تحلیل سوالات ارشد عمران 97 و مقایسه با سوالات ارشد عمران 96

تحلیل دروس و بودجه بندی کنکور ارشد عمران 97 و مقایسه با کنکور ارشد عمران 96 دید خوبی را به داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور ارشد عمران 98 را دارند می دهد. این داوطلبان با سطح سوالات و بودجه بندی آن ها آشنا می شوند. همچنین می توانند برای مطالعه و تست زنی دروس این رشته برنامه ریزی جامع و بهتری را داشته باشند. در این زمینه دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران هم می تواند به تحلیل و آشنایی بیشتر داوطلبان با سوالات ارشد عمران کمک کند.

 

تحلیل سوالات زبان انگلیسی ارشد 97 و مقایسه با کنکور ارشد 96

در این بخش به تحلیل سوالات زبان انگلیسی کنکور ارشد 97 که شامل چهار بخش لغات عمومی، گرامر، لغات تخصصی، بخش ریدینگ زبان تخصصی می پردازیم.

 

  1. تحلیل سوالات لغات عمومی زبان انگلیسی ارشد 97

سطح سوالات در بخش لغات زبان عمومی کنکور ارشد 97، متوسط رو به ساده می باشد و جملات ساده در سوالات به کار گرفته شده است. در مجموع با تحلیل سوالات زبان ارشد امسال می توان گفت که سطح سوالات هم سطح زبان کنکور ارشد 96 می باشد.

 

  1. تحلیل سوالات گرامر زبان انگلیسی ارشد 97

سوالات در بخش گرامر انگلیسی کنکور ارشد 97، بسیار سنگین و چالش برانگیز بوده است، به خصوص سوال 13 زبان انگلیسی که احتمالا این سوال از کنکور ارشد امسال حذف شود.

 

  1. تحلیل سوالات لغات تخصصی زبان ارشد 97

سوالات لغات تخصصی زبان کنکور ارشد 97، جز سوالات بسیار ساده ارزیابی می شود که به راحتی قابل پاسخگویی می باشند.

 

  1. تحلیل سوالات ریدینگ زبان تخصصی ارشد 97 

امسال اولین سالی بود که در کنکور ارشد عمران بخش Reading حذف شده بود. به جای آن از کلوز تست و متون کوتاه به اسمShort text  استفاده شده بود. سطح تست های short text راحت و به راحتی قابل زدن بود. دو سوال کلوز تست با یک نگاه کلی و حذف گزینه قابل حل بود. ( کلمه risk  )

روی هم رفته می توان گفت سطح سوالات زبان عمومی نسبت به کنکور ارشد 96 تغییری نکرده و ساده بوده است ولی سطح سوالات زبان تخصصی بسیار راحت تر از کنکور ارشد 96 می باشد. در کل سوالات زبان کنکور ارشد امسال راحت بوده و به راحتی میشد حداقل 40 درصد را در این درس کسب کرد.

با توجه به تحلیل بالا، این نکته جالب و قابل توجه می باشد که تمام مطالب فوق پیش بینی شده و در برنامه ریزی ها و مشاوره های داده شده به داوطلبان موسسه 3گام، دیده شده بود. برای درس زبان ارشد تمام تمرکز مشاوره های موسسه بر روی لغات زبان عمومی و ریدینگ های قوی زبان تخصصی بود. هر چند که امسالReading  از کنکور ارشد حذف شده بود ولی پاسخگویی به سوالات مربوط بهShort text  برای داوطلبان بسیار ساده شده بود. این امر باعث شد که تمام داوطلبان به خصوص افرادی که سطح زبان ضعیفی داشتند و می خواستند زبان را از برنامه مطالعاتی خود حذف نمایند، برد کنند، چون با راهنمایی گروه دوباره شروع به خواندن زبان کردند.

 

دقیق ترین تخمین رتبه ارشد عمران را به پیشنهاد مشاوران ما در سایت 3گام مطالعه کنید.

 

 

کانال تلگرام رشته مهندسی عمران راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

تحلیل سوالات ریاضی ارشد عمران 97 و مقایسه با کنکور ارشد عمران 96

سوالات ریاضی ارشد عمران 97 به دو بخش ریاضی 1، ریاضی 2 و معادلات دیفرانسیل تقسیم می شود. سطح سوالات ریاضی در کنکور کارشناسی ارشد عمران امسال متوسط بوده و هم شامل سوالات سخت و سنگین و هم راحت می باشد. در حالی که سوالات معادلات دیفرانسیل سنگین و سخت بوده است.

به طور کلی سوالات ریاضی ارشد عمران 97 نسبت به کنکور ارشد 96 سطح سخت تری داشت. میانگین این درس نسبت به کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته کاهش خواهد داشت.

پس از آنالیز سوالات ریاضی کنکور ارشد 97، این نکته جالب و قابل توجه بود که تمام پیش بینی ها در مورد سختی کنکور کاملا درست و تمام این نکات و پیش بینی ها در برنامه داوطلبان موسسه 3گام اعمال شده بود. این قضیه باعث شد که اکثر داوطلبان علاقه مند به ریاضی، با مشاوره های دقیق موسسه 3گام به این نتیجه برسند که اولویت های خود را باید تغییر دهند. این قضیه هم منجر به منفعت آن ها  شد و هم باعث شد روی دروس دیگر آن ها تاثیر زیادی بگذارد. همچنین این داوطلبان با انگیزه بیشتری سر جلسه حاضر شده بودند.

 

تحلیل سوالات جامدات ارشد عمران 97 و مقایسه با کنکور ارشد عمران 96

در این بخش به تحلیل سوالات جامدات کنکور ارشد 97 که شامل دو بخش مقاومت مصالح، تحلیل سازه می باشد، می پردازیم.

 

  1. تحلیل سوالات مقاومت مصالح ارشد عمران 97

سوالات بخش مقاومت مصالح ارشد عمران در 3 سوال با مباحث فولاد ترکیب شده بود. با تحلیل و در نظر گرفتن موضوعات زیر سطح سوالات مقاومت مصالح در کنکور ارشد 97 بسیار سنگین، مفهومی و وقت گیر ارزیابی می شود.

  • بسیاری از دانشجویان درس طراحی سازه های فولادی را در کنکور ارشد عمران امسال کنار گذاشته بودند،
  • وقت گیر بودن حل چند سوال به دلیل محاسبات زیاد
  • استفاده از رابطه فون میس در یک سوال درس فولاد که نیاز به حفظ این رابطه داشت، در غیر این صورت داوطلب نمی توانست این سوال را حل کند.
  • غلط بودن یکی از سوالات مقاومت مصالح

سطح سوالات مقاومت مصالح در کنکور ارشد عمران 97 نسبت به ارشد عمران 96 بسیار سخت تر بوده است.

 

  1. تحلیل سوالات سازه ارشد عمران 97

سوالات بخش تحلیل سازه ارشد عمران 97، بجز سه سوال، سنگین، مفهومی و وقت گیر بوده اند.

سوالات بخش تحلیل سازه کنکور کارشناسی ارشد عمران امسال نسبت به سال قبل سخت تر شده بود. در مجموع اگر داوطلبی می توانست به 20 درصد سوالات پاسخ دهد، درصد قابل خوبی برای این درس به حساب می آید. در مقایسه با کنکور ارشد عمران 96، میانگین درصد این درس کاهش شدیدی خواهد داشت.

متاسفانه امسال هم مانند کنکور ارشد عمران 96 این درس بسیار سخت بود. به دلیل تغییر ساختار کنکور، در مشاوره های موسسه 3گام، احتمال عدم پیش بینی دقیق این درس گفته شده بود.

 

 

 

تحلیل سوالات مکانیک خاک و پی ارشد عمران 97 و مقایسه با کنکور ارشد عمران 96

سوال اول مکانیک خاک و پی در ارشد عمران 97 مربوط به روابط وزنی حجمی می باشد. این سوال برعکس کنکور ارشد عمران 96 که بسیار ساده مطرح شده بود، کمی پیچیده تر بود و زمان بیشتری برای حل نیاز داشت. اما سوال بخش نامگذاری خاک راحت بود. سوال شیروانی مشابه کنکور ارشد عمران 95 طرح شده بود و اگر داوطلب آن سوال را می دید می توانست به راحتی تست را بزند. همچنین از مبحث لایه آرتزین سوال مطرح شده بود. در مباحث نشست و تحکیم خاک تمام سوالات راحت بود به جز سوال مربوط به نشست آنی که نیاز به حفظ فرمول داشت و اگر داوطلب آن فرمول را می دانست می توانست به راحتی تست را حل کند.

مباحث مربوط به مقاومت برشی خاک، از مباحث راحت کنکور ارشد عمران امسال بود و نیاز به محاسبه زیاد مثل کنکور ارشد عمران 94 و 95 نداشت. همینطور طبق روال هر سال از فصل 4 پی که مربوط به آزمایش های صحرایی خاک است، سوال آمده بود که از سوالات راحت کنکور ارشد امسال به حساب می آمد.

در یک نگاه کلی با تحلیل سوالات این بخش می توان به این نتیجه رسید که سطح سوالات مکانیک خاک و پی در کنکور ارشد عمران امسال هم چنان راحت بوده ولی نسبت به سوالات کنکور کارشناسی ارشد عمران 96 کمی سطح سوالات سخت تر شده بود. در کل سوالات این درس در کنکور ارشد امسال متوسط به ساده ارزیابی می شود.  

 

تحلیل سوالات مکانیک سیالات و هیدرولیک ارشد عمران 97 و مقایسه با کنکور ارشد عمران 96

سوالات درس مکانیک سیالات به نسبت کنکور ارشد عمران 96 راحت تر بود و به جز یک تست سخت سوالات استاندارد تر مطرح شده بود.

در بخش مکانیک هیدرولیک، سوالات تکراری از کنکورهای ارشد عمران سال های پیش هم به چشم می خورد و داوطلبان به راحتی می توانستند تمام هشت تست هیدرولیک کنکور ارشد امسال را بزنند.

 تحلیل سوالات این درس نشان می دهد که همانند کنکور ارشد 96 خبری از سوالات گنگ و خارج از سیلابس کارشناسی عمران نبود و سطح سوالات راحت تر شده بود .

 

کانال تلگرام رشته مهندسی عمران راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

تحلیل سوالات راه سازی ارشد عمران 97 و مقایسه با کنکور ارشد عمران 96

سطح سوالات راه سازی کنکور ارشد عمران 97، جدیدتر و متفاوت تر از چند سال اخیر بود. نسبت به کنکورهای ارشد عمران سال های گذشته سطح سوالات سخت تر شده بود. تعداد سوالات محاسباتی نیز به سه سوال افزایش یافته بود. هم چنین در کمال ناباوری به طور مستقیم از فصل هشت راه سازی مبحث ترافیک سوال آمده بود. این بخش از کنکور ارشد عمران 90  تا کنکور ارشد عمران 96، اصلا سوالی نیامده و کم رنگ شده بود.

در مجموع سطح سوالات راه سازی در کارشناسی ارشد عمران امسال استاندارد و متوسط ارزیابی می شود.

 

تحلیل سوالات روسازی ارشد عمران 97 و مقایسه با کنکور ارشد عمران 96

سوالات روسازی کنکور ارشد عمران 97 همانند کنکور ارشد عمران 96 راحت بود و در کم ترین زمان ممکن داوطلب می توانست 4 تست را درست و به راحتی حل کند. فقط سوال اول روسازی در کنکور ارشد امسال سخت و وقت گیر بود.

 

تحلیل سوالات سازه های فولادی ارشد عمران 97 و مقایسه با کنکور ارشد عمران 96

سوالات سازه های فولادی در کنکور ارشد عمران 97 بر عکس کنکور های ارشد عمران سال های گذشته، بسیار سنگین و وقت گیر بود و بیشتر سوالات محاسباتی مطرح شده بود. بر خلاف کنکور ارشد عمران 96 که تعداد سوالات محاسباتی شاید به 4 سوال می رسید و بیشتر سوالات مفهومی و آئین نامه ای آمده بود، سطح سوالات سازه های فولادی در کنکور ارشد عمران 97، به سمت سوالات محاسباتی سنگین رفته بود. سوالات حاوی پارامترهای بسیار زیاد در کنکور ارشد عمران امسال به چشم می خورد و از تمامی مباحث مانند تیر، خمش، برش، فشار ( ستون )، جوش، پیچ و .. سوال آمده بود.

 

تحلیل سوالات سازه های بتنی ارشد عمران 97 و مقایسه با کنکور ارشد عمران 96

سطح سوالات سازه های بتنی کنکور ارشد عمران 97 بر عکس کنکورهای ارشد عمران سال های گذشته بسیار راحت بوده ولی سوالات به صورت نا عادلانه تقسیم شده است. از بخش برش فقط 7 سوال آمده بود. یعنی اگر داوطلب بخش طراحی برش بتن را خوانده بود، قطعا میتوانست 5 سوال را به راحتی حل کند.

مطالعه آنالیز دقیق سوالات مطرح شده در کنکور ارشد عمران 97 برای داوطلبان متقاضی این رشته قطعا سودمند است و در برنامه ریزی و کیفیت مطالعه آن ها بسیار موثر می باشد. اما موضوع بسیار حائز اهمیت، این است که کنکور ارشد عمران 98 و یا سال های آتی چه روندی خواهد داشت !

کسانی موفق به کسب رتبه در کنکور کارشناسی ارشد هستند که  بدانند چه بخوانند و چه نخوانند !

به عنوان مثال برنامه تمام داوطلبان بدون استثنا بر روی دروس خاک و آب متمرکز بود که در کنکور ارشد امسال این مسئله خیلی به نفعشان شد. برای دروس طراحی بتن و فولاد، هیچ پیش بینی دقیقی انجام نشده بود و در برنامه داوطلبان  موسسه 3گام  کمرنگ تر از بقیه دروس بود که باز هم به نفع تمام دانشجویان تحت پوشش موسسه شد.

در آخر می توان گفت که تحلیل کنکور کارشناسی ارشد، دید خوبی به داوطلبان می دهد ولی هیچ نتیجه ای در مورد کنکور ارشد سال آتی نمی توان از آن گرفت. زیرا این کار نیاز به آنالیز دقیق، مطالعه جزوات دانشگاهی اساتید طراح، تجربه و  ... دارد. مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور کارشناسی ارشد سال آینده نیاز به تخصص بالایی دارد تا داوطلب بتواند در کمترین زمان بیشترین بهره را ببرد.