تحلیل سوالات ریاضی 1 ارشد MBA:

یکی از مهم ترین اصول موفقیت در هر کنکور و امتحانی روش خواندن و یا به اصطلاح قلق مطالعه دروس می باشد. در این مطلب روش خواندن و مطالعه درس ریاضی عمومی (1) کنکور ارشد مدیریت کسب و کار یا MBA را مورد بررسی قرار داده ایم. همچنین داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار می توانند مطالب زیر را در سایت 3گام مطالعه کنند:

بهترین منابع ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (mba)

تحلیل و بودجه بندی سوالات کنکور ارشد مدیریت کسب و کار​

مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور ارشد مدیریت کسب و کار​

 

  • تابع: به نظر می رسد در سال های اخیر، توجه طراحان سوال در درس ریاضی عمومی (1) کنکور ارشد MBA به هیچ وجه بر روی تابع نبوده، هر چند گاهی برای غافلگیر کردن داوطلبان، دست به چنین کار هایی زده می شود. به نظر نمی رسد در سال های آینده این وضعیت تغییر کند. به هر حال، چه از تابع سوالی بیاید و چه نیاید، به دلیل پایه ای بودن مطلب لازم است که هر چند روزنامه وار و جهت مرور مطالعه شود.

 

  • حد و پیوستگی: وضعیتی تقریبا مشابه تابع دارد، با این تفاوت که اهمیت تابع به دلیل پایه ای بودنش، خیلی در مورد حد و پیوستگی صادق نیست. در کنکور 96 هم که طراحان در درس ریاضی عمومی (1) کنکور ارشد MBA یا مدیریت کسب و کار قید طرح سوال از این سرفصل را زدند. به نظر نمی رسد در آینده به این موضوع توجه شود.

 

  • مشتق: دوران خیلی خوشی در دید طراحان سوالات ریاضی  عمومی (1)در کنکور ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) داشت! اگر روند طراحی سوالات تغییر نکند، که به نظر نمی رسد تغییر کند، اهمیت این مبحث کمتر و کمتر می شود.

 

 

  • انتگرال: سال به سال مهم تر شده و نظر طراحان هم، به نظر می رسد که، روی همین مبحث باشد. احتمالا امسال هم درصد بالایی از سوالات کنکور ارشد مدیریت کسب و کار یا همان MBA در درس ریاضی عمومی (1) را به خود اختصاص خواهد داد.

 

  • مختصات قطبی: شاید کم اهمیت ترین، والبته کم حجم ترین مبحث ریاضی عمومی (1) در کنکور ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) باشد. اگر وقت ندارید نخوانید و اگر دارید، شاید!

 

  • اعداد مختلط: بی تغییر ترین مبحث در درس ریاضی عمومی (1) در کنکور ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) است. همیشه از این مبحث کوتاه ولی مفهومی، 2 سوال مطرح شده و این بار هم به نظر می رسد که همین روند وجود داشته باشد.

 

  • دنباله و سری، همیشه تعداد زیادی تست داشته و این روند قطعا ادامه پیدا خواهد کرد. مفهومی بودن (و شاید کمی سخت بودن) اهمیت این موضوع را برای طراحان دو چندان کرده است. به هیچ وجه از خواندن دقیق این فصل غافل نشوید.

جهت مشاهده بودجه بندی سوالات ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) درس هوش و استعداد تحصیلی (جی مت- Gmat) و سایر دروس به لینک زیر مراجعه کنید:

 

 

جمع بندی:

با توجه به سیر طراحی سوالات، به نظر می رسد طراحان علاقه دارند حتما 15 سوال به ریاضی عمومی 1 و 15 سوال به ریاضی عمومی 2 اختصاص دهند. از آنجا که حتماً باید درصد خیلی خوبی را برای کسب رتبه خوب در کنکور ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) در درس ریاضی داشته باشید، ما علاوه بر پیش بینی دقیق تعداد سوالات احتمالی از هر مبحث در درس ریاضیات عمومی، شگرد حل مسئله و تست زنی در درس ریاضیات را در جریان مشاوره ها به شما اموزش می دهیم. درصد پایین در ریاضی مساویست با رتبه خیلی بد و احتمالا عدم قبولی در کنکور ارشد MBA.

برای دریافت این پیش بینی ها و مشاوره های پیگیرانه باید در پنل مشاوره و برنامه ریزی3گام ثبت نام کرده و عضو شوید.