بهترین روش خواندن درس تغذیه در آزمون ارشد وزارت بهداشت

 

 

بهترین روش خواندن درس تغذیه در کنکور ارشد وزارت بهداشت

همانطور که در مباحث معرفی کارشناسی ارشد رشته علوم تغذیه هم بر دروس رتبه آور تاکید می شود باید گفت که درس تغذیه یکی از دروس پر اهمیت و با ضریب بالا در کنکور کارشناسی ارشد تغذیه می باشد. لازم به یادآوری است که دروس و ضرایب دروس کارشناسی ارشد تغذیه باید به دقت توسط داوطلبان بررسی شوند و همچنین برای تسلط کافی بر دروس کارشناسی ارشد تغذیه نیاز است که چندین دور آن ها را مطالعه نمایید. به همین دلیل مشاوران ارشد تغذیه 3گام، در این مطلب بهترین روش خواندن درس تغذیه در کنکور ارشد وزارت بهداشت را برای شما آماده کرده اند. به دلیل حجم زیاد منابع و با توجه به این که کتاب ها و جزوه های گوناگون برای دروس کنکور کارشناسی ارشد تغذیه در بازار وجود دارد لذا تصمیم گرفتیم روش خواندن این درس را برای صرفه جویی در وقت شما عزیزان آماده کنیم.

بر اساس توصیه مشاوران ارشد تغذیه 3گام، داوطلب در دور اول مطالعه باید مفاهیم جملات را درک کند و زمان زیادی را برای حفظ نکات اختصاص ندهد. سپس در دورهای بعدی علاوه بر مرور نکات مفهومی، نکات حفظی را نیز به خاطر بسپارد. همچنین فرد می تواند نکات مهم بسیار حفظی، مانند اعداد یا نام داروها را برای خود یادداشت کند تا در زمان مناسب به مرور آن ها بپردازد. در هر دور و هر مرحله از مطالعه نباید تست زدن فراموش شود.

 یکی از نکات مهمی که داوطلبان در هنگام مطالعه دروس کنکور کارشناسی ارشد تغذیه باید به آن توجه داشته باشند، روانشناسی طراحی سوال است. در خواندن هر جمله ای فرض کنید اگر شما طراح سوال بودید چگونه از این بخش سوال طرح می کردید. بنابراین با این روش شما می توانید سوالات را از قبل در ذهن خود پیش بینی کرده و برای آن آمادگی کسب کنید. با بررسی تست های بیشتر توانایی شما در این زمینه افزایش می یابد.

 

 

اشتباهات رایج بین داوطلبان کارشناسی ارشد تغذیه

از اشتباهات رایج بین داوطلبان کارشناسی ارشد تغذیه این است که ابتدا کل مباحث تغذیه را می خوانند و بعد شروع به تست زنی در دورهای بعدی می کنند. اما به یقین می توان گفت به دلیل درگیر نشدن ذهن توسط تست ها، وقتی فرد برای بار دوم این مطالب را می خواند باز هم مطالب برایش جدید به نظر می رسد و همه آن چیزی که خوانده است را فراموش می کند. بنابراین تاکید می شود که حتما بعد از خواندن یک فصل با فاصله ی یک یا دو روز برای زدن تست های آن برنامه ریزی کنید.

به دلیل حجم زیاد منابع و با توجه به این که کتاب ها و جزوه های گوناگون برای دروس کنکور کارشناسی ارشد تغذیه در بازار وجود دارد به هیچ عنوان توصیه نمی گردد که چندین کتاب و جزوه مطالعه گردد بلکه فرد باید با توجه به زمان و شرایط خود و با راهنمایی مشاور بهترین منبع را انتخاب نموده و تمام تمرکز خود را بر روی آن بگذارد.