خانم فریبا اشرفی نیا رتبه 3 روانشاسی تربیتی سال 96

خانم فریبا اشرفی نیا رتبه 3 روانشاسی تربیتی سال 96

تاریخ شروع برنامه ریزی و مشاوره با 3گام: سوم مهر ماه سال 95

معجزه سه هفته مانده به کنکور با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم

 

 

 

با ثبت نام در سایت 3گام مصاحبه های رتبه های برتر کنکور ارشد روانشناسی را به طور کامل گوش کنید و همچنین به توصیه رتبه های برتر و مشاوران ما مطالب زیر را در سایت 3گام مطالعه کنید:

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد روانشناسی

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد روانشناسی

 

خودتان را معرفی کنید؟

با عرض سلام. من فریبا اشرفی نیا هستم.

 

لیسانس را در چه رشته ای، چه دانشگاهی و با چه معدلی گذرانده اید؟

ورودی سال 92 در رشته ی روانشناسی بدون گرایش در دانشگاه شهید بهشتی هستم و با معدل 18/20  فارغ التحصیل شدم.

 

در کنکور کدام رشته در کنکور کارشناسی ارشد شرکت و چه رتبه ای را در کنکور کسب کرده اید؟

داوطلب روانشناسی و گرایش تربیتی بودم و رتبه ی 3 در گرایش تربیتی و 72 کودکان استثنایی را کسب کردم.

 

چه درصد هایی را در کنکور در هر درس زده اید؟

گرایش تربیتی متشکل از 5 درس است.

زبان:  54/44

آمار و وروش تحقیق:35  

روانشناسی رشد:70  

روانشناسی عمومی 68/89

و روانشناسی تربیتی:61/67

 

سخت ترین و آسانترین درس برای شما در کنکور چه درسی بود؟

سخت ترین آمار و راحت ترین رشد  بود.

 

 

 

کارنامه رتبه 3 کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی 96
کارنامه رتبه 3 کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی 96

 

 

 

چرا این رشته و گرایش را برای مقطع کارشناسی ارشد خود انتخاب کردید؟

برای انتخاب رشته روانشناسی دلایل بسیاری وجود داشت اما به طور موجز باید خدمتتنان عرض کنم به دنبال رشته ای بودم که مستقیما با افراد سر و کار داشته باشم و کمک و خدمت ارائه شده ام را به طور ملموس حس کنم.این رشته به دلیل کمک به انسان ها و حل پاره ای مسائلشان,رضایت دورنی مرا فراهم می کند.با توجه به روحیاتم و شرایط  روز جامعه, گرایش تربیتی را انتخاب کردم زیرا که به کار در محیط  تعلیم و تربیت و ارتباط با کودک و نوجوان شدیدا علاقه مندم.

 

از چه زمانی تصمیم گرفتید تا برای کنکور به صورت جدی برنامه ریزی کنید؟

پیش از تابستان 95 در کلاس ها و کارگاه های فراوانی شرکت کردم تا گرایش مورد علاقه ام را بیابم و هنگامی که در مورد تربیتی تا حد زیادی مطمئن شدم ,پیگیر منابع و کارنامه های داوطلبان سال های گذشته شدم و از شهریور برنامه هایم به طور جدی تر رنگ و بوی کنکور به خود گرفت البته بیشتر وقتم صرف زبان میشد, اما از آبان به بعد به دلیل تداخل دروس دانشگاه و پروژه کارشناسی، تمرکزم بر ارشد کمتر بود اما فروردین به بعد این عقب ماندن را با برنامه ی فشرده و منسجم جبران کردم هرچند به مطالعه دقیق آمار و روش تحقیق نرسیدم.

 

 

 

ساعات مطالعه شما چقدر بود و به مرور زمان چه تغییراتی کرد؟

شهریور ماه بیشتر صرف کلاس زبان و مطالعه زبان شد و حدودا سه ساعت در روز مطالعه داشتم و زمینه روانشناسی هیلگارد را هم در کنارش مطالعه می کردم، فصل پاییز حدودا شیش هفت ساعت مطالعه داشتم و بعد از آن یک وقفه طولانی افتاد هرچند هیچگاه مطالعه ارشد را کاملا کنار نگذاشتم اما مجبور بودم پراکنده بخوانم اسفند ماه دوباره شروع کردم و با ساعت مطالعه کم پیش رفتم اما از شانزده فروردین تا روز قبل از کنکور ,روزانه پانزده تا شانزده ساعت مطالعه داشتم.

 

از چه منابعی برای کنکور استفاده کردید و این منابع را چطور انتخاب کردید و چه کسی به شما معرفی کرد؟

با توجه به اینکه از برنامه ام به خاطر مسائلی که عرض کردم، مقدار زیادی جا ماندم مجبور به مطالعه کتاب های کنکور شدم و به کتب اصلی نمی رسیدم و برای دروس رشد و عمومی و روش تحقیق و تربیتی از کتاب های مدرسان استفاده کردم و اولویت بعدی ام در تربیتی کتاب ماهان بود و در درس عمومی جزوه کیهان و کتاب پوران پژوهش و در رشد هم کتاب تست پوران پژوهش را مطالعه کردم. برای زبان فقط قسمت های اندکی از کتاب سید محمدی را خواندم اما از آنجایی که پایه زبانم نسبتا خوب بود دروس دیگر را در اولویت قرار دادم تا خودم را برسانم. همه ی این کتاب ها را آقای افشار، مشاور بنده در  3گام معرفی کردند و اولویت بندی هم زحمت ایشان بود .

 

 

 

چگونه با موسسه 3گام آشنا شدید؟

مرداد ماه 95 که تصمیم جدی به قبولی در کنکور گرفته بودم در بین سایت های کنکور ارشد  گشت و گذار می کردم که به طور تصادفی با 3گام آشنا شدم.

 

چرا موسسه 3گام را برای مشاوره و برنامه ریزی خود انتخاب کردید؟

مسئله ای که توجه مرا به خود جلب کرد ارائه یک نمونه برنامه رایگان یک یا دو هفته ای بود که امکان آشنایی با سیستم را به دانشجو می داد و می توانستم با چشم بازتری انتخاب کنم و همچنین چینش منظم سایت و ارائه کارنامه ها و تفاسیر عالمانه و پاسخ گویی تلفنی با حوصله. همان روز حضورا مراجعه  کردم و بعد از دریافت حدود 40 دقیقه مشاوره حضوری یکی از انواع مختلف برنامه را از سایت انتخاب کردم و به صورت هفتگی و بر حسب منابع توافق شده، برنامه به پنل من ارسال میشد.

 

مشاوره ها و برنامه ریزی 3گام چه تاثیری در موفقیت شما داشت؟

محاسن زیادی در ارتباط با مشاوره 3گام وجود دارد اما مهم ترین نکاتی که به نظرم می رسند عبارتند از:

تسلط بر اخبار ارشد و  منابع و آگاهی بر نقاط ضعف و قوت آنها و اولویت بندی که در پایان و بعد از کنکور به درستی آن پی بردم، امکان ارتباط با مشاور تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی از طریق پنل کاربری در مواقع استرس زا مثلا هنگاهی که کنکور ارشد آزاد و سراسری ادغام شد و یا اینکه تربیتی از مجموعه دو به یک انتقال یافت و یا هنگامی که برای  دانشجو سوالات فوری پیش می آید و مشاور از طریق همان پنل در اسرع وقت پاسخ میدهد، همچنین پیگیری تلفنی مشاور و تطبیق و تغییر منابع و ساعات مطالعه مطابق با وضعیت روز دانشجو، امکان اطلاع از اینکه تا کنون با توجه به برنامه ریزی، چه مقدار از کل منابع انتخابی مطالعه شده است.

 

بزرگترین کمک 3گام از نظر شما به داوطلبان دیگر چیست؟

به نظر من بزرگترین کمک، ارائه برنامه دقیق و قابل اجرا از سوی موسسه است. قسمت های خوانده شده و در حال مطالعه و ... با رنگ های مختلف به نمایش درآمده اند و در هفته یک روز برای جبران و دوره وجود دارد. همچنین همانطور که در قسمت بالا عرض کردم، مشاور ابتدا از وضعیت وساعات خالی روزهای هفته شرح حال می گیرد و در صورتی که برنامه ناگهانی پیش بیاید، پنل بسته و یا ساعات مطالعه کمتر می شود و اینگونه از عقب ماندن برنامه جلوگیری و فشار روانی وارد بر داوطلب کمتر می شود تا در فرصت مناسبی جبران شود.

 

 

سخن آخر؟

با تحقیق، گرایش مناسب خود را بیابید زیرا که علاقه فاکتور مهمی در انگیزه مطالعه به شمار می رود. از آن پس، به دلیل حجم و تنوع منابع ارشد با کمک گرفتن از اساتید و دانشجویان موفق آن رشته و گرایش و یا مشاوران، مناسب ترین منابع و برنامه ریزی را از آن خود کنید.البته انتخاب عاقلانه خود داوطلب بسیار تاثیر گذار است. من به طور جدی سه هفته به طور فشرده برای کنکور مطالعه کردم و اگربخواهم رمز موفقیتم را در آن مدت زمان کوتاه بگویم، اینست که منابع را به درستی و هر فصل را متناسب با اهمیتش در تحلیل های کنکور دو سه ساله اخیر مطالعه کردم و اگر میخواستم تمامی منابع اصلی را با تمام جزییات بخوانم قطعا در بازه زمانی به آن کوتاهی، نمیتوانستم نتیجه مطلوبم را کسب کنم؛ به عنوان مثال ،من روی دروسی که به احتمال قوی عینا از متن آنها سوال طرح میشد، وقت گذاشتم زیرا که در زمان کوتاه مطالعه و حفظ  فرمول های آمار سخت و ریسک پذیر بود زیرا ممکن بود سوالی در کنکور طرح شود که حتی با تسلط بر فرمول نتوانم آن را حل کنم اما این حالت در دروس حفظی با احتمال کمتری پیش می آید. پس نه تنها زمان کافی بلکه تداوم و دقت برنامه و انتخاب منابع صحیح بسیار تاثیرگذار هستند. با توجه به تحقیقاتی که می کنید بهترین زمان شروع را انتخاب و واقعا اقدام به مطالعه کنید. من اگر یک هفته بیشتر وقت گذاشته بودم قطعا درصد بهتری را هم در زبان و آمار کسب می کردم و مجبور به کنار گذاشتنشان نبودم.

در پایان صمیمانه تشکر میکنم از آقای افشار که در هر قدم همراه من بودند و بخش عظیمی از موفقیتم را مدیون ایشانم که با راهنمایی های دلسوزانه شان, راه را بسیار برایم هموار کردند.

 

استاد افشار: "به خانم اشرفی نیا بابت رتبه بسیار عالی که کسب کردند تبریک می گم و امیدوارم همیشه در تمامی مراحل زندگیشون موفق باشند. همیشه توصیه من به ایشون برای درس آمار این بود که اگر می بینی نمی رسی که بخونیش، تستهای 10 سال اخیر رو کار کن و یا حتی حفظ کن تا بتونی 30 تا 40 درصد بزنی و خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد.

از نظر من، منابع مناسب با شرایط داوطلب و برنامه ریزی منعطف و به خصوص قابل اجرا، قبولی داوطلب رو با بهترین رتبه ممکنه تضمین می کنه. هر کسی با هر توان علمی می تونه موفق بشه به شرط این که روش منحصر بفرد خودشو پیدا کنه و بتونه شرایط خودشو کنترل کنه. حتی وقتی زمان زیادی رو از دست می دید، باید استرس خودتونو کنترل کنید و برای روزهای پایانی با یک برنامه منسجم و فشرده و مدیریت سرفصلها و تواناییهای خودتون، به شرایط آرمانی در کنکور کارشناسی ارشد برسید."