بهترین زمان شروع درس خواندن برای کنکور ارشد روانشناسی

 

 

بهترین زمان شروع درس خواندن برای کنکور ارشد روانشناسی

بهترین زمان شروع درس خواندن برای کنکور ارشد روانشناسی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. بیشترین سوالاتی که داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی 98 از تیم مشاوره و برنامه ریزی 3گام می پرسند این است که برای کنکور ارشد از کی باید شروع کرد و نحوه مطالعه برای  کنکور ارشد روانشناسی  چگونه باید باشد تا موفق به کسب رتبه تک رقمی شویم؟

جواب دادن به این سوال که از کی برای کنکور ارشد 98 شروع کنم؟ مثل این است که فردی از شما بپرسد اگر من بخواهم از تهران به شیراز بروم می رسم یا خیر؟ مطمئنا جوابی که شما به دوستتان می دهید این است که بستگی دارد! بستگی دارد که کی حرکت کنی، با چه وسیله ای، آیا توقف بین راهی داری یا نه و هزاران مساله دیگر که می تواند در زمان و کیفیت مسیر ما موثر باشد. اما برای این که ببینیم آیا داوطلب در زمان باقی مانده به کنکور می رسد یا خیر به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مطلب مشاوره تخصصی ارشد روانشناسی 3گام به بررسی برخی از این موارد می پردازیم.

 

برای دریافت اطلاعات جامع در مورد زمان مناسب برای شروع مطالعه کنکور ارشد روانشناسی می توانید با دپارتمان مشاوران تخصصی ارشد روانشناسی 3گام از طریق لینک ثبت نام در ارتباط باشید.همچنین برای آگاهی از طراحی و بودجه بندی سوالات مطلب بودجه بندی و تحلیل سوالات کنکور ارشد روانشناسی را در سایت 3گام مطالعه کنید.

 

 

اگر سوال برای کنکور ارشد از کی باید شروع کرد؟ ذهن شما را هم درگیر کرده است، می توانید همه شرایط خود را با مشاوران تخصصی ارشد روانشناسی 3گام در میان بگذارید. مشاوران ما بر اساس توان شما، ساعت مطالعه و تمام عوامل موثر در این زمینه، راهنماییتان می کنند.

 

 

پیش زمینه داوطلب

 اولین مساله ای که باید برای تشخیص بهترین زمان شروع درس خواندن برای کنکور ارشد روانشناسی در نظر داشت، این است که شما در رشته روانشناسی در چه سطحی هستید. آیا یک داوطلب تغییر رشته ای هستید که تا الان هیچ کتابی مطالعه نکرده اید؟ آیا رشته شما در کارشناسی مرتبط بوده اما به دلیل اینکه زمان زیادی از فارغ التحصیلی تان گذشته است مباحث را فراموش کرده اید؟ یا اینکه سال گذشته درستان تمام شده و هنوز در فضای درس و دانشگاه هستید؟ بسته به اینکه پیش زمینه شما چه باشد و چقدر در این رشته مطالعه کرده باشید، زمان شروع مطالعه شما می تواند متفاوت باشد.

 

وضعیت فعلی داوطلب

مساله دیگری که بهترین زمان برای شروع کنکور ارشد را تعیین می کند، این است که به عنوان داوطلب، چقدر قبولی در کنکور برای شما مهم است یا به عبارت دیگر آیا کنکور و قبولی ارشد برای شما دغدغه اصلی است یا نه؟ فرض کنید خانمی یک فرزند 1ساله دارد، به نظر شما اولویت این فرد کدام یک از موارد است: مطالعه برای کنکور یا رسیدگی به فرزندش؟ یا پسری که پس از فارغ التحصیلی در مقطع لیسانس وارد بازار کار شده و نمی تواند شغل خود را رها کند. برای این فرد شغلش در اولویت است یا مطالعه برای کنکور؟ بنابراین بهتر است داوطلب شرایط خانوادگی، شغلی و .. را ابتدا در نظر بگیرد و اولویت های زندگی اش را مشخص کند و در صورتی برای کنکور ارشد مطالعه را آغاز کند که قبول شدن در کنکور ارشد روانشناسی برایش اولویت اول باشد.

 

زمان آزاد برای مطالعه

مساله بعدی که باید در تعیین بهترین زمان شروع درس خواندن برای کنکور ارشد روانشناسی به آن توجه کرد، این است که شما چقدر زمان آزاد برای مطالعه دارید؟ آیا دانشجو هستید و نیمی از روز را سر کلاس هستید؟ شاغل هستید و نصف روز سر کار هستید یا  زمان شما کاملا آزاد است؟

 

هدف قبولی

 فاکتور بعدی که در پاسخ به سوال از کی برای کنکور ارشد 98 شروع کنیم، باید در نظر داشت، این است که قصد قبولی در چه دانشگاهی دارید؟ فقط دانشگاه های سراسری تهران مدنظر شماست یا سطح دانشگاه خیلی برایتان اولویت ندارد؟ مسلما کسی که هدفش دانشگاه سراسری و رتبه زیر 100 است، به نسبت کسی که سطح دانشگاه برایش مهم نیست باید زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهد.

در نظر گرفتن ترکیب عوامل فوق تعیین کننده پاسخی است که به داوطلب می دهیم. برای درک بهتر موضوع بهترین زمان شروع درس خواندن برای کنکور ارشد روانشناسی به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید داوطلبی ترم آخر رشته مهندسی کامپیوتر است و 20 واحد درس دارد، در نتیجه در طول روز بیشتر از 4ساعت زمان آزاد برای مطالعه ندارد. تا الان هیچکدام از کتاب های اصلی رشته روانشناسی را مطالعه نکرده و هیچ اطلاعاتی نسبت به این رشته ندارد و قصد قبولی در دانشگاه های تهران را دارد. چنین داوطلبی برای رسیدن به هدفش یا باید زمان مطالعه خود را بالاتر ببرد یا اینکه هدف خود را کمی پایین تر انتخاب کند و در غیر این صورت یک برنامه بلند مدت برای کنکور 99 داشته باشد. اما اگر داوطلبی دانشجوی ترم آخر روانشناسی در یکی از دانشگاه های سطح بالا باشد، حتی با روزانه 5 ساعت مطالعه نیز (در صورتی که پیش زمینه خوبی نسبت به این رشته داشته باشد) شانس قبولی در دانشگاه های تهران را دارد.

شاید الان متوجه شده باشید که به سادگی نمی توان به سوال بهترین زمان شروع درس خواندن برای کنکور ارشد روانشناسی جواب داد. مجموعه عواملی که در بالا مختصرا به آن اشاره شد در نوع برنامه ریزی و مطالعه داوطلب و انتخاب زمان شروع مطالعه حائز اهمیت است. پس وقت را از دست ندهید و با ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی 3گام زیر نظر مشاوره با تجربه و رتبه برتر این رشته با برنامه دقیق و منظم درس بخوانید.