بودجه بندی و نقد و بررسی آزمان ارشد حسابداری سال 96
بودجه بندی و نقد و بررسی کنکور ارشد حسابداری سال 96

 

 

بودجه بندی و تحلیل کنکور ارشد حسابداری 96- حسابداری مالی

بودجه بندی و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد حسابداری برای داوطلبان این رشته مهم است تا بتوانند بهترین روش خواندن و مطالعه دروس تخصصی کارشناسی ارشد حسابداری را متناسب با سطح سوالات برای خود انتخاب کنند. در ادامه به بررسی درس حسابداری مالی در کنکور ارشد 96 می پردازیم.

برخلاف انتظار و برخلاف سال 95، کنکور کارشناسی ارشد سال 96 در درس حسابداری مالی، کمتر بر روی استانداردها و مطالب حفظی – مفهومی تأکید داشت. به نظر می رسد سوالات امسال، یکی از ساده ترین سوالات حسابداری مالی چند سال اخیر بود. با این که سبک سوالات از حفظی – مفهومی به مسئله ای تغییر کرده بود ولی اکثر مسئله ها، ساده بودند. اغلب داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد حسابداری 96 از این درس راضی بودند اگرچه داوطلبان قوی تر معتقد بودند که این سوالات ساده، تفاوت بین داوطلبان را نشان نمی داد. عجیب ترین اتفاقی که در این درس افتاد این بود که هیچ سوالی از حسابداری دولتی مطرح نشده بود. حسابداری دولتی یکی از سنگین ترین مباحث این درس به حساب می آید. مانند سالیان گذشته، فصل صورت های مالی اساسی، دارایی های جاری و غیرجاری و تلفیق از اهیمت ویژه ای برخوردار بودند. گویا ادغام کنکور آزاد و سراسری در مقطع کارشناسی ارشد، تأثیر غیر قابل انکاری را بر روی کنکور ارشد 96 حسابداری داشته است. در ضمن جواب یکی از سوالات کنکور ارشد حسابداری 96 که مربوط به صورت جریان وجه نقد بود، در بین گزینه ها نبود و گویا اشتباه در کنکور ارشد حسابداری به یک عادت تبدیل شده است.

هر چقدر داوطلبان بتوانند نسبت به سطح سوالات اطلاعات بیشتری کسب کنند همانقدر می توانند نسبت به دقیق ترین تخمین رتبه ارشد حسابداری پیش بینی خوبی برای خود داشته باشند.

 

 

بودجه بندی و تحلیل کنکور ارشد حسابداری 96- حسابداری صنعتی

سوالات این درس در کنکور ارشد حسابداری 96، کاملا قابل انتظار و حدوداً هم سطح کنکور ارشد سال 95 بود.مثل همیشه انحرافات استاندارد مهمترین مبحث سوالات صنعتی بوده اند. البته تغییراتی که مشاهده می شد، طرح سوال از مباحث کم اهمیت تری مثل بودجه جامع و هزینه یابی سفارش کالا بود. توزیع سوالات از مباحث مختلف به طوری بود که حدوداً از تمام مباحث حسابداری صنعتی سوال طرح شده بود. در درس حسابداری صنعتی ارشد سال 96، تمرین و تست زنی زیاد، کلید موفقیت در این درس محسوب می شد.

در برنامه ریزی برای داوطلبان سال گذشته به شدت بر روی تمرین و تکرار تست زنی در درس حسابداری صنعتی تاکید ویژه داشتیم و خوشحالیم که این امر در کنکور ارشد حسابداری سال 96 نتیجه داد و نتایج درخشانی در این درس حاصل شد. در این برنامه ریزی ها حداقل 5 دور، تمارین و تستهای صنعتی حل و مرور شد تا داوطلبان 3گام بدون کمترین استرسی به موفقیت در این درس برسند.

جهت استفاده از برنامه ریزی ها و مشاوره های 3گام در سایت ثبت نام کنید. با ثبت نام در سایت، شما علاوه بر 10 روز برنامه رایگان و یک جلسه مشاوره تخصصی رایگان با رتبه برتر رشته حسابداری خواهید داشت.

 

 

بودجه بندی و تحلیل کنکور ارشد حسابداری 96- حسابرسی

درس حسابرسی کنکور کارشناسی ارشد حسابداری سال 96 نسبت به سال 95 به مراتب ساده تر طرح شده بود و با بلد بودن تست های 15 سال اخیر، به راحتی می شد درصد خوبی در این درس کسب کرد. گویا حسابرسی به سمتی می رود که داوطلبان باید حساسیت خاصی روی سوالات کنکورهای سال های قبل داشته باشند و آن ها را به خاطر بسپارند. از فصل گزارش حسابرسی که همواره سخت ترین و پرسوال ترین مبحث حسابرسی بوده است، امسال کمتر سوال مطرح شده بود که همین مطلب به ساده تر شدن این درس در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری سال 96 اشاره دارد.

 

بودجه بندی و تحلیل کنکور ارشد حسابداری 96- ریاضی و آمار

درس ریاضی و آمار سورپرایز ویژه کنکور ارشد حسابداری سال 96 بود. سوالاتی که به نسبت سال 95 بسیار پیچیده تر و البته وقت گیرتر بودند. از درس آمار، 13 سوال مطرح شده بود که البته 10 سوال از این درس قابل حل و معمولی بودند. نکته جالب این است که 2 سوال از سوالات آمار واقعا بدون ماشین حساب در وقت کم کنکور قابل حل نبودند. در درس ریاضی، حتی مباحثی مثل ماتریس که همواره آسانترین سوالات کنکور را به خود اختصاص می دادند، بسیار سخت آمده بودند. برخلاف سالیان گذشته از مجموعه ها هیچ سوالی مطرح نشده بود. جواب سوالی هم که از مبحث کاربرد ریاضیات مطرح شده بود، در بین گزینه ها نبود. باز هم از سری ها سوال مطرح شده بود که از نوع سری های تلسکوپی بود. مباحث حد و مشتق و کاربرد مشتق هم طبق معمول بسیار پرسوال بودند. به طوری که از مشتق ها و کاربردهای آن، حد و انتگرال مجموعا یازده سوال مطرح شده بود. از ماتریس ها دو سوال، از مبحث تابع، کاربرد ریاضیات و بسط و سری هم یک سوال مطرح شده بود.

دانش مشاوران تخصصی 3گام، بار دیگر به کمک داوطلبان کنکور آمد. حذف فصل سنگینی چون تابع و همچنین تاکید ویژه بر روی حل تست در حد و پیوستگی و مشتق و برنامه ریزی منحصر بفرد روی درس آمار، باعث شد تا کمترین لطمه به داوطلبان وارد شود.

می توانید هم اکنون با ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام، فرآیند مشاوره و برنامه ریزی حرفه ای خود را آغاز کنید.