معماری عجیبی داره این درس. جالب اینجاست که هیچکس هم نمی گه بالاخره با این درس باید چیکار کنیم؟ می خوام چند تا نکته مهم بهتون بگم. این درس رو جدی بگیرید به دو دلیل:

  1. تعداد تست تکراری به نسبت توش زیاده.
  2. به نسبت تعداد تستهای مناسبی ازش میاد.

برای این که این درس رو خوب بخونید، اول باید این درس رو به دو بخش تقسیم بندی کنید: بخش اول: هندسه پایه و بخش دوم: هندسه تحلیلی. اما در مورد بخش اول، باید توجه داشته باشید که این بخش بیشتر به قضایا مربوطه و در رابطه با این قضایا دو طیف داوطلب داریم: طیف اول کسانی که قضایا رو باید حفظ کنند و طیف دوم کسانی که باید قضایا رو با اثبات یاد بگیرند. بچه هایی که در طیف اول قرار دارند، باید مرور خودشون رو بیشتر بکنند و بچه هایی که در طیف دوم قرار دارند، باید تستهای بیشتری رو دوره کنند. هر دو طیف هم بدون استثنا باید تمرینات کتاب رو به صورت مطلق جدی گرفته و حل کنند و در این امر شکی نیست.

مورد بعدی اینه که

 
افرادی که می خوان تو درس هندسه، قضایا رو حفظ کنند:

باید در نظر بگیرند که یه کله نرن سراغ حفظ کردن قضیه بلکه به مرور، قضایا رو حفظ کنند. مثلاً یه دور قضایا رو بخونند و در مرحله بعد که دارند تمرینا رو حل می کنند هی برگردن و قضیه رو نگاه کنند و اصطلاحاً به صورت کتاب باز تمرینات رو حل کنند. به تدریج همین رفت و برگشت از کتاب به تمرین باعث میشه که قضایا رو کامل حفظ بشن و به علاوه کامل هم مرور کنند. به جای مرور قضایا هم می تونند تمرینات رو مجدد حل کنند. در مرحله افزایش سرعت دست هم باید سعی کنند تا می تونند تست بزنند. اولاً تستهای تکراری رو کامل می تونند جواب بدن و در مرتبه بعدی با تمرین زیاد همه چیز به صورت ذهنی درمیاد و در زمان کوتاهی به جواب صحیح تست می رسند.

 
افرادی که کلاً با حفظ کردن مشکل دارند و باید بفهمند تا یه موضوع رو ازش رد بشن:

باید مو به مو قضیه رو با اثبات یاد بگیرن و در این زمینه می تونن از کتابهای کمک آموزشی تفصیلی هم استفاده بکنند و یا حتی یک معلم خوب بگیرند. این افراد دیگه حق ندارند برگردند به کتاب و هی قضیه رو نگاه کنند و بعد حل کنند. باید قضیه تو مغزشون جا افتاده باشه و تمرین رو حل کنند. برای این که به طور کامل مهارت تست زنیشون افزایش پیدا کنه.

بنابراین باید تکلیف خودتونو همون اول مشخص کنید که آیا می خواید با حفظ کردن قضایا جلو برید یا تصمیم دارید با مفهومی اثبات کردن قضایا اونها رو به ذهن بسپرید. هر کدوم از روشها رو که انتخاب کردید، باقی مسیر دیگه مشخصه و براتون توضیح دادم.

برای هر کدوم از طیف ها، 3گام یک برنامه منحصربفرد ارائه می کنه و به هیچ وجه اجازه نمی ده که از روشی که براشون انتخاب شده، تخطی کنند؛ چون دارند عمرشونو روی کنکور می ذارن و تمام سرنوشت آینده شون وابسته به همین یه کنکوره.

 

نحوه مطالعه درس هندسه رشته ریاضی آزمون سراسری
نمونه ای از برنامه 3گام برای حل مشکل خواندن قضایا و به یاد سپردن اونها برای حل تمرینات کتاب هندسه

 

اما بخش دوم هندسه یعنی هندسه تحلیلی. این یکی موردش با هندسه پایه فرق داره و باید توجه داشته باشید که در اینجا بیشتر با معادلات درگیر با فرآیند حل مسئله های هندسه طرف هستید و هر قدر در تشخیص و تشکیل معادلات استادتر باشید، در اینجا هم ماهرتر خواهید بود. در اینجا همون تکنیکی که در مورد ریاضیات ارائه شد به بچه ها توصیه میشه و بهتره ابتدا بهترین روش خواندن ریاضیات رو بخونند و مجدد برگردند به اینجا. تفاوتی که این درس نسبت به ریاضیات محض داره، اینه که باید حتماً به شدت دوره بشه و  میزان دوره اون نسبت به ریاضیات باید به مراتب بیشتر بشه.

در برنامه ریزی حرفه ای و هوشمند 3گام، دقیقاً این میزان بالادر مرور رعایت شده تا بچه ها دغدغه فراموشی مطالب رو مرتفع کنند.

 

نحوه تست زنی درس هندسه رشته ریاضی آزمون سراسری
در این نمونه برنامه، می بینید که داوطلب در حال مرور مکرر تستهای مقاطع مخروطی در درس هندسه تحلیلیه

 

همین الان می توانید ثبت نام کنید

 

مطالب مرتبط:

بهترین روش خواندن درس ریاضی آزمون سراسری گروه ریاضی و فنی

بهترین روش خواندن درس فیزیک آزمون سراسری گروه ریاضی و فنی

بهترین روش خواندن درس شیمی آزمون سراسری گروه ریاضی و فنی