برنامه ریزی پیشنهادی 3 گام برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا

به منظور آشنایی بیشتر داوطلبان، معرفی کارشناسی ارشد هوا فضا و روند درست مطالعه و برنامه ریزی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا، دپارتمان مشاوره و برنامه ریزی مهندسی هوا فضا موسسه 3گام، مطلبی را در این زمینه برای شما عزیزان آماده کرده است. روش صحیح مطالعه و برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد، دو عامل کلیدی برای موفقیت می باشد. پیشنهاد می کنیم شما هم برای موفقیت در کنکور ارشد مهندسی هوا فضا 98 از هم اکنون مطابق با این روش پیش بروید. علاوه به بر مطالب بیان شده داوطلبان گرامی می توانند منابع پیشنهادی 3گام را برای کارشناسی ارشد مهندسی هوا فضا در مطلب معرفی منابع ارشد هوا فضا هم مطالعه کنند. همچنین برای راهنمایی بیشتر می توانید با ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام، با مشاور تخصصی این رشته نیز در ارتباط باشید.

 

فرآیند مطالعه و برنامه ریزی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا

فرآیند برنامه ریزی و مطالعه برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا در سه فاز مختلف با عناوین فاز اول (دور اول)، فاز دوم (دور دوم) و جمع بندی تقسیم می شود.

 

 

نحوه تقسیم بندی زمان بین این سه فاز کاملا وابسته به شرایط داوطلب و زمان باقی مانده تا کنکور است. ممکن است تحت شرایطی یکی از این مراحل حذف شود. اما به طور کلی 60 درصد زمان باقی مانده تا کنکور به فاز اول، 30 درصد به فاز دوم و 10 درصد باقی مانده هم به دوران جمع بندی اختصاص می یابد. باز هم تاکید می کنیم که این اعداد و کلیت مراحل ممکن است با توجه به شرایط داوطلب تغییر کند. در ادامه به معرفی اجمالی این مراحل می پردازیم.

 

فاز اول برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا

فاز اول برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا، در واقع ابتدای فرایند آماده سازی شما برای کنکور ارشد هوافضا است. بعد از تعیین دروس و تهیه منابع، فاز اول برنامه ریزی شروع می شود.

 

فاز اول برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا : هدف

هدف فاز اول برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا، مطالعه و فهم دروس می باشد.

ممکن است در مطالعه برخی از دروس به دلایل زیر مشکلاتی برای داوطلب وجود داشته باشد:

  1. وجود فاصله زمانی زیاد، بین گذراندن درسی در دانشگاه با مطالعه آن برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا.
  2. تغییر رشته داوطلب و پاس نکردن دروس رشته مهندسی هوا فضا

داوطلب باید در فاز اول برنامه ریزی، تمام تمرکز خود را بر روی مطالعه و فهم دروس قرار دهد و هیچ مطلبی را نفهمیده رها نکند. زیرا در فاز های بعدی زمانی برای فهم دروس وجود ندارد.

 

فاز اول برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا : تست زنی

اگر چه در فاز اول برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا تمرکز بر روی مطالعه و فهم مباحث است اما حتما تست زنی هم باید انجام شود. زیرا با تست زنی مباحث به حافظه بلند مدت منتقل می شود. بزرگترین اشتباه در این فاز، مطالعه مطالب بدون حل تست می باشد.

 

 

در فاز اول برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا، دو سوم زمان به مطالعه و یک سوم به تست زنی اختصاص داده می شود.

 

مطالعه مطالب بدون حل تست باعث سرعت بخشی به فرآیند برنامه ریزی و آرامش خاطر داوطلب می شود؛ اما با شروع فاز دوم برنامه ریزی، داوطلب متوجه خواهد شد که قسمت زیادی از مطالب را فراموش کرده است و یا کاربرد آن ها را در تست زنی نمیداند. بنابراین حل تست هر چند به میزان کم، در فاز اول برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا فراموش نشود.

 

فاز اول برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا: مرور مطالب

در تمام طول دوره اول (فاز اول) برنامه ریزی، برای جلوگیری از فراموشی مطالب مطالعه شده در ابتدای فاز، باید به مرو آن ها بپردازید.

تیم مشاوره و برنامه ریزی مهندسی هوا فضا 3گام، حداقل یک روز در هفته را به مرور این مطالب اختصاص می دهد. هر سر فصل بعد از تمام شدن، در دو هفته اول یک بار و در هفته های دیگر نیز در برنامه مرور قرار می گیرد و باعث می شود مطالب فراموش نشوند. بنابراین بدون مرور کردن مطالب، پیش نروید.

در انتهای فاز اول، داوطلب یک دور کامل همراه با تست مطالب را مطالعه و حداقل دو بار، تمام سر فصل ها را مرور کرده است.

 

فاز دوم برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا

در فاز دوم برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا، تمرکز بر روی تست زنی است. یک سوم زمان به مطالعه و دو سوم به تست زنی اختصاص داده می شود. در فاز دوم، یک بار دیگر مطالب مطالعه و تست زنی انجام می شوند. داوطلب باید با مطالعه سریع درس نامه و خلاصه های جمع آوری کرده، برای تست زنی آماده شود و بیشتر زمان خود را به تست زنی اختصاص دهد.

در این فاز همچنان برنامه مرور برقرار است و تا انتهای این فاز، یک یا دو بار دیگر دروس مرور می شود.

 

 

در فاز دوم برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا، باید تمرکز بر روی تست زنی و یادگیری نکات تستی باشد. اگر در فاز قبلی دروس به خوبی مطالعه و مرور شده باشند در این فاز مشکل زیادی نخواهید داشت.

 

فاز جمع بندی برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا

فاز جمع بندی برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا که بسیار هم مهم است، به طور کامل به تست زنی و مرور کنکور های سال های گذشته اختصاص پیدا می کند. روش انجام این کار کاملا وابسته به شرایط هر داوطلب و با نظر مشاور انجام می شود؛ اما حتما باید تست  تمامی دروس مطالعه شده و کنکورهای سال گذشته بررسی شوند.

 

فاز جمع بندی بر اساس شرایط داوطلب و نظر مشاور، به طور کامل به تست زنی و مرور کنکورهای سال های گذشته می پردازد.

 

 

برنامه ریزی برای داوطلبان رشته هوا فضا و داوطلبان تغییر رشته ای

با توجه به این که رشته مهندسی هوا فضا یکی از رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد است، داوطلبان هر رشته که دارای مدرک کارشناسی می باشند، می توانند در کنکور ارشد مهندسی هوا فضا شرکت نمایند. چون بسیاری از شرکت کنندگان کنکور ارشد مهندسی هوا فضا از رشته های دیگر هستند، تیم مشاوره و برنامه ریزی 3گام  یک برنامه ریزی کلی برای این داوطلبان منتشر کرده است. بدیهی است که شرایط هر داوطلب متفاوت است و روش مطالعه با توجه به رشته ی پایه ی داوطلب تعیین می گردد. برای مطالعه متن کامل برنامه ریزی برای داوطلبان با مدرک کارشناسی هوا فضا و داوطلبان تغییر رشته ای کنکور ارشد هوا فضا به ادامه مطلب مراجعه نمایید.