بودجه بندی زمان برای درسهای کنکور کارشناسی ارشد مجموعه فیزیک:

تعریف من از چند ماهی که شما برای کنکور کارشناسی ارشد می خوانید، تنها در این عبارت  خلاصه می شود: رقابت، تلاش و تصمیم های درست! اگر شما همراه با تلاش فراوان، تصمیم های خوبی را در نحوه مطالعه، انتخاب کتابهای درست، نحوه تخصیص زمان برای هر درس و ...  اتخاذ کنید، مطمئن باشید که به راحتی و به سلامت از این سد خواهید گذشت و بعد از آن می توانید با خیال راحت به ازدواج! فکر کنید !!!!!!

باتوجه به پیچیده و وقت گیر بودن درس هایی همچون مکانیک کلاسیک، الکترومغناطیس و مکانیک کوانتومی باید بیشترین زمان مطالعه را برای آنها در کنکور کارشناسی ارشد فیزیک کنار گذاشت. البته نباید نسبت به درس های دیگر بی توجه بود. میزان و ساعت مطالعه می تواند برای هر فرد متفاوت باشد. در واقع روش مطالعه کنکور ارشد فیزیک متناسب با زمانبندی و سبک مطالعه شخصی داوطلبان متفاوت خواهد بود.

محدوده زمانی مطالعه برای کنکور ارشد فیزیک به سه قسمت تقسیم می شود: (نکات گفته شده در این قسمت می تواند نسبت به شرایط داوطلب فرق کند)

1. مطالعه مباحث مختلف و خلاصه برداری. در این مرحله روابط مهم در جعبه لایتنر قرار داده می شود و با برنامه مختص جعبه لایتنر مرور می شود و این مرور تا پایان مرحله حل تست ادامه می یابد. زمان پیش بینی شده برای آن را می توان حدود سه ماه تخمین زد.

2. حل "بی نهایت تست". در این مرحله علاوه بر زدن تست های سالهای مختلف، مرور خلاصه های برداشته شده و رفع اشکال مربوط به تست هایی که اشتباه زده اید، نیز انجام می شود. در این مرحله تست های مهمی که یا اشتباه حل کرده اید یا زیاد تکرار شده اند و یا حتی حستان می گوید که این تست مهم است را یادداشت کرده و در جعبه لایتنر قرار می دهید. تا با مرور منظم، در دفعات بعد که به تستی شبیه به آن بر می خورید، آن را به راحتی حل کنید. ان شاالله. تخمین زمانی این مرحله نیز سه ماه می باشد.

3. مرور خلاصه ها و تست های مهم. در این مرحله علاوه بر یک نگاه گذرا  و سریع به تمام تست هایی که تا بحال  زده اید، شما باید تست های مهمی که انتخاب کرده اید  و خلاصه هایی که آماده کرده اید را نیز کاملاً مرور  کنید. مطمئن باشید اگر دو مرحله قبل را به خوبی انجام داده باشید، این مرحله جزو لذت بخش ترین دوران پشت کنکور شما خواهد بود! یک سؤال، وقتی به خاطر مرورهای مکرر روابط و تست ها، در این مرحله به راحتی هرچه تمام تر  تست های سالهای قبل را حل می کنید چه حسی دارید؟ اگر این برنامه را به صورت کامل اجرا کنید در تخمین رتبه ارشد فیزیک خود خوش بین خواهید بود ولی باید به درس هایی که وقت بیشتری برای مطالعه نیاز دارند هم توجه کرد.

 

 

به نظر می رسد که بیشترین وقت مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد فیزیک را باید به ترتیب صرف درس های زیر کرد:

1. الکترو مغناطیس و کوانتوم

2. مکانیک کلاسیک

3. فیزیک پایه

3. ریاضی فیزیک و ترمودینامیک

به امید خداوند بزرگ، شما با تلاش خویش به آنچه که لایق آنید، دست خواهید یافت.

تأثیر معدل در کنکور:

آنطور که دفترچه کارشناسی ارشد که سازمان سنجش منتشر کرده، درصد تعیین شده تأثیر معدل کارشناسی در کنکور کارشناسی ارشد،20 درصد تعیین شده است.

 

 

همین الان می توانید ثبت نام کنید