شود. سپس به سراغ تست ها بروند. در مرحله اول تست هایی که تالیفی هستند زده شود و بعد از تسلط جامع بر مطالب، سراغ تست های کنکوری باید رفت. مهمترین نکته برای این دروس آن است که بتوانید با تست زنی زیاد به مرحله تسلط برسید. تست هایی که برایتان دشوار است را علامت گذاری کنید که در مرحله مرور به سراغ آن ها بروید. بعد از خواندن هر فصل پیشنهاد اکید می شود که حتما تست های مرتبط با آن را بزنید و نکات تستی را به سایر یادداشت ها اضافه کنید.همراه با مرور باید بتوانید کتاب را به پایان برسانید. یعنی فقط خواندن محض نباشد بلکه باید دائما مرور کنید. به همین دلیل مرور مطالب یکی از مهم ترین اقداماتی است که داوطلبان باید هنگام مطالعه این دروس داشته باشند و در برنامه مطالعاتی خود حتما ساعاتی را به آن اختصاص دهند.

 

 

استفاده از یک سیستم مشاوره و برنامه ریزی هوشمند، فرآیند مطالعه و مرور شما را آسان تر می کند. 

 

روش خواندن دروس نظریه های روان درمانی و شخصیت برای داوطلبان قوی

روش خواندن دروس نظریه های روان درمانی و شخصیت برای داوطلبان قوی ارشد مشاوره، مطالعه حداقل 2 منبع اصلی می باشد تا بتوانند تسلط جامع بر مطالب و نظریه ها داشته باشند. این داوطلبان باید به غیر از 2 منبع اصلی، از کتب دیگر نیز نظریه هایی را مطالعه کنند که در یادگیری آن مشکل داشته اند یا در آن دو منبع اصلی نبوده است. به عنوان مثال اگر در درس نظریه های روان درمانی، نظریه گشتالت در دو منبع اصلی با نثر خوب توضیح داده نشده است یا فهم آن برای شما دشوار بوده است، برای تسلط جامع تر، فقط آن نظریه را از منبع دیگری بخوانید و نیاز به خواندن کل مطالب کتاب نیست.

روش خواندن و مطالعه نظریه های روان درمانی کنکور کارشناسی ارشد مشاوره برای داوطلبان ضعیف، براساس یک برنامه ریزی بسیار حرفه ای قابل شرح است. برنامه ریزی 3گام، ابتدا با توجه به وضعیت داوطلب برنامه ای برای مطالعه مفهومی درس قرار می دهد و سپس برای افزایش سرعت عمل او در پاسخگویی به تست ها، زمان مناسبی را برای حل تست قرار داده و روی این قسمت از برنامه تمرکز ویژه ای می کند.