بهترین روش خواندن درس زبان و ادبیات فارسی آزمون سراسری:

بهترین روش خواندن هر درس برای هر فردی متفاوت است و بهترین روشی که یک نفر به کار می گیرد، ممکن است برای فردی دیگر بدترین روش باشد. بنابراین بهترین روش خواندن برای هر درس مخصوصاً ادبیات فارسی بستگی به نوع داوطلب دارد. اگر استراتژی و تکنیک خود را در رابطه با این درس مشخص کنید، خیالتان راحت خواهد شد.

کسانی که این درس را دوست دارند و این درس نقطه قوت آنهاست، فقط بخش تاریخ ادبیات، لغات آخر کتاب و اعلام را حفظ کنند و مروری کلی بر معنای شعر و لغت و پرسش ها و آرایه ها داشته باشند و بلافاصله به سراغ تستها بروند. این افراد همینطوری بدون تست زدن پتانسیل زدن 30 درصد را دارند. چرا که درک آنها از اشعار و کلاً ادبیات بالاست. این افراد آمادگی زدن صد در صد این درس را دارند. پس وقت خود را به تکرار مکررات نگذارند و سراغ تست زنی بروند و تستها را بارها و بارها مرور کنند.

برنامه ریزی 3گام برای این افراد مرورهای مکرر تست زنی را پیش بینی کرده است، چرا که اینها کسانی هستند که شاخ غول ادبیات را می شکنند و همینها هستند که 100 درصد ادبیات برای آنهاست. آنها ذوق خوبی در شعر گفتن و خواندن دارند و همیشه جملات زیبایی را سرهم می کنند و استعداد خوبی در حرف زدن دارند. واقعاً حیف است که این افراد صد نزنند. کافیست در سیستم عضو شوید و برنامه ریزی رایگان شما به مدت دو هفته آغاز گردد. در پنل خود به مشاور خود بگویید که در این درس قوی هستید و مشاور نسخه رایگان ابتدایی را برای شما بهینه کند که این بهینه سازی نیز برای دو هفته رایگان می باشد.

 

نحوه مطالعه درس ادبیات فارسی رشته ریاضی آزمون سراسری

 

این افراد باید هر درس ادبیات را به دقت بخوانند. از بالا تا پایین. شعرها را دانه به دانه معنی کنند و پرسش های داخل کتاب را نیز بخوانند. استراتژی آنها باید به این ترتیب باشد که ابتدا هر درس را به خوبی بخوانند. اگر حفظیات آنها بسیار ضعیف است باید با نوشتن حفظ کنند. چون نوشتن حافظه آنها را تقویت می کند. بعد از تمام شدن کتابهای ادبیات، باید به سراغ تکه تکه کردن مباحث بروند. یعنی باید حالا همه تاریخ ادبیات ها را بخوانند. قرابت معنایی را از لغات تفکیک کنند. این مرحله تفکیکی بسیار در بالا بردن درصد آنها تأثیر گذار خواهد بود. در این مرحله لغات و املا، زبان فارسی، آرایه های ادبی، تاریخ ادبیات و قرابت معنایی از همدیگر جدا می شوند. بهترین روش خواندن این مباحث جداگانه این است که از یک کتاب کمک آموزشی که به صورت تفکیکی این مباحث را جدا کرده است استفاده کنند و حالا تمامی درسنامه آن را بخوانند. مرحله آخر برای آنها تست زنی است. حالا باید وارد تست زنی مکرر شوند.

در برنامه ریزی 3گام دقیقاً روش درس به درس، تفکیکی و تست زنی مکرر برای این دسته از افراد انجام گرفته است. آنها می توانند مستقیماً از برنامه ای که پس از عضویت، سیستم هوشمند به آنها می دهد نهایت استفاده را ببرند. این افراد تا صد زدن ادبیات فاصله دارند ولی این فاصله با یک برنامه منظم و استراتژی مشخص و آموزش تکنیک های خواندن و حفظ انگیزه و انرژی، کوتاه تر می شود.

نحوه تست زنی درس ادبیات فارسی رشته ریاضی آزمون سراسری

همین الان می توانید ثبت نام کنید

 

مطالب مرتبط:

 بهترین روش خواندن درس دین و زندگی کنکور سراسری

بهترین روش خواندن درس زبان عربی آزمون سراسری

بهترین روش خواندن درس زبان انگلیسی کنکور سراسری