دروس و ضرایب دروس کارشناسی ارشد تغذیه

دروس و ضرایب دروس کارشناسی ارشد تغذیه در اینجا آمده است. در واقع دروس تغذیه، بیوشیمی عمومی، فیزیولوژی و زبان که از بهترین منابع کارشناسی ارشد علوم تغذیه هستند را باید برای کارشناسی ارشد تغذیه وزارت بهداشت مطالعه کنید و اهمیت و ضریب آن ها توضیح داده شده است.

 

دروس و ضرایب دروس کارشناسی ارشد تغذیه- درس تغذیه:

ضریب درس تغذیه در کنکور کارشناسی ارشد تغذیه 4 می باشد. یک درس بسیار پر اهمیت با ضریب بالا. دروسی که در ادامه به آن اشاره خواهد شد ضریب پایین تری نسبت به این درس دارند، بنابریان شما داوطلبان عزیز کارشناسی ارشد تغذیه وزارت بهداشت، اولین گامی که برای رسیدن به قبولی در این کنکور بر می دارید سرمایه گذاری روی این درس می باشد. منابعی که از درس تغذیه وجود دارد، منابع رفرنسی چون کتاب های کراوس و مادرن، که از شناخته شده ترین منابع این درس هستند، می باشند. تالیفات داخلی که برگرفته و چکیده ای از این منابع هستند هم وجود دارند که خواندنشان برای داوطلب راحتتر و قابل فهم تر می باشد. در ابتدا پیدا کردن یک منبع مفید و خلاصه که متن سلیس و روانی داشته باشه برای شما در اولویت قرار می گیرد. دومین گام موثر و مهم، تکرار و مرور چندباره در این درس و در واقع انتخاب بهترین روش خواندن درس تغذیه در کنکور ارشد وزارت بهداشت می باشد. درس تغذیه نکات زیادی دارد که اگر در زمان مناسبی شروع به درس خواندن کنید، می توانید طوری  برنامه ریزی کنید که تا روز کنکور چند بار بتوانید این درس را مرور کنید. خب حالا در گام بعدی باید در هنگام مرور و درس خواندنتان حتما از نکات مهم نت برداری کنید، به طوری که تا روز کنکور خیلی از مطالب کاملا ملکه ذهنتون شده و همین امر اعتماد به نفس شما رو در سر جلسه کنکور برای پاسخ به سوالات بیشتر خواهد کرد. کسانی هم که دیرتر شروع به درس خواندن می کنند می توانند با بررسی سوالات سال های گذشته، قسمت هایی که مهم هستند را ارزیابی کنند تا با وقت کمی که دارند فقط جاهایی که چندبار در سوالات کنکور چندسال اخیر تکرار شده را بخوانند و از خیر بقیه مطالب بگذرند ولی همونهایی هم که میخوانند باید دقیق و خوب تمرین کنند و تست ها را مدام مرور کنند.

 

 

دروس و ضرایب دروس کارشناسی ارشد تغذیه- درس بیوشیمی عمومی:

درس بیوشیمی در این کنکور ضریب 2 دارد. با اینکه ضریب به نسبت پایینی دارد اما هرجا که صحبت از درس بیوشیمی باشد باید خودتون رو برای یک درس حجیم و پر از نکته آماده کنید. رفرنس های زیادی برای این درس وجود دارد، چه تالیفی و چه ترجمه. بیوشیمی لنینجر، هارپر، استیرر و دولین شناخته شده ترین منابع هستند. تألیفات داخلی نیز که برگرفته و چکیده ای از این منابع اصلی می باشند کم نیست. اما چطور باید بیوشیمی را خواند که بتوان بهترین نتیجه را گرفت. در ابتدا باید ویژگی های این درس رو پیدا کنیم: حجیم بودن، نکات حفظی زیاد و مطالب مشابه، فرار بودن مطالب از ویژگی های این درس می باشد که با توجه به اینها داوطلب باید نحوه خواندنش رو طوری تنظیم کند که تسلط کامل رو در آخر به مطالب داشته باشد. بعد از اینکه ویژگی ها رو مشخص کردیم با توجه به نحوه خواندن خود باید بدانیم چگونه آن را مطالعه کنیم. برای اینکه حجم مطالب را کاهش دهیم می توانیم خلاصه برداری و نت برداری داشته باشیم. مطالبی که به شدت حفظی و فرار هستند رو مرور و مرور و مرور کنیم. مفاهیم رو در کنار مفاهیم دیگر بیاموزیم و فقط به یادگیری تک بعدی مطالب نپردازیم. مطالب می توانند بهم مرتبط باشند. اگر در زمان مناسب شروع به درس خواندن کنیم می توانیم همراه با درسنامه تستهایی که با پاسخ تشریحی هستند را کار کنیم و نکات مهمی که چندبار تکرار شده اند رو نت برداریم. برنامه ریزی در مورد این درس بسیار اهمیت دارد چرا که در وهله اول برای خودمون مشخص می کنیم که چند بار می توانیم تا روز کنکور نکات خلاصه و نت برداری های خود را مرور کنیم و تسلط کامل بر این درس پیدا کنیم. کسانی که دیرتر شروع به خواندن این درس می کنند باید هوشمندانه تر عمل کنند. یعنی نیازی نیست از همه مطالبی که می خوانند نت بردارند بلکه با بررسی دقیق و جز به جز کنکورهای وزارت بهداشت بیوشیمی سالهای گذشته مطالبی که بارها تکرار شده رو با دقت بخوانند و مرور کنند و به جای خلاصه نویسی تستها رو تمرین کنند  و خوب بخوانند.

برای اینکه درک بهتری از خواندن بیوشیمی داشته باشید، بهتر است لینک پایین را مطالعه کنید:

بهترین روش خواندن درس بیوشیمی آزمون ارشد وزارت بهداشت

 

کارشناسی ارشد تغذیه وزارت بهداشت، یکی از رشته های پرطرفدار و البته سخت برای قبولی است. بسیاری از کسانی که در کنکور ارشد وزارت بهداشت در رشته تغذیه موفق بوده اند به وضوح عامل موفقیت خود را در برنامه ریزی مشخص، تعداد مرورهای بالا و استفاده از منابع خوب و البته پشتکار و تلاش خود و استفاده از راهنمایی های خوب کسانی که در سال های گذشته رتبه های خوب به دست اورده اند عنوان کرده اند. موسسه 3گام با داشتن مشاوران مجرب و یک سیستم بسیار خاص در امر برنامه ریزی می تواند عوامل اصلی موفقیت رتبه های برتر را برای شما پیاده سازی کند. برای ورود به پنل مشاوره و برنامه ریزی می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید.

 

 

دروس و ضرایب دروس کارشناسی ارشد تغذیه- درس فیزیولوژی:

با اینکه ضریب این درس 2 می باشد اما درسی حجیم و سنگین می باشد و به گفته بسیاری از داوطلبان کنکور ارشد تغذیه عملا روی مخ ترین و سنگین ترین درس برای یادگیر می باشد. منبع پیشنهادی برای این درس فیزیولوژی گایتون می باشد که خواندنش بسیار وقت گیر است. فیزیولوژی اندام های داخلی بدن در این درس کاملا جز به جز همه ی مکانیسم ها و عملکرد های ارگان های بدن رو بررسی می کند. به طوری که در گام اول برای خواندن این درس، بسیار عمیق و مفهومی باید روی آن تمرکز کنیم. گام دوم این است که بخاطر حجیم بودن این درس بهتر است در هنگام مطالعه عمیق و مفهومی، حتما خلاصه برداری هم انجام دهیم که در زمان مرور از خلاصه برداری های خود مرور را انجام دهیم. این درس با اینکه همانند درس بیوشیمی حجیم است اما خبر خوب اینکه به نسبت بیوشیمی مطالبی که خیلی شبیه به هم و فرار هستند رو ندارد، از این رو با عمیق و مفهومی خواندن این درس در کنار نت برداری و خلاصه برداری می توانیم  به نحوی برنامه ریزی کنیم که بازه های مرور آن براساس استانداردهای یادگیری و به خاطر سپردن مغز تطابق داشته و بهترین بازدهی را داشته باشد.

 

دروس و ضرایب دروس کارشناسی ارشد تغذیه- درس زبان:

زبان مهارتی است که همه ما می توانیم آن را کسب کنیم و نه تنها در کنکورها اهمیت بالایی دارد بلکه در تمام مراحل زندگی ما میتواند بسیار کارآمد ومفید واقع شود. اگر داوطلبان بتوانند در این درس درصد بالایی بزنند بهترین رتبه را در کنکور ارشد کسب می کنند. از آنجایی که زبان انگلیسی از جمله زبان های جهانی می باشد منابع بسیار زیاد و متعددی برای این درس وجود دارد. منبع معرفی شده برای این درس، کتاب زبان امیر لزگی که شناخته ترین کتاب کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت است، می باشد. کتاب های معروفی چون 504 واژه، 1100 واژه و لغات ضروری تافل مهارت زبان عمومی را بهبود می بخشند. اگر زبان خوبی دارید بهتر است که روی زبان تخصصی تمرکز کنید. اما اگر زبان ضعیفی دارید بهتر است که جوری برنامه ریزی کنید که همیشه و هرجا بتوانید زبان را بخوانید. فقط باید در نظر بگیرید زبان بسیار فرار است نیازمند تکرار بسیار.پس زبان را جدی بگیرید حتی به اندازه درس هایی که ضریب مشابه این درس دارند چرا که درصد آن برای شما تعیین کننده است. پس زبان را در برنامه خود حتما قرار بدید و با آن ارتباط خوبی برقرار کنید. داشتن دایره لغات بالا و سرعت عمل در درک مطلب و آشنایی با تکنیکهای درک مطلب، به شما کمک خیلی زیادی خواهد کرد.

 

کارشناسی ارشد تغذیه وزارت بهداشت، یکی از رشته های پرطرفدار و البته سخت برای قبولی است. بسیاری از کسانی که در کنکور ارشد وزارت بهداشت در رشته تغذیه موفق بوده اند به وضوح عامل موفقیت خود را در برنامه ریزی مشخص، تعداد مرورهای بالا و استفاده از منابع خوب و البته پشتکار و تلاش خود و استفاده از راهنمایی های خوب کسانی که در سال های گذشته رتبه های خوب به دست آورده اند عنوان کرده اند. موسسه 3گام با داشتن مشاوران مجرب و یک سیستم بسیار خاص در امر برنامه ریزی می تواند عوامل اصلی موفقیت رتبه های برتر را برای شما پیاده سازی کند. برای ورود به پنل مشاوره و برنامه ریزی می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید.