برنامه و روش 3گام در كارشناسی ارشد مديريت

پرواز را با پرواز آغاز نمي كنند! آنكه مي خواهد روزي پريدن آموزد، ابتدا بايد ايستادن، راه رفتن، دويدن و بالا رفتن بياموزد.

 

 

سه گام  برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد مدیریت MBA

فلسفه 3 گام برای آزمون کارشناسی ارشد مدیریت MBA، این است که به هر یک از اعضای خود برنامه ریزی متناسب با شرایط شخصی و فردی شان ارائه داده، منابع مطالعاتی را متناسب با زمان در اختیار و سطح توانمندی شان به آنها معرفی نموده و تمامی اطلاعاتی که این افراد برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشدمدیریت MBA نیاز دارند در اختیارشان قرار دهد. در 3 گام به شما کمک می کنیم تا از نقاط قوتتان به بهترین شکل استفاده نمایید و نقاط ضعفتان را تا حدی ارتقا ببخشید و بتوانید آنها را پوشش دهید.

 

در 3 گام تلاش می کنیم تا هر آنچه را  که مورد نیاز یک داوطلب آزمون کارشناسی ارشد مدیریت MBA است؛ در اختیار او قرار دهیم، اعم از: 

 برنامه ریزی درسی مناسب، معرفی و حتی ارسال بهترین منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت MBA به سراسر کشور بدون وابستگی به موسسه ای خاص(که بر اساس تجربیات داوطلبان موفق و رتبه های برتر آزمون کارشناسی ارشد مدیریت MBA در سالهای قبل است)، اطلاعات در مورد کارنامه قبولی داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد مدیریت MBA سالهای گذشته در دانشگاه های سراسر کشور، ضرایب دروس، ظرفیت پذیرش دانشگاههای سراسری، جدول بودجه­بندی سئوالات کنکور در سالهای قبل، راهنمایی در زمینه انتخاب رشته و گرایش و ....

 

هدف 3 گام این است که مباحث آزمون کارشناسی ارشد مدیریت MBA را اولویت بندی کنیم و با در اختیار قرار دادن جدول توزیع موضوعی که نشان دهنده مباحث مهم و پر تست در هر یک از دروس است، به تمامی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مدیریت MBA کمک کنیم تا با هر سطح علمی و شرایط فردی بتوانند در رشته و گرایش مورد نظرشان پذیرفته شوند.

 

بر اساس سطح علمی داوطلبان، زمان آزادی که برای مطالعه در اختیار دارند، میزان علاقه ای که به دروس مختلف دارند، و دانشگاهی که برای ادامه تحصیل انتخاب نموده اند و .... ، هر داوطلب برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد مدیریت MBA می بایست دروس ریاضیات1و2 و زبان انگلیسی را به شدت مورد توجه قرار داده و برای خواندن و تسلط بر مباحث آنها زمان اختصاص دهد. با توجه به ضریب بالای این دو درس در کارشناسی ارشد مدیریت MBA و البته حجم زیاد این دروس، می بایست در خواندنشان مداومت داشت و برنامه ریزی بلندمدت برای آن در نظر گرفت. توصیه می شود داوطلبانی که روزانه حدود 4-7 ساعت برای مطالعه زمان در اختیار دارند این دو درس را  در برنامه درسی هر روزشان بگنجانند.

 

البته درس زبان برای بسیاری از داوطلبان درس لذت بخشی نیست ولی بر خلاف داوطلبین آزمون سایر رشته های مدیریت که امکان حذف این درس را دارند، داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد مدیریت MBA به دلیل تعداد زیاد سوالات این درس و تاثیر گذاری زیاد آن، امکان حذف این درس را از برنامه مطالعاتی خود ندارد. البته باید در نظر داشت که زبان جز دروسی است که پس از قبولی در آزمون کارشناسی ارشد مدیریت MBA هم مکررا به کار شما می آید و همیشه (حتی در محیط کار) از شما انتظار می­رود که به عنوان یک مدیر با مدرک مدیریت MBA، سطح زبان متوسط رو به بالا داشته باشید. بنابراین هم اکنون زمان تکمیل سطح زبان در حدی که بتوانید درصدی قابل قبول در این درس کسب نمایید، فرا رسیده است.

 

نکته: برای مطالعه دروسی که جنبه حفظی دارند بهتر است تعداد ست های زمانی بیشتر اما با زمان کوتاهتر در نظر بگیرید، برای مثال اگر می خواهید در هفته 4 ساعت زبان بخوانید بهتر است بجای 2 ست دو ساعته، 4 ست یک ساعته برای مطالعه داشته باشید و برای مطالعه دروسی که جنبه حل کردنی دارند، بالعکس.

 

برنامه ریزی به روش سه گام  برای آزمون کارشناسی ارشد مدیریت MBA

همه ما بسیاری از افراد را می شناسیم كه زمان زیادی برای درس خواندن گذاشته اند اما نتوانسته اند دانشگاهي كه مد نظرشون هست پذیرفته بشوند. علت این هست که درس خواندن زياد، شرط لازم براي قبولي هست، ولي شرط كافي نيست. همانطور که می دانید داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد مدیریت MBA تنها 3 درس برای مطلعه دارند که برای هر کدام از آنها منابع بسیار و متنوعی در دسترس  است. البته هر کدام از این باکس های درسی، درون خود سرفصل های بسیار متنوعی را جای داده اند؛ برای مثال درس ریاضیات عمومی2 که درس بسیار مهمی است، شامل هندسه تحلیلی و جبرخطی، رویه ‏ها و توابع برداری، توابع چند متغیره، انتگرال چندگانه و انتگرال خط و سطح می شود که هر یک نیز مباحث بسیار متنوعی دارند. اگر زمان نامحدود بود، نگرانی وجود نداشت؛ اما برای کنکور زمانی محدود در اختیار است و باید طوری برنامه­ریزی و  عمل کرد که بتوان از این زمان حداکثر  بهره را برد.

 

از سوی دیگر بسیاری از داوطلبان مدیریت MBA به نوعی مشغول هستند و زمان کاملا آزادی برای مطالعه ندارند، بسیاری از داوطلبان در حال تحصیل هستند، بسیاری شاغلند و بسیاری دیگر نیز وظایفی را بر عهده دارند که بخشی از زمان آنها را اشغال نموده است و تعداد کمی از داوطلبان این موقعیت را دارند که در زمان آمادگی برای کنکور ، تنها به درس خواندن بپردازند.

 

زمانیکه این دو وضعیت را کنار هم قرار می دهیم، به یک پارادوکس می­رسیم که در ابتدای راه ممکن است موجب دلسردی بسیاری از داوطلبان شود اما در این زمینه نیز تیم 3گام همراه شما خواهد بود و با در اختیار قرار دادن اطلاعاتی مانند معرفی منابعی جامع که بتوانید از زمانتان بهترین استفاده را کنید و البته کیفیت مطالعه را نیز داشته باشید و همچنین ارائه مهمترین و پر تست ترین مباحث به شما، به مطالعه شما جهت خواهند داد تا بتوانید با آرامش و اعتماد به نفس بیشتری پیش بروید و به رسیدن به هدفمان که همان قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظرتان است، اعتماد داشته باشید.

 

 

دوره های آموزش آزاد مدیریت 

 

1-   دوره‌های آموزش آزاد با دوره‌های رسمی مدیریت MBA چه تفاوتهایی دارند؟

 

دوره‌های آموزش آزاد

دوره‌های رسمی مدیریت MBA

طول دوره

1 سال

2/5 سال

تعداد درس ها

10 درس

17 درس + پایان‌نامه

مخاطبان دوره

مدیران و کارشناسان سازمانها و شرکتها

فارغ التحصيلان دوره هاي كارشناسي در رشته‌هاي مختلف

نحوه پذیرش

با بررسی سوابق و تجارب متقاضیان

آزمون سراسری سازمان سنجش

دانشنامه/گواهینامه

گواهی حضور با موفقیت از سوی دانشکده یا موسسه عالی برگزار کننده

دانشنامه MBA – کارشناسی ارشد

 

2-   شباهتهای دوره‌های آموزش آزاد (دوره‌های کاربردی کوتاه مدت مدیریت MBA) با دوره‌ رسمی مدیریت MBA چیست؟

در دوره‌های آموزش آزاد این دانشکده همانند دوره رسمی مدیریت MBA، بهترین اساتید مجرب و صاحب نام کشور، که در حوزه های متعدد صنعت نیز فعال می‌باشند، به کار گرفته شده‌اند. سطح علمی و آموزشی دوره‌های آموزشی دانشکده با توجه به استانداردهای جهانی، متناسب با فضای بومی کسب و کار درکشور و ویژگی های مشترک شرکت کنندگان در دوره آموزشی در عالی‌ترین سطح ممکن تنظیم می شود.  بدین ترتیب دانش‌پذیران با گذارندن این دوره‌ها ترکیب مناسبی از دروس پایه و تخصصی مدیریت را فرا می‌گیرند. در این دوره‌ها همچون دوره‌های رسمی مدیریت MBA، دروس مختلف به نحوی ارائه می‌شوند که مفاهیم تئوری هر درس با تاکید بر نحوه بکارگیری آن مفاهیم در عمل، به دانش‌پذیران منتقل شود.

 

3- شرکت در دوره‌های آموزش آزاد برای چه کسانی توصیه می شود؟

متخصصین دارای تجربه در زمینه مدیریت که در جستجوی دانش روز همراه با تجربه محلی و بین المللی قابل اعتماد  از مرجع علمی معتبر هستند، مشتاقانه بدنبال اداره شرکت و سازمان خود در عالی ترین سطح ممکن هستند، اما شرکت در دوره های رسمی مدیریت را به دلایل متعدد (مدت طولانی تحصیل، پراکندگی زمان برگزاری کلاس ها در طول هفته، نیاز به شرکت در آزمون های رسمی سازمان سنجش و …) موثر یا امکانپذیر نمی‌دانند؛  وقت خود را خیلی ارزشمند می دانند و به همین دلیل کیفیت جلسات تدریس و کارگاه آموزشی و موردکاوی از نظر آنها  اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.